Det intressanta är en stark benägenhet att ta för givet (vilket du backar lite från i det här inlägget) att en häst som går rätt risigt i den enda LB-starten man gjort, inte kan vara klar för högre klasser.
Att man liksom utgår från att det är tomma ord om ägaren försöker hävda att hästen egentligen är bättre än resultatet speglar, och att man hellre fäller än friar. Och där, menar jag, blir det ganska tråkiga inlägg. Inget av de inlägg jag egentligen reagerar på, har varit riktat mot mig utan de har haft annan adressat.
Jag har inte sett någon ta det för givet.
Upprepar: Det är enkelt att få låga poäng även med hästar som är tillräckligt starka och utbildade, som går bra hemma och på träning men inte fungerar på tävling.
Upprepar: Ingen har sagt något om att inte tävla alls.
Vad gäller dig själv så la du verkligen fram det så att du skulle starta en klass ni inte var klara för(Msv c), jag hade då ingen aning om att ni redan gjort flertal starter just i Msv C och efter det tränat ordentligt.Eller för den delen gjort en LA på 60.
Och du kanske ska läsa om mina inlägg mellan ex mellan 162- 221, så påminns du om att jag reagerade på att flera av er gav domaren skit för låga poäng på ponnyritten.
När så flera av er tyckte jag hade fel så fick jag (och andra) förklara att det var ett allvarligt fel, och ja, jag tycker det är väldigt märkligt att ekipaget inte rider LC istället och ger ponnyn en enklare runda, och vadå finns inte LC där den startar, stämmer inte, men det ska väl jagas kval eller nåt? och jag står fast vid att så lite riden så är det bättre med LC.
Sedan fortsättningsvis i diskussionen så ligger du rätt mkt på själv och vill ha konkreta svar, flera påstår , du också, att det inte går att se om en ritt får låga poäng beroende på om det är spänningar, mindre bra dagsform, eller bara för outbildad och för lite riden och fel riden.
Jag lovar att det är väldigt många här inne som ser det genom att slänga en blick på hästen på framridningen.