Vart har ni ridit idag?

Elisha

Trådstartare
Har funnits sånna men är borta nu så gör en ny!:D

Jag har ridit ut en sväng med en stallkompis, en lugn 30 min runda då hon varit/är förskyld, skritt trav och galopp!:) Härligt.

vart har ni ridit? :laugh:

Sv: Vart har ni ridit idag?

Red ut en liten runda på ca 25 min i skritt och trav, runt "grannstallet". Fint väder men kallt och fruset, så tempot fick anpassas till underlaget :laugh:

Ridplanen var frusen så blev bara skritt idag, med korta övergångar till trav. Böjde mycket, red bågar och volter, skänkelvikningar...Blev endast 30 min., känns svårt att få tiden att gå när man bara skrittar ensam på ridplan. Skulle gärna rida ut i skogen men heppan min är inte att rekommendera att fara ut ensam med i terräng :(

Idag hade min vila eftersom han behandlades av massör igår. Imorrn får vi se vad det blir, men troligen ridbanan som är BELYST och jag kommer hem sent=mörkt :(

Jag red bara stoet idag eftersom min medryttaren red den andra :)
Skrittade ut en tur på ca: 40 min. Var fruset så blev bara skritt och hon var galet pigg :p

Rolig tråd miss! :D

Idag så red jag ut i skymningen, järnvägen, med full thermomundering topp till tå. :D Red i 50 minuter på väldigt pigg häst :angel: Mest skritt då han stod igår men blev en inte helt önskad galopp bredvid järnvägen där det faktiskt inte är så hårt än. :D

Skrittade ut 10 min i eftermiddagssolen, tränade sedan 40 min i ridhuset och sedan ut i solen igen i ca 15 min.

Pålle var pigg och alert idag.
Red på ängarna. Det var lite fruset i marken med rätt mkt gräs som dämpade. Red skritt och trav och lite skänkelvikning och skolor. Tog några korta sekvenser passage men det kändes lite för hårt för att träna mer än så.
Galoppen får vänta till lördag då vi drar in honom till ridhuset. Han har bara två brodd än så det är dumt att chansa då han är så pass stor-galopperad

jag skrittade ut ca 1 timme... gjorde som vet sagt åt mig att göra, få henne att korsa frambenen för att lossa på alla spänningar i bogarna. (behandlad framknän och för muskelbristningar i bogarna) så det blev skänkelvikningar, bakdelsvändningar och öppnor...
återbesök på tis så jag masserar och håller tummarna

Igår blev det en bustur i skogen =)
Massa trav och galopp i fullfart. Hornen växte ut på både mig och hästen. Man måste ju passa på när det blir lite mjukare i backen =)

Idag kommer min handikappade ridelev och åker lite häst hos mig, men igår red jag en barbackakvällstur i månsken och dimslöjor. Töltade och travade en del. Mycket trevligt.

Idag blev det toktrimma i ridhuset. Min tränare kom o han va riktigt nöjd med oss :laugh: Sen fick pålle gå ut o ha det skönt i hagen i det fina vädret!

Jag red inne i ridhuset imorse då det var apkallt ute, fruset i marken och varmt o skönt inne i ridhuset. Tränade lite ryggningar, övergångar skritt-tölt och tölt-trav vilket fungerade jättebra. Dock är det lite lerigt underlag i ridhuset så jag vågade inte galoppera då det var lite halt på vissa ställen. :crazy:

*kl*

Uteritt på ca 30 min, i skogen var underlaget lite bättre än igår men byavägen var halkig. Trist årstid :mad:

Ridit i en av våra hagar, slaskigt och lerigt, men sånt får man ta när man inte har paddock eller ridhus på gården.
Red ett dressyr pass , men mycket galoppfattnngar.

:rofl:Idag har jag ridit en kortis på ridbanan eftersom det va natten när jag kom hem, inte natten på dygnet men mörkt ute :D Red i ca 25 min, skritt trav och pytte galopp. Gick kalas bra. Efter det pysslade jag med han i stallet i 1 timme!!! Lindade ben, gav massage, smörjde hovar o div saker, samt smorde sadeln :rofl:

Har inte ridit sen i tisdags, ramlade av när vi hoppade och har fortfarande ont i ryggen:cry: Dottern får rida några dagar nu...

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: MiniLi
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 766
Senast: mamman
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 462
Senast: Roxy
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 676
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar