Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tjosan hejsan idag har vi således debuterat MsvB min ponny och jag! Har haft ågren och ångest, inte minst har diskussionen här i tråden påverkat mig eftersom jag vet att vi inte är färdiga för klassen egentligen. Men jag lyckades hålla huvudet kallt och vi red på 60,9%! Målet att rida MsvB på 60% har jag haft så himla länge och jag är så glad att vi lyckades, dessutom på första försöket.
Skolorna var mycket bättre idag (6,5 på öppnorna och 6 på slutorna), och även ryggningen var bättre även om den var snällt bedömd. Första bytet blev inget alls (2a med koeff) och det andra var hon på hjälpen men ett par steg efter bak (4a).
Är supernöjd med både mig själv och min amazing ponny!
Inte galoppen!!! Fattningarna kändes bra. Avbrotten okej. Men annars så är det varje galoppsprång "Nu bryter han av, nu bryter han av, nu bryter han av"-känsla genom typ hela programmet Men den känsla har varit mkt bättre hemma så det var bra att uppmärksammas på det.
Men jag är ändå nöjd över vår insats, är helt annorlunda o rida nu efter chefens intåg. Tur jag inte hittar gamla filmer för det har varit SÅ hemskt även om det kanske maskerats lite av att jag hållt i o klämt åt för kung o fosterland....
Tjosan hejsan idag har vi således debuterat MsvB min ponny och jag! Har haft ågren och ångest, inte minst har diskussionen här i tråden påverkat mig eftersom jag vet att vi inte är färdiga för klassen egentligen. Men jag lyckades hålla huvudet kallt och vi red på 60,9%! Målet att rida MsvB på 60% har jag haft så himla länge och jag är så glad att vi lyckades, dessutom på första försöket.
Skolorna var mycket bättre idag (6,5 på öppnorna och 6 på slutorna), och även ryggningen var bättre även om den var snällt bedömd. Första bytet blev inget alls (2a med koeff) och det andra var hon på hjälpen men ett par steg efter bak (4a).
Är supernöjd med både mig själv och min amazing ponny!
Jag behöver åtminstone inte skämas ihjäl mig även om @ginnies tycker att jag är orättvis mot min häst som startar honom i en klass han inte är redo för.
tja. När jag berättade om anmälan så förfasade du dig (inlägg 373 som svar på mitt inlägg 371).Det jag avsåg med att tagga dig i det här fallet var mer att visa att man inte alltid har rätt när man är så kategorisk som du uttryckt dig i den här tråden.Då tycker jag du ska citera där jag skrivit det om er som ekipage.
Nej, just det du hittar inget för du har på eget bevåg fört över vad jag tyckte om ponnyns LB ridning/start till din start, varför kan man undra, uppmärksamhet?
Inte kunde jag veta det antagligen alla andra vet här inne att du redan för ca 3 år sen red flertal msv c starter på kallblodet, och att du som du själv skrev, tränat under tiden och att bytena oftast var rena och den gör piaff etc etc, hur kunde jag veta att den under de 3 åren blivit så väldigt mycket bättre och starkare?
tja. När jag berättade om anmälan så förfasade du dig (inlägg 373 som svar på mitt inlägg 371).Det jag avsåg med att tagga dig i det här fallet var mer att visa att man inte alltid har rätt när man är så kategorisk som du uttryckt dig i den här tråden.
Här i krokarna ser man en hel del ekipage som tänker sig att de ska rida MsvC fastän de borde gå hem och träna MYCKET innan de ger sig ut öht.
Hihi, på midsommar ska jag göra just det.
Med min nordis som fick 60.0 i LB, ska jag starta MSV C...
Allt jag gjorde var då att jag svarade att det inte var något att hi hia över, du skrev ju själv " på midsommar ska jag göra just det", och "det" var här det Prince Fair avsåg, de som rider Msv C men behöver träna MYCKET mer- du har själv satt dig i den kategorin genom att svara som du gjorde,. Inte jag , du själv. Mig veterligen har jag inte skrivit något alls om ditt kallblod, det är du som väldigt gärna vill få det till det av någon underlig anledning.
.
Alltså, det hänger såklart inte enbart på exakt vilka tävlingsresultat man har gjort tidigareDet jag gjord under midsommar var att starta en häst i MSV C, som på de senaste tre åren hade 60.0 på LB som resultat. Vilket rimligen hör till nämnda kategori: starta betydligt svårare klass än man har resultat för.
Alltså, det hänger såklart inte enbart på exakt vilka tävlingsresultat man har gjort tidigare
Diskussionen blir tämligen förvirrande när de enda fakta vi har är att ni har gjort 60% i LB vid något tillfälle och nu ska starta MsvC. Kanske är hästen gott och väl klar för MsvC, det kan man såklart inte veta om ett ekipage man bara känner till via (text)inlägg på Buke.
Problemet är inte att man startar hästar som är begränsade och kanske bara når upp till säg 62% om de går riktigt bra (och därmed kan ha betydligt mer blygsamma resultat en mindre bra dag), utan när folk trots att hästarna går så genuint dåligt att de inte hade nått godkänt i LB ändå envisas med att starta tex MsvC. Trots att allt, inklusive lösgjordhet och framåtbjudning saknas, och knappast lär ha funnits på träning heller. I mina trakter iaf ser man det oftare än man skulle vilja tro, och det var det jag syftade på i mitt inlägg.