veredus carbon gel

Sv: veredus carbon gel

Ja skara vet jag har HG klinker tränset :love: då dom hade med sej ett till strömsholm. men jag skulle villja se färgerna i verklighetetn först.

Jo det vet jag, men frågan är när en ny fräsigare modell kommer komma härnest, om det blir nästa månad så är det ju inte så kul om jag precis har köpt dessa carbon, men om det kommer en om ett halvår så är det ju lite skillnad

Eftersom olympic skydden fortfarande är populära så lär ju inte carbon gel skydden bli omoderna om det kommer en nyare modell ;).

Men iofs är ju Pro Callsic modellen redan utkommen efter carbonen...
De som ser ut som Olympic med läder i... De är inte Ehnings utan Rodrigos namn på...

Jag måste säga att jag tkr carbonskydden är asfula :o Pro Classic däremot är fina. Jag skulle satsat på såna istället, eller dom kanske inte ens säljs fortfarande(?)

Jag köper inte saker för att de är på mode...jag köper saker som kan passa hästen eller som fyller den funktionen jag vill ha. Tycker det är lite löjligt att bara köpa saker för att de är moderna just nu....:angel:

de nyaste och modernaste sakerna är ju oftast de som har högst funktion och mest anpassade efter till att passa hästarna :p ?

Jag köper inte saker för att de är på mode...jag köper saker som kan passa hästen eller som fyller den funktionen jag vill ha. Tycker det är lite löjligt att bara köpa saker för att de är moderna just nu....:angel:

Vaaaaarför tror jag dig inte? ;)

Klart det är det, men man kan ju inte hela tiden gå och vänta på att det ska komma nya utvecklade saker...det gör det ju hela tiden...Och ibland behöver det nya inte vara bättre, det enda man vet är att det kommer vara dyrare:smirk:

Faktiskt...kör på vanliga stilrena saker. Gamla hederliga lindor, eskadronskydd och läderskydd;), inga nya spacade grejor här inte:angel:

Jasså minsann. Vad har du för hjäm dåå? Ingen spacad fluga?
En hederlig Jofa kanske ;)

*kl*

Vad tycker ni bäst om, neopreninsida eller läderinsida på skydden. Jag står och väljer mellan Carbon gel eller de "nya" pro classicskydden med läderinsida...

Läder tycker jag är enklast att rengöra.
Men av någon anledning har jag bara Veredus, Eskadron och Lamicell skydd med neopreninsida :p
Jag tycker det fastnar rätt mkt päls på insidan av mina neoprenskydd.

Jag har också bara neopren. De slänger jag in i tvättmaskinen. Men det går väl knappast med läder? Så på det viset är de ju lättare...

Men jag tycker också det fastnar en massa på insidan av neoprenet. Om de blir blöta t.ex och så lite sand och sen sitter det som berget och man kan ju inte tvätta efter varje gång man ridit...

Då borde ju lädret vara bättre. Lättare att bara skälja av. Smutsen kan ju inte fastna lika hårt på dem, eller?:confused:

Läderskydden är det ju bara att ta en fuktig trasa och rengöra.
Sen går det ju att tvätta såna i maskin också.

Nopp passar inte i en sån. Kör med den första modellen av GPA samt en JW..har faktiskt aldrig ägt en Jofa...däremot en ful jockey hjälm:angel:

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 455
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 199
Senast: Bison
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: Sassy
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 482

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka