Sv: Vårmammor 2011, del 2!
*Kl*
Mathilde har börjat sova väldigt länge på nätterna. Appe brukar lägga henne någon gång mellan 20 och 21. Sen sover unga fröken snällt hela natten. Ibland vaknar hon runt 5.30 och ammas då för att sedan somna om i vår säng. Övriga nätter sover hon ända till 8-9-tiden på morgonen. Väldigt skönt med så lång sovtid. Å andra sidan sover hon inte så länge på dagarna
Vad det gäller mat så smaskar hon glatt i sig det mesta som serveras. Gröt, potatis, morot, palsternacka osv slinker ner. Ammar gör jag inte så mycket längre, i princip enbart aktuellt om hon vaknar på natten. Annars får hon ersättning och det har hon ju alltid ätit ordentligt.
Kryper gör hon lite, blandat med ålning, hasning och rullning
Det finns en del roliga videofilmer på det men de finns på bloggen och jag har inga vettiga direktlänkar.
Förra söndagen var Mathildes farfar och en faster på besök. Hennes farfar har varit i Turkiet i fyra månader så det blev en del presenter också.
Mathilde med sin farfar och en av presenterna (nallen):
Sveriges mest förvånade bebis med sin farfar och faster Sinem:
Presenter:
Jag och Appe fick också presenter. Appe fick två skjortor och jag fick en mysdress. Dessutom fick vi från Appes ena farbror varsin äkta Galatasaray-tröja, med våra namn tryckta på. Mathildes Galatasaray-dress är också en present från Appes farbror.
Förra veckan, onsdag till söndag, var mina föräldrar på besök. Vi var ute och åt på fredagkvällen, tillsammans med min mormor, moster, morbror och två kusiner, shoppade och var i Västra hamnen och fikade i lördags, kollade på hus igår och lite vanligt stallande
Att vara hos oss är mer arbetsläger än semester