Växter i badrum

I

I have a dream

Har ett badrum med ett ganska stort fönster längst bort, och ett lite mindre över badkaret, så det är inte så mörkt där inne, men ändå inte som i t ex vardagsrummet.

Eftersom det kan bli väldigt fuktigt där inne när man badar/duschar, vilken växt kan tänkas trivas där?

Sv: Växter i badrum

Fredskalla! det är sumpväxter så de gillar fukt.
Finns i olika storlekar och blommar fint när de trivs.

En av mina har jag haft hela livet. Den fick min mor när hon låg på BB med mig för 52 år sedan :D

Ormbunkar har jag i mitt badrum. Dom stormtrivs där och jag har då absolut inte gröna fingrar! :angel:

Murgröna, garderobsblommor, fredskalla, ormbunkar, ampelliljor och kokospalmer(!) gillar/står ut med hög luftfuktighet och måttligt dagsljus.

När vi hade badrum med fönster så hade vi tillandsior där. De behöver fuktig luft, så de passar perfekt i ett rum där man duschar ofta. Dessutom är de praktiska eftersom de bara har luftrötter (och alltså inte ska planteras i jord,utan hänger fritt) och inte behöver vattnas.

Jag har dracena, philodendron och orkideer i mitt lilla och inte särskilt ljusa badrum.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
474
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 566
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Jag är lite nyfiken på hur det ser ut runt om i landet, då jag själv upplevt att den vård man erbjuds kan variera väldigt beroende på...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 053
Senast: corzette
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 676

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka