Sv: Vårmammor 2011, del 2!
Lillskruttan!
Hugo har inte riktigt greppat "Min" och betydelsen än och jag är väl glad så länge det håller sig borta!
Hans vintermössa vi provade häromdagen var en "kisse" eftersom den var lurvig inuti.
Annars så har han inte jättemycket ord, han visar med handling istället vad han vill. "Vovve", "Kisse", "Bäää" (får), "Sitta", "äta", "mamma" och "pappa" är väl ungefär de riktiga orden han använder. Sen kan det komma några andra också när han härmar, för det gör han massor! Men han använder de inte riktigt.
Edit i efterhand: Han har förresten börjat med enkla tvåordsmeningar! Häromdagen sa han; "Pappa sitta" och pekade i soffan bredvid honom. När jag kom in i rummet pekade han på sin andra sida och sa "Mamma sitta". Man har inte annat val än att lyda...
Proverna vi tog visade ingenting. Jag vet dock inte riktigt vad det var för prover mer än gluten. Vi kör mjölkfritt igen (han hann ju äta med mjölk i ett halvår nästan) och hans mage är mycket, mycket bättre.
I natt sov ungen i 7 (!) timmar i sträck utan ett pip! Det är ett nytt rekord som nästan dubblat det gamla.
Dock var både jag och sambon nojiga och kollade till honom flera gånger, vi är ju så vana vid att han vaknar flera gånger varje kväll/natt.
Hugo har haft feber, närmare 40 grader i 5 dagar, så han fick träffa doktorn i förra veckan. Hittade dock inget fel, utan antagligen var det en reaktion på MPR-vaccinationen veckan innan. Dagen efter var han förstås feberfri igen.
Han fullkomligt älskar sitt dagis! Han blev väl ledsen de första dagarna när jag lämnade, men nu springer han glatt in och vinkar hejdå till mig (idag fick jag en slängpuss också).
Sen när jag kommer och ska hämta honom får jag ofta ta honom under armen och helt enkelt bära hem honom (nåja, till bilen i alla fall). Annars får jag inte med honom hem.
Nu går det svinkoppor, höstblåsor och huvudlöss på dagis, så vi hoppas väl på att Hugo slipper det i alla fall efter förra veckans sjuka.