Fattar inte riktigt vad som hänt i tråden? Min inledning var att det det är en ”sanning” att alla ska gå back på stallhyra. Min stallägare gör inte det. Och oavsett är det ju inte jag som avgör varken pris eller om de ska ha inackorderade. De tar vad de anser de behöver och vill de höja, vilket jag förstår om de vill, gör de det. Det pratades om det på när elen höjdes men vi kom överrens om vissa dagar som paddocken kunde vara tänd istället. Nu använder inte jag paddocken, men tyvärr slösar de andra inackoderingarna (2 st) mycket el.
Sen beror det säkert på hur stallet sköts etc. Jag har aldrig stått nånstans där ett stall drivs ”professionellt”, där jag står idag (o jag har inga problem med det) tror jag att de kanske lägger ner 5 minuter i veckan per häst, de tar hästen med höpåse och går ut i hagen 5 dagar i veckan. Max en minut tar det. Mellan oktober och april. Är hästarna inne i mellanperioden sköter man det själv (bara mina som är inne då). De har inga kostnader för bortforsling av gödsel, på alla år jag stått där har de varken tvättat stall eller reparerat boxar, byggnad eller hagar. De harvar banan när dotten ska rida så är man inte på det då ”får” man ingen harvad bana.