Jag har också vänner på FB som sprider inlägg där någon kräks över hur hemska antingen SD eller M är. SD kommer tydligen köra landet i botten och avskaffa demokratin och M kommer att göra så att alla av arbetarklass kommer få sänkta löner medans rika direktörer ska få mer etc etc. Inte sällan är dessa personer som delar inläggen ganska vänster.
Det roligaste (eller kasnke mest tragiska?) är ju att vänstermänniskorna skriver att de som röstar SD är korkade och inte vet vad det är de röstar på. Det må vara så men jag undrar därför - vet de som röstar V verkligen vad det är de röstar på/för?
(nej, jag är inte SD:are utan placerar SD i precis samma fack som V - d.v.s avskräde!)
Det roligaste (eller kasnke mest tragiska?) är ju att vänstermänniskorna skriver att de som röstar SD är korkade och inte vet vad det är de röstar på. Det må vara så men jag undrar därför - vet de som röstar V verkligen vad det är de röstar på/för?
(nej, jag är inte SD:are utan placerar SD i precis samma fack som V - d.v.s avskräde!)