Vet inte vad jag ska göra längre!!!

B

Buckingham

Jag har en varmblodsvalack på foder men vi har inga skriftliga papper på det utan bara ett papper på att jag är delägare. Nu har ägaren ringt igen och sakt att h*n vill avliva hästen :cry: h*n ringde i sommras ca 3 ggr om samma sak men sen så ändrade h*n sig och sa om jag flyttar hästen får jag ha kvar den. Har haft honom lite mer än två år. Och nu vet jag inte hur jag ska göra :confused: orkar inte bråka mera jag blir bara sårad varje gån h*n säjer att hästen ska avlivas då jag varnvårdar den enligt ägaren. http://www.pixbox.se/alb_show_id641176_page0.html
Jag tycker inte han ser varnvådad ut här.och det är för ca 1 mån sen bilderna är tagna. Ägaren sa att h*n skickat ut en kompis som tittat på hästen och den var magen och rädd av sig. va ska jag göra!! Va tycker ni på buke ??? Orkar inte bråka med H*n längre. :(
Ska ta kort på honom i morgon så ni får se hela hästen och hans kropp.

Sv: Vet inte vad jag ska göra längre!!!

Fast om det finns papper som säger att du är delägare så kan hon inte skicka den till slakt själv ju.

De är sant men eftesom det inte står med på stc så räknas inte pappret som delägare. Vad jag har hört.

Håller med dig, men tror inte det kommer så långt...sorry, ägaren kommer längre, även om hon står som delägare.....de e bara en som vill ha pengar som kommer som ett konvolut efter avlivning.....tråkigt

Skicka in pappren till STC då...

Håller med dig, men tror inte det kommer så långt...sorry, ägaren kommer längre, även om hon står som delägare.....de e bara en som vill ha pengar som kommer som ett konvolut efter avlivning.....tråkigt

men köp ut den som äger hästen då så att hästen blir din? eftersom det är en travare så lär det inte röra sig om så mycket pengar. köper du hästen har nuvarande ägare ingen rätt att avliva hästen.

Det är ju inte säker att det är så enkelt! Ägaren kanske inte vill sälja till någon h*n anser vanvårdar hästen...:cool:

/Sork

Låter snarare som hästägaren försöker pressa dig på pengar för att nite avliva hästen, ägaren planerar säkert att du ska försöka mmuta dig till att hästen får leva.Ge ett bud, människan får ändå inte mer pengar av att avliva hästen.

Om ägaren egentligen ansåg att fodervärden vanvårdade hästen hade nog ägaren tagit tillbaka hästen för bra länge sedan.

Be ägaren att själv komma ut och kolla på hästen och erbjud dig sedan köpa hästen för slaktpriset.

Min kompis skickade en kompis som sa att kompisen hade sagt att det var si och så... såna historier har man varit med om förut :angel:

Det har du säkert rätt i, jag menar bara att saker är inte alltid "bara att"... ;)

/Sork

Jag har en varmblodsvalack på foder men vi har inga skriftliga papper på det utan bara ett papper på att jag är delägare. Nu har ägaren ringt igen och sakt att h*n vill avliva hästen :cry: h*n ringde i sommras ca 3 ggr om samma sak men sen så ändrade h*n sig och sa om jag flyttar hästen får jag ha kvar den. Har haft honom lite mer än två år. Och nu vet jag inte hur jag ska göra :confused: orkar inte bråka mera jag blir bara sårad varje gån h*n säjer att hästen ska avlivas då jag varnvårdar den enligt ägaren. http://www.pixbox.se/alb_show_id641176_page0.html
Jag tycker inte han ser varnvådad ut här.och det är för ca 1 mån sen bilderna är tagna. Ägaren sa att h*n skickat ut en kompis som tittat på hästen och den var magen och rädd av sig. va ska jag göra!! Va tycker ni på buke ??? Orkar inte bråka med H*n längre. :(
Ska ta kort på honom i morgon så ni får se hela hästen och hans kropp.

Det som är registrerat på STC är det som vanligtvis gäller. Men om ägaren skrivit på att du är delägare så kontakta en advokat. Frågan är ju då hur mycket du äger, alltså vem som äger mest rätt att besluta. Det kan vara värt några tusenlappar att få det hela klargjort.

Svårt att se hur hästen ser ut i hull med täcket på. Jag hade även tagit ut en veterinär för en besiktning.

Om du vill behålla hästen så kan det komma att kosta lite.

Hälsning Maja

Efter första året jag haft honom fråga jag om jag kunde köpa honom men jag fick ett starkt nej då ägaren inte vill att det ska bli en vandringshäst.Sa ett bud på 6500kr. då jag endast fick med ett regn täcke som inte passa och han var inte riden på ett bra tag. Jag fråga i sommras med och det var då slakten kom upp, sa då en summa på 8000 eftersom jag och medryttaren ridit till honom en hel del .

Har inte tid att komma ut och titta så h*n skickar någon annan..
H*n har sätt honom en gång i början när jag hade honom och då var vi på klinik med hästen.

Jag har pratat med dom på stc och det måste vara ägaren som skickar in papper och intygar att jag blivit delägare. Eller om jag skickar in så får ägaren papper på det hemskickat och ska intyga och de är nått h*n inte kommer att göra. eftersom då får jag lika mycket makt över hästen.

Enda sättet snart är väll att skicka tillbaka min ögonsten så att h*n inte behöver ringa mig och säja dessa saker . Eller att jag slutar att svara. men då kan ägaren kanse stämma mig.:confused:
Jag bryter snart ihop i tårar, hur kan man vara en så kall människa. :(

Hur skulle ni ha regerat skulle ni kämpa för hästen eller skikat den till slakt den är inte helt ok i besiktning och den klarar inte av kylan (klarar med tjockt vinter täcke), och kan ej ridas för hårt i hoppning då han blir halt/väldigt stel dagen efter. Ägaren viste kanske om dessa fel och därför vill ta bort hästen , men då han blir omskött och hoppas ej så hårt (ej alls nu) värkar han inte må dåligt. ingen har sakt något i stallet heller så..Jag kanske har helt fel om att han ska leva.snyft han är inte gammal endast 10 år väldigt bra temperament snäll och lugn i stallet pigg i ridningen mm. om ägaren ringer mera i vecka då kommer allt att bli förstört inför jul, h*n kanske vill att jag ska må dåligt.. Jag är för känslig för sånna hära saker. vet inte va ja ska ta mig till.

Glömde kameran så bilder kommer in i morgon.

Senast ändrad av en moderator:

du låter inte så gammal. har du ingen pappa som kan läxa upp denna idioten av en ägare som vill slakta sin häst?

Registreringen hos STC är inget juridiskt ägandebevis. Om ts har ett hållbart avtal om delägarskap smäller det högre.
PL

De var ju bra betalt för hästen iallafall för slaktpriset idag ligger på ca 1500kr som du får ut av slakteriet. Hade en stor häst som jag tog bort den fick jag 2500kr för. Låter som en mkt elak och korkad ägare. se till att du får betala hästen och skriv över ägar skapet på dig.

du låter inte så gammal. har du ingen pappa som kan läxa upp denna idioten av en ägare som vill slakta sin häst?

Vet att jag inte låter så gammal, men är 22 år. Men blr ganska nerkrankad endå.=/

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 151
Senast: Whoever
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 915
Senast: Nixehen
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 405
Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 874
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25