Växtvärk

Ingen av mina tre barn har haft det, men jag hade det som barn, det var förfärligt. Å andra sidan har jag en ledsjukdom också så det berodde nog på den, skulle jag tro.

Jag minns att jag hade växtvärk och minns att det var skitjobbigt, men jag minns inte exakt var den satt. Jag TROR att det var i smalbenen, men det kan ha suttit högre upp också. Omöjligt att sova med. Jag minns heller inte hur mina föräldrar hanterade det. Jag var lite äldre, 8-10 år, vad jag minns när det var som värst.

Barnet har visat tecken på att ha växtvärk och det debuterade före två års ålder. Hon brukar vakna på natten och vara i princip otröstligt ledsen, men efter att ha fått sitta hos sin pappa brukar hon lugna sig och somna om. Senast grät hon ganska länge och vi övervägde att ge alvedon, men hon lyckades somna om. Med henne brukar det ibland hänga samman med att hon är på väg att bli förkyld. Tack och lov har hon ont mycket mer sällan nu än i tvåårsåldern.

Jag hade också mycket växtvärk, tyckte det hjälpte med vetekudde och benvärmare a´la 80-tal.
Magnesium kanske kan vara nåt?

Fick också låna mammas benvärmare när jag var liten, minns att det hjälpte. Hade mycket växtvärk som liten (och ändå slutade jag på 155 cm över havet... :cautious:). Minns faktiskt inte om jag fick någon värktablett eller annat.

Liknande trådar

Övr. Barn Små barn små bekymmer, stora barn stora. Känns det som. Dottern går i åttan och umgås rätt intensivt med ett par killar och en... 7 8 9
Svar
161
· Visningar
8 528
Senast: Lingon
·
Småbarn Hej, Önskar lite input här men om ni ska döma och ge kommentarer om hur taskigt det är att inte låta barnen sova med föräldrar kan ni...
Svar
17
· Visningar
1 035
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Min äldsta fyller 6 år till sommaren. Hittills har vi "bara" haft födelsedagskalasen för närmsta släkten, men det har ändå blivit mellan... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 729
Senast: Kilauea
·
Övr. Barn Jag behöver era råd inför en förestående separation och flytt. Funderar kring vilken boendeyta som är rimlig att tänka sig som singel...
Svar
19
· Visningar
1 009
Senast: tomte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka