Alltså typ Jag har tur jag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du ingen humor?Tycker inte det är något att hi hia över.
Kval för varje nivå isåfall. Nu var det på förslag att man måste kvala till 120 nivå för att få bort dom värsta dårarna vilket känns helt vettigt. På något vis måste tänket " tävla till varje pris oavsett" samt ""Alla har rätt att tävla" regleras på något vis och mer omsorg om hästen måste komma in i bilden. Jag tycker denna tävlingshets eskalerat något otroligt. Det är liksom ingen rättighet och det är levande djur vi sysslar med.
Har du ingen humor?
Hästkraken orkar utan tvekan genomföra programmet men jag är dålig på att presentera honom.
Jag tänker att det egentligen är lek så länge man håller sig på lätt klass. Vill man "satsa" och gå högre, då blir det mer allvar och svårare.
LA är visserligen inte bara att "larva runt i" eftersom det kan kräva en del träning för att en häst ska kunna fixa galopp-programmet, men om man i övrigt inte tycker att poängen är så viktiga, så är ju inte det heller jättesvårt.
Att rida msc c handlar inte bara om konditionsorken, det är den andra sortens "ork" jag m.fl här inne menar.
Häst som har en samlad galopp i skritt-tempo?
Häst som piafferar (även enligt "riktiga" dressyrdomare) på korrekt sätt?
Häst som har en samlad galopp i skritt-tempo?
Häst som oftast sätter bytena i språnget korrekt?
Verkar den ha styrka nog att genomföra?
Att en häst rids galopp i skritt tempo är inte en samlad galopp per definition.
Finns det öht någon anledning att rida i skritt tempo, mer än att få den fyrtaktig och tappa språnget?
Sen har det inget med saken, dagens form att göra att hästen reds i La och MsvC tidigare?
Eller menar du att hästen skulle klara MsvC idag bara för att den knappt fått godkänt i klassen förut bara för att?
Är det månne dags för en ny tävlingstråd som fokuserar just på tävlingsrapportering? Denna har spårat från det (även om diskussionen känns både nödvändig och intressant) och det är väl inte vårtermin heller längre .
Och så verkar det bli dags att prova tävla, eller ja, dressyr clearround. Ska bara klura fram hur sjutton jag lyckas anmäla ponny som häst först LB:2 ska det bli i alla fall. Gräddponnyn är en sådan där lättskrämd varelse som kan bli rädd för sockerbitar (trots år som tävlingsponny i hoppning) eller vad som helst som flyttat sig en millimeter eller ser annorlunda ut emot någon annan dag. Så det kan gå precis hur som helst
@Fiorano Jag är för gammal för ponny ja. Problemet är att tävlingen är för både häst och ponny och då vill tdb inte låta mig anmäla alls eftersom den vill placera mig i ponnyklass. Har kontaktat supporten och hoppas få hjälp att fatta hur man ska göra
Jag tävlar också ponny mot stora, men jag skrev min som stor häst redan från början för att undvika eventuellt krabb med mätintyg om jag skulle skrivit henne som ponny.
Jag anmälde henne till en programridning och en lokal tävling som hade både ponny- och hästklasser samma dag, och det var inga problem att lägga in henne i storhästklassen, men det kan ju vara för att hon står som ridhäst i systemet.
Min står som ponny i tdb (ifall ifall jag skulle bestämma mig för att låta någon yngre starta honom nån gång) och jag har heller aldrig haft problem att anmäla till hästklasser @Miedo. Systemet borde känna av att du är för gammal för ponnyklasserna?