Vem har tillgång till min journal?

Sv: Vem har tillgång till min journal?

Fast det är ju inte det vi pratar om. Vissa landsting har öppnat upp så patienter kommer åt viss data hemifrån. Det har inte alla. Och det är egentligen inte journalsystemet du öppnar då.
Och oavsett så är det inte tillåtet att titta i sin egen journal.
 
Sv: Vem har tillgång till min journal?

Nej jag vet, du svarade "inte via jobbet" så jag förstod vad du menade. Jag svarade nu Whirlie, för att läsa sin egen journal kan alla göra.
 
Sv: Vem har tillgång till min journal?

KL

Tack för alla era svar! :) Det är till stor hjälp!

Dock undrar jag, är det inte tillåtet att läsa sin egna journal?
 
Sv: Vem har tillgång till min journal?

Du som privatperson har rätt att läsa din egen journal. Dock får inte vi som är vårdpersonal läsa våra egna journaler via jobbet.
 
Sv: Vem har tillgång till min journal?

Då hänger jag med, tack!

KL.

Jag har nu pratat med chefen på min VC och denna person jobbar inte hos dom. Hon sa att jag skulle kontakta UV och tyckte att allt lät väldigt märkligt. Hoppas det finns en bra förklaring på detta :/
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 486
Senast: Saeta
·
Relationer Varning för långt och vimsigt inlägg, måste bara få skriva av mig, kände jag. Jag lever i en relation sedan två och ett halvt år...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 975
Senast: Vallmo
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 942
Senast: kryddelydd
·
Relationer Min familj har under leva min levnadstid varit bästa vänner med en annan familj. Den andra familjens barn blev som mina syskon och vi...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
9 008

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp