milly
Trådstartare
Sv: Vet. hade aldrig sett nåt liknande - har ni?
Problemet va just att det fanns bara stl M i vår ridsportbutik här i stan... Dock är det viktigaste att det sitter över såret, inte över mulen, och givetvis att det sitter okej i övrigt också vilket det gjorde. Jag förstår att flärpen egentligen ska va så lång att den täcker mulen/näsborrarna också men så här räcker för min häst, så det va tur att stl M passade honom i övrigt.
Jag har en exakt likadan flughuva till mitt mycket insektskänsliga sto. För att den nedre delen ska sitta bra så har jag fått köpa en huva som är tillräckligt stor för att den nedre flärpen ska täcka hela överläppen. Så mitt råd till dig är att köpa en större huva om det finns att få tag på. Min gissning är att det behövs en två storlekar större huva för att den ska sitta riktigt bra över nosen.
Problemet va just att det fanns bara stl M i vår ridsportbutik här i stan... Dock är det viktigaste att det sitter över såret, inte över mulen, och givetvis att det sitter okej i övrigt också vilket det gjorde. Jag förstår att flärpen egentligen ska va så lång att den täcker mulen/näsborrarna också men så här räcker för min häst, så det va tur att stl M passade honom i övrigt.