Varulvslekarnas anmälningstråd

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 988
  • Visningar Visningar 67 935
Status
Stängd för vidare inlägg.
oc
Du får ju gärna tycka att det är fusk, jag hävdade bara att hela leken blir inte förstörd av det och förklarade varför.
och jag tycker att fusk förstör leken..
Nåja vi tycker helt enkelt olika , och så är det, bara för att man själv har en åsikt så behöver inte alla instämma i den, jag behöver heller inte "ha rätt" utan det är helt enkelt hur jag ser på det....

Jag tycker f ö inte att det är fusk att skicka en ursäkt eller liknande till någon under pågående lek heller, vuxna människor ska väl kunna skilja på person och rollkaraktär.
Det håller jag också med om!

Isåfall skulle det väl vara fusk att träffa en vän som också är med och leker (jag har ingen sån nu men en som testade en lek). Så länge man inte diskuterar rollen/teorier osv så spelar det väl ingen roll.

Jag är rätt likgiltig inför om det är fusk eller ej, bara vi är ense om att det är tillåtet eller inte.

Jag bryr mig inte heller, men jag vill inte få skit för att jag bryter mot oskrivna regler som jag förväntas känna till trots att jag omöjligen kan det.

Jag känner att jag vill ta upp detta som orsakade lite rabalder i leken.

Det står ju inte i reglerna att man inte få låna varandras nick - vilket såklart är en miss, men jag blir lite förundrad att flera inte verkar tycka att det är nån big deal. Jag tänker såhär - det blir ju en möjlighet för de onda som goda faktiskt inte har och då stör det balansen.

Jag tror det kan vara på sin plats att vi har en lite allmän regel diskussion - kanske i anmälningstråden?

Jag tycker inte det stör balansen så mycket? Sen gillar jag generellt inte att som LL ha regler som jag inte kan kontrollera om de följs så jag försöker om möjligt undvika sådanna typer av regler.

När jag har varit LL i dubbelnickslekar så (om jag minns rätt så har de3t inträffat både lånande och övertagande av dubbelnick och jag såg det inte som något stort problem.

Jag tycker det är toppen med regeldisskussioner för jag tror det motverkar framtida missförstånd. :)

Jag tycker f ö inte att det är fusk att skicka en ursäkt eller liknande till någon under pågående lek heller, vuxna människor ska väl kunna skilja på person och rollkaraktär.
nä det tycker inte jag heller, det beror nog på vad som skrivs i ursäkten helt enkelt, den gången jag blev kickad så framgick det lite väl mycket kanske om vilken sida jag kunde tänkas spela för, och det är ju inte ok! men en ursäkt utan hintar är absolut ok!

Då verkar det som om de som har starka känslor emot att låna ut sitt nick är i majoritet, oss andra verkar det göra detsamma så då kan vi väl bestämma att det inte är ok?

Jag tycker inte det stör balansen så mycket? Sen gillar jag generellt inte att som LL ha regler som jag inte kan kontrollera om de följs så jag försöker om möjligt undvika sådanna typer av regler.

När jag har varit LL i dubbelnickslekar så (om jag minns rätt så har de3t inträffat både lånande och övertagande av dubbelnick och jag såg det inte som något stort problem.

Jag tycker det är toppen med regeldisskussioner för jag tror det motverkar framtida missförstånd. :)

Ja, om jag minns rätt så skedde det bl.a. i din lek att en spelare spelade med en annans nick.

Tillägg: håller med om reglerna man inte kan kontrollera om de följs.

nä det tycker inte jag heller, det beror nog på vad som skrivs i ursäkten helt enkelt, den gången jag blev kickad så framgick det lite väl mycket kanske om vilken sida jag kunde tänkas spela för, och det är ju inte ok! men en ursäkt utan hintar är absolut ok!
Ofta kan det ju dessutom handla om en spelare som dött och då spelar det ju inte heller någon roll (om inte spelaren är kvar som död förstås).

Nej, fast i det fallet gav texten också en hint om rollen, om jag minns rätt.

Det är inte jag som har skickat PM till dig. Det är Sasse.

Det är otrevligt att anklaga någon annan för fusk. Nu är ju situationen lite knepig iom att Du inte tycker det är fusk - men många andra tycker det.

Du har rätt i att det inte är uttryckligen skrivet att man inte får använda varandras nick, men för många av oss är det så självklart att det behöver inte ens skrivas. Jag blev helt chockad över att du ens tänkte tanken, men uppenbarligen så ser vi extremt olika på det.

För övrigt så tycker jag att det förekom många saker som var över gränsen när det gällde att ropa troll om Lampan. Det skevs otrevligheter av flera; även av dig. Även om det är ett troll så tycker jag att vana lekdeltagare ska hålla sig över det och inte börja ropa troll.

Fast om det inte står nog om det i reglerna så är det ju inte fusk? Om LL har missat att skriva ut något i reglerna så är det ju ett LL misstag inte ett deltagarfel?

Instämmer i sista stycket.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 766
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 012
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka