Vem har barnvagnen med i ridhuset??

Sv: Vem har barnvagnen med i ridhuset??

*kl*
Man blir nästan lite mörkrädd när man läser vissa inlägg. Visst kan barn följa med till stallet men man måste oxå förstå att hästar är djur och allt kan hända (flyktdjur). Skulle aldrig falla mig i tanken att ha vagnen med i paddocken/ridhuset. Aldrig leda en häst och ha vagnen i andra handen, hur snäll än hästen är. Det är djur vi pratar om, inte maskiner. Och varför ut och rida utan hjälm med sitt lilla barn ?????????? Man kan ju faktiskt planera bättre eller så får man skita i att rida den dagen helt enkelt, sanslöst vilka människor det finns!!!!
Har 5 hästar och en dotter på 21 månader och några gånger har det varit problem med utsläppet av hästarna när hon var mindre men då fick hästarna vänta med att komma ut tills jag kunde få hjälp och så kompenserade jag det med att de fick stå ute lite längre istället. Skulle aldrig kunna förlåta mig själv om det hade hänt något.

Nähä....

Du sa:# Hästen kan bli rädd o hoppa åt sidan o precis där råkar vagnen stå
# Matte (eller husse, inte lika vanligt kanske) kan ju råka ramla av på vagnen

Men om man inte rider på den delen av ridhuset som man ställt vagnen så får man trilla vääldigt långt för att hamna på vagnen...jag har iaf aldrig varit med om en häst som blivit så rädd att den "hoppat till" 40-60m...

Eftersom det var mitt inlägg du svarade på så:

En rädd häst kanske inte kastar av precis där den blir rädd, utan rusar iväg 40-60m, o SEN ramlar husse/matte av. Oooops, då kanske man ramlar precis där matte står... Jag skulle aldrig riskera det med mitt barn, då skulle jag hellre lämna barnvagnen UTANFÖR ridhuset, om det inte finns läktare att ha den på. Skulle aldrig kunna leva med att min nonchalans kostat ett barn (mitt eller någon annans) hälsan eller i värsta fall, livet!

*kl*

Blir mörkrädd när jag läser!! Självklart är ingen olycka planerad som vissa nästintill tror! Det är ju just när man tror att inte en olycka kan hända som den händer!! En viss person uttalade sig om att hon inte trodde att hennes häst skulle springa 40-60 meter om hon ramlade av. MEN RISKEN FINNS!!!!! Finns det en risk på 0.1% så tar man inte den risken när det handlar om barn!! Finns det enka 100% säkra sätt så väljer en god mor det alternativet!! Läs bara mitt skräckexempel här i tråden. Den olyckan kunde ju inte heller hända. Ändå hände den, för att det fanns 0.1 % risk ATT den skulle hända!!

Och chanserna att bli stor ökar om man låser in sej i sitt hus och på sin höjd kikar ut genom fönstret också.

Ja, Bra idé du kom på själv! Det är något som jag rekommenderar att DU gör för ditt barns skull!!:idea:

Ja nog måste det vara en käpphäst, man hoppas ju det för det arma barnets skull.

Kicki :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 301
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 412
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 701
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 492
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Kallbad