Nu så har vi redan förstört den här tråden så vi kan ju lika gärna gå till botten med det här när vi ändå är igång.
Vad är det som gör att alla trådar där du medverkar alltid slutar med att det blir en tråd om dig, din egendom och allemansrätten?
Vad vill du uppnå med detta tjat?
Tror du att du skall få bekräftelse på att du har rätt?
Eller vill du bara retas? Typ "Jag har mark men inte du".
Och tror du på riktigt att någon fortfarande vill läsa din åsikt om allemansrätten?
Jag förklarar hur det ligger till här hos mig, att ingen part har lämnat in klagomål till myndigheterna.
Att jag följer lagar och regler så som de är skrivna
Att "allemansrätten" är en rättighet som inte övertrumfar brukningsrätten.
Att folk upprörs över att en del har mark, tillgångar såsom hus vet du mycket väl.
Att vi som har dessa tillgångar har fått se brukningsrätten mer och mer beskuren är väl heller det ingen överdrift.
Att du blev sur för att jag påpekade vad som verkligen gäller när det handlar om hundar o förbudstid. verkar ju även det vara sant.
Jag beskrev:
1 Att hundar inne i restauranger funkar bra
2 att det är restaurangens chefer som avgör om man får ta med sig hundar in
3 Att jag har en badplats dit jag o mina vänner brukar åka för att bada med våra hundar
4 att jag ger blanka tusan i vad de eventuella andra badgäster anser om det för att det är MIN iordningställda badplats.
5 Andra får gärna nyttja den, men de har då att acceptera att vi kommer dit med både folk och fä!
1 -5 där behöver jag ingen bekräftelse, ty jag vet att det ligger till som jag beskriver.
Vill du diskutera allemansrätten, äganderätten som princip så gärna för mig, men jag vet inte vad det tillför den här tråden.
Allemansrätten finns inte inskriven som en enskild lag, det finns inte i lagboken inskrivet vad som ingår i "allemansrätten" och vad som inte gör det.
Du kan inte bli fälld för att bryta mot allemansrätten.
Däremot finns det en mängd paragrafer som reglerar äganderätt, brukningsrätt.
Och att reglerna kring det hela medvetet är så krångligt o kostsamt reglerade att det i stort sett är omöjligt för en markägare att lagföra.
Ett bevis för det är väl antalet lagförda och fällda. Med tanke på att majoriteten av Sveriges folk någon gång per år gör bruk av den sk allemansrätten