Vem har barnvagnen med i ridhuset??

Sv: Vem har barnvagnen med i ridhuset??

oj sorry fel...

Men det var det jag hade svarat på....därav att det visst går ihop...

och vad fanns bortom särgen?

Senaste gången var hästen på väg upp på läktaren, där kan jag lova att den aldrig satt sin fot innan. En annan gång var det en ridskolehäst som stod och valsade i ett hörn, panikslagen och slog som en dåre. Med lite otur kan det vara det hörnet man ställer sin barnvagn i.

Vart finns logiken i det, menar du? :confused:

Den behöver inte ha varit där innan för att veta att man kan ta sej ut där,eller tro att man kan ta sej ut där...

och ridskolehästen som stod o slog i hörnet...var den ensam i ridhuset?

och ridskolehästen som stod o slog i hörnet...var den ensam i ridhuset?

Ja, förutom åskådare, ryttare och tränare så var hästen helt ensam i manegen. Dvs. inga hästar.

Vuxna människor borde förstå att man inte tar sådanna risker.
Föräldrar borde vara mer rädda om sina barn.

Jag förstår inte hur man kan försöka försvara detta.

men då kan ju du fortsätta vara duktig och lycka till med ridningen så länge du har liten!

Den dag du ser en åsna (i ponnystorlek) med resterna av en fd. barnvagn runt benen så ångrar du dig nog. Den var dessutom lös och lyckades springa in i barnvagnen. Hur stor risken är instängd i ett begränsat område som ett ridhus, vågar jag inte tänka på.

Ja och du kan lycka till med att hålla liv i ditt eventuella barn.

Man kan ha barnet utanför området där man rider, bana eller ridhus.
Om nu barnet skulle börja gråta så dör det inte av att vänta tills man tar sig dit. Det kan däremot dö av att få en häst på sig.

På just lantbruk i Sverige dör barn varje år pga olyckor m djur och tunga saker - det hade i en del fall kunnat undvikas.
LRF har information om detta för intreserade.

Chanserna är betydligt större att den lilla/lille en dag blir stor med en mor som oduglig än vad de har med en mor som utsätter ungarna för onödiga risker, men det är klart, spelar det inte så stor roll om det händer en olycka och ungen går åt så kanske man iaf är rädd om sin häst? :smirk:

Och chanserna att bli stor ökar om man låser in sej i sitt hus och på sin höjd kikar ut genom fönstret också.

Och chanserna att bli stor ökar om man låser in sej i sitt hus och på sin höjd kikar ut genom fönstret också.

Så fruktansvärt dumt! :mad: Vem har sagt att man måste gå till ytterligheter :confused: Tycker att du verkar tämligen omogen som för ett så urbota korkat resonemang.

Kicki :bump:

Ja och du kan lycka till med att hålla liv i ditt eventuella barn.

Man kan ha barnet utanför området där man rider, bana eller ridhus.
Om nu barnet skulle börja gråta så dör det inte av att vänta tills man tar sig dit. Det kan däremot dö av att få en häst på sig.

På just lantbruk i Sverige dör barn varje år pga olyckor m djur och tunga saker - det hade i en del fall kunnat undvikas.
LRF har information om detta för intreserade.

:bow::bow:

Kicki :)

Man får skriva om det kända uttrycket, är huvet dumt får ungen lida....

Du är ju helt otrolig....:eek:

Kicki :)

Svarar mig själv här eftersom jag såg att jag min vana trogen skrivit "Kicki :) " Var tänkt "Kicki :( " Är sällan att man blir så här negativt inställd till en persons åsikter!

Kicki :crazy:

men då kan ju du fortsätta vara duktig och lycka till med ridningen så länge du har liten!

Vad är det där för dumheter, så bara för att man tänker på säkerheten så kan man inte ha ett fritidsliv?

En babymonitor kostar inte mer än ett par hundralappar, med en sådan fastspänd i ridbyxan kan man röra sig tämligen fritt i ridhus, hagar och på ridbanor med babyn tryggt sovande i barnvagnen - som står i en box eller sadelkammare. De minutrarna de tar att kliva av hästen och gå in om bebisen börjar gråta kommer den troligtvis inte dö av.

Däremot riskerar man både barnets och hästens liv om man ställer en barnvagn mitt i en ridbana.

*kl*
jobbade på en ridskola ett tag och skulle ta ut en nykastrerad valack, som kände obehag, varav han hoppade och sparkade för jämnan. föräldrarna står med sina barn tre meter bort och flyttar de inte förräns jag ryter åt de. och då får jag till svar att jag inte ska vara otrevlig :devil:
kan tilläga att det var en ponny som hade en spark höjd i jämn med deras barns huvuden.. att folk inte tänker sig för!

eller när man tar in en stirrig häst när de blåser, och får tvärnita för att det står en barnvagn i vägen. jag vägrar gå förbi en barnvagn..man vet aldrig vad hästar kan hitta på..

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 301
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 412
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 701
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 492
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar