Vi har bestämt oss!

Fiorano

Trådstartare
Detta är tråden för oss som har bestämt vilken hingst/hingstar som ska användas i år. Alltså inget velande och inga hingsttips i denna tråden! Skriv stammen på stoet och vilken hingst hon går till:)

Min Tetris e: Quite Easy -Tabac går (om någon lyckats missa det;)) till Damino SD

Sv: Vi har bestämt oss!

Om jag har råd och inte nåt annat inträffar (har lärt mig att mycket kan hända på kort tid:D) så betäcks min Afrodite (Bonaparte-Carriär-Abbé) med Nobel.

*håller tummarna*

Min Regina (Helwan-Irco Marco) går till Common Sense 1172 (Contendro-Cardento)

OM jag lyckas skramla ihop tillräckligt mycket pengar för att finansiera en seminering i år (tveksamt tyvärr) så får Loving Madonna** (Ditton Wood - Glacial - Toe Hold) en dos av Niveau.

Shettisstona Hippotekets Esska, Hippotekets Cassis och Zandra får träffa Ekstrands Hiawatha.

Det ena stoet är klart...
Waltzerkönigin (Weltmeyer - Prince Thatch xx) semineras med Lingh

Jag har bestämt mig för 4 av 5 ston.

Pretty Melodramatic xx (Melmac xx) - Biggles = blivande fälttävlans häst!

Noblesse (Horatio e: Ramiro Z) - Biggles = blivande hopp/fälttävlanshäst

Lina (Hamilton e: Irco mena) - Baltimore = Hopphäst

White Strings (Exceller xx) - Curioso (PRE - hingst) = Blivande dressyr/hopp häst

*lånar*

Bestämt mig defintivt har jag nog inte gjort förrän semineringen är ett faktum..:)) men det börjar bli någon ordning i tankegångarna i alla fall.

Akribori-Guinness - Bocelli
Métall-Bolero - Figaro R
Nactus-Krevad - Ampère
Master-Napoleon - Ampère eller Don Romantic eller repris på Don Primero
Bolero-Pajzzo - Ampère, Florencio I el. Don Primero
Furst Heinrich-Don Gregory - Ampère eller Skovens Rafael

Don Romantic-Maraton-Gaspari - betäcks lite beroende på resultat på 3-årstest

Vi har bokat tre frysdoser på Ampère men fördelningen mellan stona är lite osäker och vi får nog vara lite flexibla och bestämma oss vartefter vi ser hur långt fryssperman räcker, därav alla B-planer..:))

Vårt sto e. Guinness - Arram får nog stå över i år om det nu inte dyker upp någon som vill låna magen - det kan annars bli lite väl många föl nästa år.
Men vi kanske ångrar oss och betäcker i sista stund...sånt har hänt förut.:angel:

Två ston av tre är klara.

Sto e Palestro vd Begijnakker(e Quidam de Revel)- Lys de Darmen ska semineras med Indoctro! Men får väl hitta en plan B där för d e ju inte helt enkelt att få dräktigt med honom, hon har dock redan fölat så jag räknar med ett par försök med Indoctro först.

xx sto e Diaghlyphard - Akureyri blir d Cardento på.

Velar fortfarande på sista xx stoet e Homme d´Honneur - Diaghlyphard då hon är maiden så jag vill ha TAI. Sugen på Monte Bellini men vet inte om d e riktigt rätt att ta en så ung hingst på oprövad märr.

Om alt går efter planen så får Picasso (e Palermo - Flamingo) en bit av Niveau, vet ej om jag kör ner till Skåne el inseminerer här än.
Planen är hopp/fälthäst

Jag har bokat Chirlon till mitt sto Sorba (Napoleon-Pajazzo). Hon är dräktig med honom nu så det blir ett litet helsyskon

Mitt sto är seminerat med Stalypso, så jag har nog bestämt mig;) sto e. Turban Rose-Midas

Métall-Bolero - Figaro R
Master-Napoleon - Ampère eller Don Romantic eller repris på Don Primero
Furst Heinrich-Don Gregory - Ampère eller Skovens Rafael
Don Romantic-Maraton-Gaspari - betäcks lite beroende på resultat på 3-årstest

När jag fyller år......... ;) gud så fin stam dessa hästarna har! Bara å säga grattis till sånt fint avelsmaterial!

:love:

Mitt sto Vena Electra (okändstam) (fbl) går till Pilots xx (Invar xx-Paleh xx)

Om vet besiktningen går som planerat så flyttar de hem ett shettissto Erina (e:tomtebos elvis) som isf betäcks med antingen Skattens Crut eller Stjernens Patrick.

Fackellillja e.Topaasch - Don Primero - Tip Top, ska betäckas med Roosevelt
Frida e.Tip Top - Maraton - Galant, ska betäckas med Bocelli

Stort tack..:))

Vi är själva väldigt nöjd med våra ston och deras förärvning. Vad gäller de yngre stona kan vi ju bara hoppas att de går i sin mödrars spår...

Jag har bokat 2 doser till mitt sto e De Niro- Master och det blir Ampere

Mia

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 510
Senast: ildiko
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 255
Senast: qitis
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
788
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 876

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka