Vem står för besiktningen?

J

Josephiine

Om man ska ha en häst på foder, vem är det som betalar för besiktningen? Säljaren eller fodervärden?:)

Sv: Vem står för besiktningen?

Ägaren brukar betala besiktningen innan hästen lämnas på foder och fodervärden betalar besiktningen innan hästen lämnas tillbaka till ägaren igen.

Men annars så kan man ju komma överens om annat.

Jag har haft två foderhästar. Den första betalade ägaren gårdsbesiktning på innan han kom till mig. det gjordes ingen ny när han åkte hem men då var han 20 år gammal.
Den andra delade vi på besikningen anledningen var att jag ville besikta fast ägaren inte tyckte det var nödvändigt. Den hästen var meningen att jag skulle köpa efter en viss tid. Tyvär passade vi inte riktigt ihop så jag hjälpte till att sälja honom och vad jag vet var det ägaren som betalade den besiktningen inkl röntgen.

fodervärden.

det stod det allafall i det förskrivna kontrakt som jag använde när jag skulle ha min häst på foder,

Tycker Krockodilens förslag är vettigt, med tillägg att bägge besiktningarna görs av samma veterinär.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi När man köper hus, nej jag ska inte flytta, hur gör man med besiktningen? Vid köp av häst är det ju viktigt att köparen gör sin egen...
Svar
17
· Visningar
943
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Efter många månader av hästletande så hittade jag äntligen hästen med stort H. Men, under besiktning han var halt på böjt spår i trav i...
2
Svar
27
· Visningar
4 146
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 107
Senast: Tualma
·
Ekonomi & Juridik Jag skulle behöva all information om hur man går tillväga vid köp utav häst utomlands. Det jag letar är en mellan 0-1 år. Vad är att...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 573
Senast: Lea88
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar