vet IP adress vill få reda på mer...

diabla

Trådstartare
jag har ett konto på en site och en person har gått in på min sida 22 gånger på 4 dagar! någon har även fått reda på min rums kompis nummer och frågar massa frågor om oss. det tycker jag är lite läskigt. jag har laddat ner nått som heter trakzor och en safeprofile grej. Jag har fått reda på vart han bor i landet, och personens IP adress, eftersom "programmet" har fått reda på vilken stad som han bor i så borde man ju kunna få reda på mer information än bara staden, liksom adress eller liknande?

Vet någon hur man gör det?

Sv: vet IP adress vill få reda på mer...

du får i så fall upp vilken operatör det är, t.ex. telia eller comhem, spray eller liknande.
du får kontakta DEM.
tyvärr så tror jag du måste göra en polisanmälan för att få reda på personen.
men om DU skickar ett mail med information vad personen gjort, från vilken ipadress och vika tider, så kan de ta reda på vilken abbonent som det är frågon om...
sedan kan de ta kontakt med personen, men jag tror inte de kommer lämna ut till dig.

så vitt jag vet är det ingenting olagligt med att gå in på en hemsida 22 gånger på 4 dagar.

Alltså, du kommer aldrig nånsin att få ut nån information från ISP om vem som har det IP numret om du inte har en polisanmälan och då är det Polisen som får ut informationen.

exempel med Fildelningen. Antipiratbyrån loggar IP nummer men får inte ta reda på vem som har det IP numret utan de meddelar deras internetleverantör och sen är det upp till dem om de gör något. alternativt polisanmäler och polisen tar reda på det.

Är det någon som ringer är det kanske trakaserier och det kan man polisanmäla.

Tänk på att vara försiktiga med VILKEN information man lämnar ut och var. Ser dagligen många som lämnar ut förmycket, har man en epostadress med namn kan man söka fram personer via eniro osv på nån minut.

Senast ändrad av en moderator:

så vitt jag vet är det ingenting olagligt med att gå in på en hemsida 22 gånger på 4 dagar.

Alltså, du kommer aldrig nånsin att få ut nån information från ISP om vem som har det IP numret om du inte har en polisanmälan och då är det Polisen som får ut informationen.

Korrekt! Sen får folk tro att de kan vara anonyma på nätet och osårbara/ospårbara, men speciellt anonym är man ju i regel inte.....

Jag fattade det som att sidan blivit hackad.

Båda mina söner vart ut för samma sak på L*******m, deras blev hackade, men inte var dom intresserade att hjälpa till där inte. Hade då också stad och IP nummer.

Jag fattade det som att sidan blivit hackad.

Båda mina söner vart ut för samma sak på L*******m, deras blev hackade, men inte var dom intresserade att hjälpa till där inte. Hade då också stad och IP nummer.

Jaha! men då skriver man väl inte gå in på en sida. det är i dagligt tal att man besöker en sida. inte loggar in.

Klart det finns vissa som olagligt logga in på adnras konton.
sigge/sigge är ju bra exempel på hur man INTE ska göra.

gör man det inte svårare får man nog skylla sig själv, och jag tror det är det som Lunar kanske menar. De har säkert nåt i sitt avtal med varje medlem.

Ditt lösenord är din nyckel till LunarStorm och du ansvarar för att ditt lösenord förblir din privata hemlighet.

och det innebär ju att man skall ha så pass svårt lösenord att andra inte kan komma in via det. klart de inte är så värst intresserade av att göra nåt åt det få det tar en massa tid/pengar att leta med sånt trots att det står
Alla försök till datorintrång i LunarStorms system polisanmäls.
Polisanmälan läggs säkert ner inom en vecka ändå.

Nej det vet väll jag med men jag tycker att det är lite creepy... och skulle vilja veta vem personen är i verkligheten, om det är nån jag känner som har blivit besatt av mig eller om det är nån äckel gubbe.

För att polisen ska ha rätt att få ut den informationen om IP-nummer från ISP måste det vara ett brott som ger fängelse. Så jag tror tyvärr att du inte har någon chans att ta reda på vem det är.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 607
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 491
Senast: ako
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 136
Senast: Barbabelle
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 806
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar