Veterinärbesiktning? signalement?

L

Lollo25

Nu ska jag sälja min häst... tänkte på det här med veterinärbesiktning och signalementsbeskrivning. Först o främst vad tittar de på nu igen på en vanlig enkel vet. besiktning? Och så tänkte jag göra signalementsbeskrivning på samma gång inför hästpass, vad tittar de på där? Hur utförs det? Och vad går detta på? Kommer inte ihåg vad en vanlig besiktning ligger på (med alla kostnader tot, veterinärer är ju inte billiga...) , samt vad signalement-momentet kan kosta i sig (gör ju båda samma omgång)...
 
Sv: Veterinärbesiktning? signalement?

Priset vet jag inte, ring och kolla med din vet.

Men en singlamenstbeskrvning, där tittar dom efter virvlar, tecken, dom ritar av allt i ett diagram...
Besiktningen, dels så böjer alla ben och du får springa fram och till baka, Kollar att hästen verkar kry och inte har ont i rygg och dyligt, kollar hull och syn och allmännintryck.
 
Sv: Veterinärbesiktning? signalement?

När jag vet.besiktigade vanlig besiktning så kollade de, tarmljud, puls, lungljud, hjärtljud, slemhinnor, rygg, böjprov, hud, hovar, helheten- pigg och glad, hull mm. Det var det jag kommer ihåg nu.
Betalade 1100kr, DV som kom ut.
 
Sv: Veterinärbesiktning? signalement?

Har för mig att jag betalade cirka 900 för signalement och chippning. Ju fler som gör sådana saker samtidigt desto billigare blir det så vi samlade ihop ett helt gäng i stallet och gjorde detta samtidigt. Kanske ett litet tips om det finns fler som är intresserade.
 
Sv: Veterinärbesiktning? signalement?

Ok, läste igen och såg att du skulle sälja så då är det nog inte aktuellt med att flera ska göra det samtidigt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 793
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 094
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 095
Senast: Hermelin
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 664
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp