Vettiga semestermål

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vettiga semestermål

Ge mig inte lillfingret så där ;)

eb.jpg


eblå.jpg


vkrpool2.jpg


Och här syns hotellet :

esolk.jpg


(förlåt ulda)
 
Sv: Vettiga semestermål

Visst ! Men inte med ensamrätt.. "mamma, jag GILLAR hejjer. Jag ska ha MASSA hejjer !!" :D

Och Vidar är just nu inte söt, utan COOL :angel: : bild

Kom på - Ulda - vart ni än åker, boka en babykorg på planet ! Ovärderligt avlastningshjälpmedel att kunna lägga ifrån sig bebin i, det är stökigt/trångt att ha i knäet hela tiden och svårt för bebin att få sovro annars.
 
Sv: Vettiga semestermål

Han har rätt inställning!! Elin är mest inställd på att hon minsan ska ha en bebis, en pappa till den är inte riktigt lika viktigt...:crazy: :D

Ulda, om jag oxå ska komma med några tips till resan så får det nog bli solskyddskläder, sådan som vidar och Eskil har på bilderna! :D
 
Sv: Vettiga semestermål

Snurrfian skrev:
Silverkedjan, vi ska oxå till Sunwing men på Teneriffa... ;)

.

Aha ! Det spanade vi på men det är så nytt och poppis att det inte fanns billiga restplatser dit. Du får rapportera sedan !!

Annars kan man om man är cool och har några alternativa datum/resmål man kan tänka sig gå in och punktbevaka resp hotell på researrangörernas hemsidor och se hur priserna sjunker allt eftersom man kommer närmare. Funkar om man åker oattraktiva veckor MELLAN skolloven :) då kommer man ner på halva priset även på "specificerad" resa :)

Och vi har konstaterat om man är taktisk skulle man kunna vara borta fyra veckor till samma pris som en - bara att researrangörerna inte har med de alternativen i katalogerna betyder inte att de inte finns.
 
Sv: Vettiga semestermål

Sunving är kanon om man har små-barn och vill att allt ska funka. Vet inte hur många jag varit på, iof många år sen nu men tror det är ungafär samma.
Redan på planet kan man boka en slags "barnsäng" som sitter fast på väggen, man får sitta längst fram, men då måste man nog nuförtiden boka i tid efter det numera är MÅNGA småbarnsfamiljer med på planet..
Sen får man ju alla tillbehör på "rummet/lägenheten" ...
Det är ju det ultimata för småbarn om man har råd.
Mina barn minns fortfarande mini-klubben, en höjdpunkt! Och det var typ 10-15 år sen.... :banana:
Men det funkar ändå om du har vanligt hotell, visserlige inte samma service, men har alltid varit kul .... Ja, man kan ju inte gå på nattklubb eller disco, men det räknar man väl inte med om man åker med barn, men däremot kan man få upplevelser utöver det vanliga.. :)
 
Sv: Vettiga semestermål

Glömde rekommendera resmål.
Cypern är bra, lite likt Grekland på ett sätt men ändå inte.
Thailand mycket barnvänligt.
Spanien sådär skulle jag säga, beror på var. Tänkte på fastlandet. Kanarieöarna är ju barnvänligt men lite tråkigt tycker jag.

Barn på stranden: skulle jag rekommendera till Cypern, Agia Napa. Nissi Beach, slipper man ligga vid poolen, finns knappt nån mer barnvänlig strand... :banana: Och då har jag varit i både Thailand och USA och runt i Europa.
 
Sv: Vettiga semestermål

Vi har varit i väg i april-maj både på/i Mallorca, Kanarieholmarna, Cypern och det har varit kanon..då har vi dessutom alltid tagit restresor..( reser man med barn så får man nästan alltid det "bästa") Inga som helst problem..till skillnad från Sverige så är nästan alla "vanliga" semesterställen utomlands anpassade för att man ska kunna ta med barn..:angel: dessutom så är alla människor utomlands sååå gulliga mot barn - för dom är det mer naturligt med alla ungar som går med på tex restauranger..
Alla ställen vi varit på har haft fina lekvänliga stränder..

Trevlig resa..:banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag trodde aldrig att det här problemet skulle uppstå! Jag går på semester om två veckor och har inte någon plan för min första vecka...
2
Svar
30
· Visningar
1 282
Senast: Rie
·
Fritid Jag ska ha en längre semester i jan/feb och är sugen på att göra något annat än det jag brukar (åka skidor). Tankarna på vad jag ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 396
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
860
Senast: yamyam
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 011
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Ridskoleryttare
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp