Jag sitter nervös och mår väldigt dåligt just nu. Lämnade iväg min hund två/tre månader till mitt ex som skulle ta hand om denna tills jag hittat lägenhet. Vad händer , jag får inte tillbaka hunden. Jag har försökt länge , anmälde det i Oktober/november , det las ner för att sambolagen tydligen träder in. Nu har jag hittat papper på att jag enbart hade min co adress där och den började gälla sex månader efter jag köpte hunden och hade den nästan ett år framåt. Jag har alla papper, jag har betalt hunden och står på köpkontraktet. Nu vill jag ta upp detta igen. Det jag fick som rådgivning var att gå via kronofogden om han inte överklagar hämtar dom hunden ananrs tingsrätten, detta har jag skickat nu. Ska även ta upp det hos polis igen eftersom jag helst ser ett snabb bslut om att åka och hämta hunden. Vore det inte konstigt om dom inte kan hämta min hunden med alla dessa papper jag fixat fram nu. Har han någon som helst chans att få min hund anser ni? Han säger till alla att han köpt hunden och att det är hans hund har jag hört på omvägar. Men har även sms att han har skrivit att han ska lämna hunden men inte gjort det som sagt. Och man får en hund borde det ju även skrivas papper!
Så besviken och har varit det ett bra tag nu så undrar hur ni funderr kring detta?? Trevlig attityd i tråden tack.
Så besviken och har varit det ett bra tag nu så undrar hur ni funderr kring detta?? Trevlig attityd i tråden tack.