M

Marocko

Har hamnat i en diskussion med en väninna angående den mängd vatten man behöver ha med sig när man rider ca 3 mil en normal svensk sommardag.
Hon menar att det räcker med 10 liter, jag tycker att det måste vara minst 20 liter. :confused:

Sv: Vatten

För att rida tre mil behövs inget vatten med till hästarna.

:laugh:kan svara för våra hästar att det är så olika, tävlar jag cardigan så skulle han få välja att dricka vid varge stopp, så fort han får se en hinknisse med vatten så fullkomligt vräker han sig över hinken, medans giggen och capone eller tex handsome eller lillprinsen vill knappt ha något vatten, så det där är så olika från häst till häst:idea:
mvh anne

Instämmer med föregående talare.

På Billingen i somras (varmt) tyckte Honey att de första hinkstoppen var ett idiotiskt påhitt och varför skulle vi stå där och glo?! Sen sista stoppet hällde hon i sig halva hinken :D

En del hästar vill ha massa vatten, en del vill knappt ha efter ritten heller. Men en dunk i bilen skadar ju inte, rymmer väl 20-40l tror jag och människorna kan ju också dricka vatten ;)

Men som sagt... för att bara rida en runda på 3 mil så räcker det att hästen får vatten när den kommer hem.... Om ni inte tänkt ta hela dagen på er förståss....

Tre mil kan vara en normal träningsrunda för mig och då har jag inget vatten med, hästen får det när den kommer hem :)

Liknande trådar

Fordon Familjen växer och det börjar bli dags att (motvilligt) inse att vår trogna Volvo inte riktigt räcker till längre. Vi behöver en större...
Svar
2
· Visningar
493
Senast: MML
·
Hästhantering Jag behöver lite tips för att slimma en knubbig ponny! Nu är det så att ponnyn i stallet är på tok för det, nästan en 9:a på hullskalan...
2
Svar
30
· Visningar
1 890
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
3 985
Senast: TantAgda
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
727
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka