Vätskebula vid örat?

L

lie

Fick nyss syn på min hund, att på ena örat, nästan längst ner så har det kommit upp en stor " böld" som är vätskefylld. Känns som en luftkudde med vätska i. Hon har inget sår och jag hittar inga bitmärken. Eftersom jag jobbar på stuteri så kommer vet. till oss flera gånger i veckan och han kommer i morgon. Då får han givetvis se över henne.
Men vad tror ni att det kan vara? Hon har tydligen blivit opererad i båda öronen för länge sedan, men det kan väl inte visa sig så långt ut? För övrigt så mår hon bra, pigg och glad.

Sv: Vätskebula vid örat?

Det är säkert ett blod öra.
Ring vet och beställ tid.
De tömmer örat + antibiotika. Men det kommer ofta tillbaka. Min rottis tik hade detta.

Sv: Vätskebula vid örat?

Det är blodöra hon har. Vet. tömde det i fredags men det är en lika stor bula nu i alla fall. Så får hon medicin.. Men hur många gånger kan det komma tillbakia?

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 840
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 536
Senast: Ragdoll
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 752
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 229
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar