Vårtecken

Skit i vårtecken, tydligen är det sommar! :rofl:

ifxXnXw.jpg
 
@Monstermom Åååå, vad långt våren har kommit hos dig! SÅ härligt :)

(Bellisen har TYVÄRR börjat blomma hos mig också. Det är det enda ogräs jag ogillar. Snart börjar operation bortgrävning...)
 
@Monstermom Åååå, vad långt våren har kommit hos dig! SÅ härligt :)

(Bellisen har TYVÄRR börjat blomma hos mig också. Det är det enda ogräs jag ogillar. Snart börjar operation bortgrävning...)

Ja, vi har ju inte just haft någon vinter på riktigt ens, men det känns ändå stor skillnad när våren faktiskt börjar komma igång efter värsta lersäsongen. :D

Gillar du inte tusenskönor?! :eek:
Jag tycker de är jättecharmiga och tycker alltid så synd om dem när jag kör över dem med gräsklipparen. :laugh:
 
Gillar du inte tusenskönor?! :eek:
Jag tycker de är jättecharmiga och tycker alltid så synd om dem när jag kör över dem med gräsklipparen. :laugh:
NÄE! :rage: De tar ju över gräsmattan helt. På förra stället lyckades jag utrota dem genom att gräva och gräva och gräva. I år efter år. Har samma målsättning här.

Vet inte varför jag retar mig så mycket på dem. Annat ogräs kan jag tycka är vackert eller åtminstone tolerera. Men bellis är bänga i bollen :yuck:
 
NÄE! :rage: De tar ju över gräsmattan helt. På förra stället lyckades jag utrota dem genom att gräva och gräva och gräva. I år efter år. Har samma målsättning här.

Vet inte varför jag retar mig så mycket på dem. Annat ogräs kan jag tycka är vackert eller åtminstone tolerera. Men bellis är bänga i bollen :yuck:

Hahaha! Jag gillar min prickiga gräsmatta! :p
Jag tycker om maskrosorna i den också, om bara de inte blev fluffbollar och fula pinnar sen...
 
NÄE! :rage: De tar ju över gräsmattan helt. På förra stället lyckades jag utrota dem genom att gräva och gräva och gräva. I år efter år. Har samma målsättning här.

Vet inte varför jag retar mig så mycket på dem. Annat ogräs kan jag tycka är vackert eller åtminstone tolerera. Men bellis är bänga i bollen :yuck:

Vem behöver gräsmatta? Den ska ju bara klippas, klippas och klippas i all oändlighet. Tusensköna är dessutom mycket vackrare än en tråkig monoton gräsmatta.
 
Vem behöver gräsmatta? Den ska ju bara klippas, klippas och klippas i all oändlighet. Tusensköna är dessutom mycket vackrare än en tråkig monoton gräsmatta.
Nä, inte du också :rage: Ni har fel, tusensköneälskare :banghead: Förutom att de är töntigt fula, så lockar de till sig getingar. Då kan man inte gå barfota på gräset utan att bli stungen. Och barfota vill man gå! Visst har jag en poäng? :D
 
Senast ändrad:
Nä, inte du också :rage: Ni har fel, tusensköneälskare :banghead: Förutom att de är töntigt fula, så lockar de till sig getingar. Då kan man inte gå barfota på gräset utan att bli stungen. Och barfota vill man gå! Visst har jag en poäng? :D

Har ni mördarbin uppe hos er eller nåt? O_o
Jag har gått barfota på min gräsmatta alla år jag bott här (och åtskilliga andra gräsmattor innan dess :D), enda gången jag blivit stucken av getingar var när hundskrället trampade ner i ett jordgetingbo i skogen i höstas. :laugh:
 
Har ni mördarbin uppe hos er eller nåt? O_o
Jag har gått barfota på min gräsmatta alla år jag bott här (och åtskilliga andra gräsmattor innan dess :D), enda gången jag blivit stucken av getingar var när hundskrället trampade ner i ett jordgetingbo i skogen i höstas. :laugh:
Tja, vissa av oss har små känsliga rosenlena fötter :up:
 
Mina fötter gillar tusenskönor, så det så! De är ännu mjukare än gräs. Och så kan man plocka dem med tårna och gå omkring med blommor över fötterna. :laugh:
Okej, där har du EN poäng med bellis. Men sedan går jag inte med på en endaste positiv grej mer med bengis - eh, bellis, menar jag.
 
The challenge, it is accepted: hundmadrass. :cool:
qaw949I.jpg


(Han ligger exakt där blommorna på fotot innan växer. :D)
:arghh: Det går ju inte att hålla fast vid sin ursprungsaversion när du kommer med så bra argument och dessutom toppar med bild på gulligt monster. Men jag gör ett försök: Ser du inte hur hundens öra har helt fel position. Den kan fastna så (på samma sätt som när barn grimaserar) och det är bellis fel! Vad sa du nu då?! :mad:
 

Liknande trådar

Fritid Nu har det fullständigt exploderat med flyttfåglar som kommer inför den nya säsongen här i norra östergötland efter all kyla och alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 110
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
648
Senast: miumiu
·
Tjatter Det är väl dags för en tråd om vårtecken? Hur långt har våren kommit hos dig? Jag hörde talgoxen sjunga sin vårlåt nyss. Så härligt!
3 4 5
Svar
81
· Visningar
4 576
Senast: pepp
·
Hästvård Man upphör ju aldrig att förvånas men vi måste också komma ihåg att det är handen som håller tygeln/tömmen som avgör hur bekväm hästen...
Svar
13
· Visningar
369
Senast: Corax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp