Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Grattis på födelsedagen:banana:

Trazel: Oj, såpass rädd är jag inte, men vi har pratat om att larma huset nu. Vi får väl se när det kan bli av.

Nu två nätter har Emil bara ammat en gång per dygn. Vid fem resp fyra på morgonen. Dock har han sovit illa och vaknar ofta, men så fort vi bara fått in nappen igen så har han somnat om. Mjölkproduktionen minskar fort som attan och jag kan knappast påstå att det spände i brösten mer än första dagen typ. Så vi får väl se hur länge det ens finns mjölk. Kroppen ropade jippie och sa nu slutar vi producera typ:grin: Men han äter bra av vanlig mat, så nu gäller det att fylla frysen. Tycker dock det är svårt att komma på god och smakrik mat utan salt.

Nej nej nej! de är inte svårt att göra utan salt! de finns peppar å andra kryddor! örter i mängder, dill till fisken, persilja mm mm! men jag kan hålla med dig att kokta potatis å grönsaker smakar juh inte så mycket utan salt, men kokar man i lök så blir de lite mera smak!

Jag gör nästan all mat själv å ger bara burk när de "blir smidigast så"...jag brukar ta nån dag å laga olika rätter så de blir en 5-6 potioner av varje å sen frysa i burkar!

Tack så mycket :D

Jag kanske inte borde skriva detta på internet men vi låser inte alltid huset ens om vi går ut en sväng :o (Djurslöv är dock tämligen inbrottsfritt. Tack så mycket Hells Angels :bow: )

Mathilde blir ju dagen till ära sex månader gammal :laugh: Kryper gör hon så det står härliga till. Katten Lycka försökte gå iväg till köket men då kröp Mathilde från vardagsrummet, genom hallen och in i köket. Lycka fick således gömma sig i hallen istället.
Sedan försökte katten Tindra finta bort Mathilde genom att gå in bakom soffan. Men se det gick inte! Mathilde kröp efter :rofl:

kan tro att ni har de lugnt runt erat hus om H.A är runtomkring men tänk va skönt;)

*KL*

Ingen som funderar på syskon än?!:laugh: måste ju fråga! Idag är vår lilla plutta 8 månader! tiden går!

Hells Angels finns inte här nu men de hade ett stort "kontor" här under flera år. Inbrotten sjönk till noll och alla boende i byn var mycket tacksamma :D

Jag vill inte ha fler barn. Appe vill ha ett till. Vi har alltså lite bekymmer i den frågan.

Vi vill gärna ha en (eller två :angel:) till, men suget finns inte alls ännu. Har ju fullt upp med lilla prinsessan :love: Men om något år så :)

Syskon? Herregud, man ska väl klara av den man har? :D

Jag har väääldigt mkt just nu. Försökte få hästledigt idag men min lilla treåring går ut ur hagen hela tiden så vi får väl se... Ska sätta ut ny annons på henne idag, nu måste hon bort, jag hinner inte! Nån som vill ha? ;)

Jag hade inte haft något emot syskon snart. Sambon tycker Hugo ska bli lite större först dock.

Använder jag hjärnan så fattar jag också att Hugo bör vara lite äldre om jag ska må så dåligt som sist också.

Aproå syskon så har jag haft mensvärk i en vecka, men den kommer ju aldrig! Jag har inte fått tillbaka den än, men det känns ju som att det inte är otroligt att den är på gång nu när jag ammar så lite...

Jag satte in ny spiral på efterkontrollen så jag slipper mensen :D

Och jag fick åka ut till stallet och fånga fux igen så nu ska jag banne mig lägga ut annonser! :devil:

Jag bestämde mig för att inte sätta in nån. Det var väl spiral som var enda alternativet för mig, men eftersom vi vill ha syskon får det väl komma när det kommer. Tror jag... :p

Jobbigt att fånga häst hela tiden. Vår fux var sån, enda gången hon hölls i hagen var trästaket. Det spelade ingen roll hur många trådar man hade i elstaketet, hon sprang bara snabbare när det var fler...

Senast ändrad:

Jag hade redan spiralen uttagen så. Det var när den skulle sättas in som jag insåg att jag var gravid :D

Mjo, nu får hon gå i annan hage och stå inne på natten. Lämnade henne med grimma på ute också, hon är skitsur över det :devil: Och stallägaren såg henne gå ut den här gången, hon kröp under! Tre trådar! Märr!!

jag är kluven i syskonfrågan med..jag tycker mammalivet är väldigt påträngande eller hur man ska säga ibland, inget mot bäbis men jag har dåligt tålamod och det är jag som far mest illa av det! jag skulle nog klara mig med en unge men samtidigt vill jag gärna för hennes skull att hon ska ha ett syskon, å ska hon ha ett syskon så får dom gärna komma tätt så bäbistiden är över sen..samtidigt känns de inte sådär å gå med tjockmage igen..som sagt, jag är mest "nervös" över mig själv, med dottern längtade jag sååå å de va inte alls som jag trott, eller ja va inte som jag trott.. nånstans inne i huvudet inbillar jag mig att nästa som kommer så vet man mer vad de handlar om, jag har ingen aning...vad tror ni?! Å vi har verkligen haft världens snällaste, å minsta problemunge som aldrig varit vaken på nätterna, stor risk att man har den turen igen, eller INTE! samtidigt så blir de inte en sån igen så har man iaf haft tur med en:p

Där satte du huvudet på spiken. Så känner jag med. Skulle nog vilja ha ett syskon till E för hans skull, men jag känner inte alls för att gå runt och vara gravid. Känner inte alls för att vara med om en förlossning till. Och jag känner definitivt inte för att ha nästan allt barnansvar på nästa med. Sambon hade gott kunnat vara lite pappaledig. Han har ju än så länge ingen aning ens om hur det är att ha E en hel dag själv:cool: Men det lär väl jag bara få drömma om....

Jag kommer nog inte skaffa fler barn, alla frågar och kommer med argumentet "men nog måste hon ju få ett syyyyskon". Men jag skulle aldrig få för mig att skaffa ett barn bara för att ettan ska få ett syskon, det känns inte riktigt sunt...

joo, faktiskt så skulle jag kunna skaffa syskon mest för hennes skull...om jag går till mig själv så är de i livets svåra OCH lyckliga stunder som jag är så fruktansvärt glad att jag har mina syskon! dom finns alltid där oavsett, jag skulle inte vilja sitta själv den dagen mina föräldrar går vidare osv osv, just därför skulle jag kunna skaffa ett syskon bara för att ha ett syskon. Givetvis tror jag att de där med ett barn till växer fram så småningom faktiskt..å skulle man få en till så skulle man nog kunna älska den precis lika mycket som den andra..luddigt detta blev men men...

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 604
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar