Vätska ur juvret

H

Heraken

Det har börjat komma en genomskinlig vätska ur juvret på mitt sto, om man klämmer på juvret kommer det en stråle. Hon har haft föl förut, och häromveckan fick hon se ett nyfött föl i hagen brevid och blev då ganska upprörd ett tag, det verkade som hon ville ha fölet själv, kan det bero på detta? Som en slags skendräktighet?

Sv: Vätska ur juvret

nej, inget sånt... men om hon skulle vara det, borde det inte komma vätska när fölningen närmade sig? hon är inte tjock och juvret ser i övrigt normalt ut.

Vi hade en häst som stog i träning inom travet och det syntes inte ett dugg att hon var dräktig förrän någon vecka innan. Hon var tjuvbetäckt när hon stod i träning så vi hade ingen som helst aning.

Tror det berodde på att hon var så vältränad.

Nu vet inte jag på hästar, men jag kunde få ut mjölk ur mina bröst många år efter det jag slutat amma, och hundar kan ju bli skendräktiga.

Här är säkert någon expert som kan svara på detta bättre än mig :)

Jag har ett sto som haft mjölk i sommar ! Hon var inte dräktig (ultraljudad två ggr).
Nu hoppas jag att hon är dräktig men har inte ultraljudat henne igen... Det är väl lite osäkert om hon släppt något ägg över huvudtaget med mjölk i juvret och skumma brunster...

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
824
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 779
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 160
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 611
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar