Växtvärk

Ingen av mina tre barn har haft det, men jag hade det som barn, det var förfärligt. Å andra sidan har jag en ledsjukdom också så det berodde nog på den, skulle jag tro.

Jag minns att jag hade växtvärk och minns att det var skitjobbigt, men jag minns inte exakt var den satt. Jag TROR att det var i smalbenen, men det kan ha suttit högre upp också. Omöjligt att sova med. Jag minns heller inte hur mina föräldrar hanterade det. Jag var lite äldre, 8-10 år, vad jag minns när det var som värst.

Barnet har visat tecken på att ha växtvärk och det debuterade före två års ålder. Hon brukar vakna på natten och vara i princip otröstligt ledsen, men efter att ha fått sitta hos sin pappa brukar hon lugna sig och somna om. Senast grät hon ganska länge och vi övervägde att ge alvedon, men hon lyckades somna om. Med henne brukar det ibland hänga samman med att hon är på väg att bli förkyld. Tack och lov har hon ont mycket mer sällan nu än i tvåårsåldern.

Jag hade också mycket växtvärk, tyckte det hjälpte med vetekudde och benvärmare a´la 80-tal.
Magnesium kanske kan vara nåt?

Fick också låna mammas benvärmare när jag var liten, minns att det hjälpte. Hade mycket växtvärk som liten (och ändå slutade jag på 155 cm över havet... :cautious:). Minns faktiskt inte om jag fick någon värktablett eller annat.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 301
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·
Småbarn Vår dotter är väldigt slimmad och vi har svårt att hitta byxor som sitter bra på henne. Hon har 92 i längd men då åker de bokstavligen...
2
Svar
23
· Visningar
1 671
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Vår en månad gamla bebis har lite problem med magen. Han är väldigt gasig och har bekymmer med förstoppning. Vi ser på honom att han...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
7 380
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar