Veterinär på Lok/Reg

Nominous

Trådstartare
Min första tävling som är kombinerad Lok och Reg. Självklart ska de som startar Reg vet.besikta sina hästar. Men jag som enbart startar Lok, är det upp till anordnande klubb att avgöra om de också ska vet.besikta eller är det enligt TR endast de startande i Reg som gör det?

Hörde nämligen ryktas av en ponnymamma på klubben att även vi som startar 90 Lok ska vet.besikta..

Så hur är det?? Om vi inte ska vet.besikta, kan vi ska betala avgift för veterinär ändå??

Sv: Veterinär på Lok/Reg

Om SJV kräver veterinärbesiktning eller inte avgörs inte längre av om det är en lokal eller regional tävling, det är ändrat så att det är hinderhöjden som avgör.

Vilka som ska veterinärbesikta står i propositionen, står det att samtliga hästar ska besiktas så ska även de som startar 0,90 m besikta. Arrangören kan välja att besikta fler hästar än vad SJV kräver.
/Lady_S

OKej. Då lärde man sig nåt nytt!! :bow:

Står ;
Veterinär närvarande enligt minimikraven från Jordbruksverket www.sjv.se.
Veterinäravgiften anges i ryttarmeddelandet och betalas på plats.

Det är det enda som står. Ska jag räkna med att vetbesikta då i Lok 90??
Vad brukar det kosta??

:)

Mejlade kontaktpersonen för tävlingen och nej, det var bara de som startar 1,20 som ska besikta. :)

Enkel regel:
Veterinär hela dagen = ALLA besiktigar oavsett klass
Veterinär närvarande enligt minimikraven = Endast de som omfattas av jordbruksverkets regler ska besiktigas.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 313
Senast: lizzie
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 936
Senast: QueenLilith
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 559
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 244
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar