Sv: Vem lär en byta blöjor och sånt?
Det enda problemet som kvarstår är att jag inbillar mig att jag kommer att bli en dålig mamma bara för att jag är totalt ointresserad av den här biten. Innan idag fick jag för mig att jag kommer att få förlossningspsykos för att jag är så oengagerad och därför kommer att bli helt överrumplad när bebisen väl är här.
Klart att du inte kommer att bli
,jag kände ungefär likadant innan om inte värre,var helt oengagerad i saker till bebis och var rädd att jag kanske inte skulle tycka om bebsen alls.Stackars barn tänkte jag.
Men det kom,första natten på BB kändes det som att jag passade honom åt någon annan men det kom mer och mer att han verkligen var min,att han skulle få följa med mig hem och bo hos mig,sedan var jag engagerad.
Hade ju snälla föräldrar som sedan innan velat ta på sig att köpa in det första samt vagn och säng,sedan rullade det liksom bara på.
Även förlossningen utlöser en massa skumma hormoner att man verkligen är mamma och skall skydda & ta hand om sitt barn till 100%
Man beter sig rätt underligt efter förlossningen,jag satt och grät 3 timmar varje morgon på min uteplats,för att min son var så söt...
Vet inte varför,men jag behövde väl det....
En kompis till mig lät inte ens pappan hålla bebisen föränn efter 3 veckor,hon trodde att han skulle tappa den
Det är nog helt normalt att få lite ångest alldeles i slutet,det är ju inte något som liknar något annat man gjort tidigare...
Det är ju tur att du har din man som stöttar när du känner så,man blir ju rätt vimsig och förvirrad...
Men det kommer att gå toppenbra..Lycka till nu,både med inköp,förvirrade tankar och bebis...
mvh Zaria