vart får man bada med hundarna???

F

Fortfarande Grevinnan

Där jag bor...jaja, 2 mil bort finns en fd.badplats som kommunen inte vill ta hand om längre så bryggorna och allt annat är borta och badplatsskylten från stora vägen oxå.
Vi var där och badade igår och då var det en familj som badade med sin rottis i koppel och det störde int mej för fem öre, det var jättekul att se för han var superlycklig!!!!
Men vad finns det för "lagar"??????

Sv: vart får man bada med hundarna???

Vad som gäller beror lite på vilken kommun man bor i. Det är kommunens lokala ordningsföreskrifter som reglerar detta.

I min kommun gäller tex att hund får följa med och bada förutom på allmänna badplatser som är uppmärkta med hundförbud. Där får hunden varken bada eller ens vistas övehuvudtaget. I många kommuner gäller förbud för hundar på alla kommunens allmänna badplatser.

Enligt allemansrätten har man rätt att vistas och bada med hund överallt där det inte är uttryckligen förbjudet. Varken markägaren eller någon annan får hindra människor från att vistas och bada med sin hund. Däremot har markägaren rätt att utestänga dem från bryggor, och naturligtvis från tomtmark.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 609
Senast: fixi
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 050
Senast: Liran
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 349
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 902
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka