Sv: vart går gränsen? tjyvridning i hagen
Hade min häst i ett stall där Falsterbo horse show hålls
Kan ju säga att kallblodet hade många flättor och blev i proppad av massa morötter som hon var alergisk mot moröter :smirk: :smirk:, hästen blev riden 2 gånger, ena såg ja att den ena satt av sedan när de såg mig blev det fart på dem -.-', den gången fick de tag i grimskaftet så de lede runt varndra i hagen...
Andra gången tog jag dem på bar gärning, 4 PERSONER sitter på mitt kallblods rygg
, Sammanlagt kanske 170 kg
och de trodde de gick bra utan grimskaft och grimma :smirk:, men jag var på väg för att hämta hästen med 2 andra till som har sina hästar i hagen brevid.
Då ser jag hur Polly gör ett stort bakut språng och skenar runt i hagen. Alla ramlade av, något som var lite smått konstigt var att vi höll på att leka med video kameran på mobilen så "tjuvarna" hamnade på bild och fick betala skadestånd på 2500 kr/per person så jag blev 10 000 kr rikare före skatt.
Villket var en anning lyckligt men de gick till en ny sadel och flyttade hästen därifrån för jag orkade inte mer det mer.
Ända jag kan rekomendera dig att göra, är att sitta där ett par dagar och stoppa de som går in i hagen , säg till dem att du ska polis anmäla dem om de gör det igen, då brukar de försvinna snabbt!
Mvh
Eran Emma