Nej det anser jag inte helt och hållet, däremot så undrar jag ju vart gränsen går isåfall om man ska dra det så långt. Vilka rädslor är viktigare än andra rädslor? Varför ska bara vissa rädslor respekteras medans andra inte spelar någon roll? Just att hundar faktiskt är en såpass stor del i samhället så anser jag också att dom har rätt att ta lite plats också, så till vida att ägaren har koll på dom. Det går inte tycker jag att blunda för att hundar ofta är en stor del av tillvaron.Fast det tycker ju du när du anser att hundrädda ska se till att överkomma sin hundrädsla så du kan ha rätten att ta med med dig din hund in i en affär?!
Men igen då, varför ska det vara så för att just du tycker att det ska vara så? Ska dom tex kasta ut alla som luktar parfym för att det ev kan finnas dom som är doftkänsliga/har allergier för parfymer? Ska man då ha en nolltolerans mot precis allting som folk ev kan vara allergiska mot då? Att dra det såpass långt att ingenting som kan väcka en allergi får komma in i affärer osv.Ett djur är ett djur och människors väl och ve går före deras "rätt" att befinna sig var helst deras ägare anser sig ha rätt att ha dem. Djur hör inte hemma i en affär, på teatern eller en biograf. Detta pga allergier och rädsla.
Eller varför ska just hundallergi gå före allergi mot parfymer osv? Och ska man isåfall dra det så långt att hundmänniskor måste byta kläder och ha speciella affärskläder när dom är utanför hemmet för är man riktigt allergisk så känner man ju även av sådant.