S
sessa88
Sv: Veterinären tycker vi ska Avliva...
Allt folk skrivit här har vi testat....
Allt folk skrivit här har vi testat....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja han är jätte jätte rädd....
Han kommer inte loss, fören vi släpper honom. Han sparkas inte men han har sina knep. svårt att förklara... Han är väldigt smart hästen...
Fått många påhopp om att det inte borde vara så svårt, och hade det inte vart det hade jag aldrig skrivit här..
Jag tycker att ni ska sluta skrämma och tvinga honom för vissa hästar dör hellre än ger upp när de är rädda, dvs de kastar sig hellre handlöst än blir fast.
Sätt dej i hagen med en bok och en fika korg några timmar varje dag. Uppmuntra med någon morot och prata med honom varje gång han kommer fram till dej även om det tar mer än en vecka innan han gör det första gången.
Sedan visar du honom att människor kan vara väldigt bra klimaskiner, ta inte på huvudet förren han accepterar beröring överallt på hela kroppen. Innan du tar på huvudet så försök kolla honom i öronen så att han inte har en infektion. Även helt tama normalt uppfostrade hästar kan bli helt vansinniga om man tar dem på öronen om de har ont där.
Ju mer ni tvingar den här hästen desto värre tror jag att han kommer att bli, han måste välja att vilja vara med er annars kommer det aldrig att fungera.