Vårtecken

:arghh: Det går ju inte att hålla fast vid sin ursprungsaversion när du kommer med så bra argument och dessutom toppar med bild på gulligt monster. Men jag gör ett försök: Ser du inte hur hundens öra har helt fel position. Den kan fastna så (på samma sätt som när barn grimaserar) och det är bellis fel! Vad sa du nu då?! :mad:

Fel? :confused:

Fel? O_o

Fel?
twitch.gif


Fel? :cautious:

Fel? :mad:

FEL!? :rage:
atomic.gif


Buss på, Monster!
 
Ähum...

jag gick ner till pannrummet och tyckte det brusade mer än vanligt från vattenfallet. Jodå. Det fanns anledning!
Dammen är helt översvämmad. Vattnet har stigit ca en halvmeter sedan igår. Det rinner till och med i den gamla dammfåran.

Mer vatten än såhär vill jag inte ha. Nu får det sjunka undan!!
 
Ähum...

jag gick ner till pannrummet och tyckte det brusade mer än vanligt från vattenfallet. Jodå. Det fanns anledning!
Dammen är helt översvämmad. Vattnet har stigit ca en halvmeter sedan igår. Det rinner till och med i den gamla dammfåran.

Mer vatten än såhär vill jag inte ha. Nu får det sjunka undan!!
Ja just det, vårtecken var det! (Fast jag nämnde åtminstone tulpan i förra inlägget.) Har du vattenfall i pannrummet? :eek::eek::eek: Vad gör det där?
 
Ja just det, vårtecken var det! (Fast jag nämnde åtminstone tulpan i förra inlägget.) Har du vattenfall i pannrummet? :eek::eek::eek: Vad gör det där?
Ja faktiskt :D Ett pyttelitet.

Han som byggde huset som har pannrum i sutterrängdelen var inte alltid så klipsk. Han drog vattenledningarna i ett rör som opraktiskt nog blir dräneringsrör från gräsmattan... så från väggen vid pumpen strilar det en ganska rejäl stråle vatten när det är vattensjukt utanför. Jag har en plåtränna under, som leder ner till golvbrunnen.
Rinnande vatten i pannrummet. ;)

Annars är det så att jag har något som en gång varit damm nedanför uthuset. Utloppet går under en bro och där fanns under hundratals år dammluckor. Då rann vattnet istället i dammrännan ner till ett vattenhjul som det bara finns stora stenfundament kvar av. Men det finns fortfarande ett litet vattenfall. (mellan 1300- och 1600-talet var det hytta där, sedan kvarn och på slutet såg)

Jag älskar mitt lilla vattenfall. :love::love:
 
Jag vet inte... Tror de här är svenska, de är väldigt mörka. Verkar väl rimligt att de inhemska vågar sig fram tidigare/vid lägre temp än spanjorerna?

Dina kan vara svenska. Mina är det inte, tyvärr. De spanska brukar övervintra som ägg eller nykläckta. De brukar också vara randiga när de är små, men växer sedan fort.
 
Dina kan vara svenska. Mina är det inte, tyvärr. De spanska brukar övervintra som ägg eller nykläckta. De brukar också vara randiga när de är små, men växer sedan fort.

Ja alltså det dräller av spanska här, jag tror bara att just de jag såg ikväll nog inte var sådana. Senare på säsongen krälar de feta, ljusbruna asen överallt. :wtf:
(Medan de svenska mest ligger platta på cykelvägen...)
 
Igår såg jag tranor, tofsvipor, lärkor i mängder samt flera fjärilar. Temperaturen var uppe på 14 grader och bönderna har börjat förbereda åkrarna inför vårsådden, så våren har helt klart kommit till Skåne på riktigt. :)
 

Liknande trådar

Fritid Nu har det fullständigt exploderat med flyttfåglar som kommer inför den nya säsongen här i norra östergötland efter all kyla och alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 110
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
648
Senast: miumiu
·
Tjatter Det är väl dags för en tråd om vårtecken? Hur långt har våren kommit hos dig? Jag hörde talgoxen sjunga sin vårlåt nyss. Så härligt!
3 4 5
Svar
81
· Visningar
4 576
Senast: pepp
·
Hästvård Man upphör ju aldrig att förvånas men vi måste också komma ihåg att det är handen som håller tygeln/tömmen som avgör hur bekväm hästen...
Svar
13
· Visningar
369
Senast: Corax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp