Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Det kanske beror på att pappan är lika delaktig i Hugo som jag, om inte mer för tillfället. :)

Det argumentet köper jag inte helt och hållet. Min sambo är ju den som har överlägset mest ansvar för Mathilde och så har det varit ända sedan hon föddes. Inte vill jag ha fler barn för det.

Ang. syskon så vill både jag och pappan ha fler barn och att ge Hugo ett syskon känns som en självklarhet. Jag älskar mina bröder och skulle inte vilja vara utan dem, varken som vuxen eller som barn. Sen att det kommer vara jobbigt ibland är jag väl införstådd med.

:bow::bow:

Precis så som jag tänker i min hjärna!

Jag tycker man ska skaffa barn för att man verkligen vill ha, och längtar efter, ett barn till att älska och ta hand om, inte för att ens första barn ska få ett syskon...

Ni har ju inte delat lika på föräldraledigheten, skillnaden är ju bara att det är pappa som varit hemma mest. Jag tror stenhårt på att om man delar lika så är allt lättare för en. Sen finns det ju givetvis undantag (som bekräftar regeln)... ;) Nej, men det beror ju självklart på hur man är som person också.

Forts. ang. syskon. Vi vill verkligen ha minst ett barn till, så det är inte bara för att ge Hugo syskon som vi väljer att skaffa fler barn. Vi får bara hoppas att det går bra också! :)

Men jag tror inte att min barnlängtan hade varit större om jag varit hemma hälften. (Vilket aldrig var ett alternativ för oss. Det vore direkt osmart med tanke på mina studier. Inte hade det blivit enklare för oss heller, varför skulle det ha blivit det?)

Precis som jag skrev så finns det säkert undantag. :)

Jag tror ändå att det är lättare att vara hemma och så om man bara är hemma hälften. Man blir inte lika låst som om man är själv med barnet (som flera här i tråden är). Jag kan utan problem bara vara mig själv och tänka på mig själv de dagar jag inte är hemma och har ansvaret för H. När jag är hemma med honom orkar jag lägga 100% på honom och kan skjuta mina behov åt sidan. Det tycker jag är jätteskönt.

Hade jag inte gått tillbaka och jobbat och fortsatt vara hemma så tror jag att jag kanske ledsnat på det, även fast jag älskar min son över allt annat.

Sen att jag fortfarande inte fått maten på bordet när jag kommer från jobbet känns rätt bra. Pappan har märkt att det inte är så lätt alla gånger att ha H och fixa hemma. ;)

Men nu gällde ju frågan fler syskon, inte vem som skulle vara hemma respektive inte hemma. Du skrev ju att du trodde att fler syskon var mer aktuellt för er eftersom Hugos pappa och du delar på ansvaret och bördan inte blir så stor på bara dig. Bördan är inte alls stor på mig men jag vill ändå inte ha fler barn.

För övrigt får jag mat på bordet ibland. Å andra sidan är det alltid jag som måste handla hem den :p

Vi delar inte lika på varken "barnbördan" eller "ekonomi-/jobbördan" men vill ändå ha 1-2 till, så ditt resonemang håller inte riktigt :p

Jag är hemma 24/7 med vår tjej, jag handlar maten, lagar maten, diskar, tvättar, städar osv osv. min sambo jobbar typ 210 timmar/månad så begär inte att han ska göra allt...när det finns tid och jag känner för det så blir det ridning där det passar, stallet görs varje dag med/utan barn och jaaa, om jag säger såhär då, vissa dagar vill jag bara känna att jag skulle vilja vara för mig själv, inte behöva bry mig om mat/blöjor mm mm och då tänker man att "nää aldrig mer barn" och kanske samtidigt dom dagarna som jag tänker att för hennes skull så..MEDANS alla andra typ 360 dagarna vill jag ha en bäbis till, ett syskon...min sambo säger att de kvittar honom, de sa han även om tjejen som sitter här nu, och hon är de bästa som har hänt honom!

men när jag vill göra nåt på egen hand, åka å träna hästen eller nått annat en heldag på helgen så är han ju givetvis hemma med tösen, eller så följer dom med!:)

*kl*
Här lär det iaf inte bli syskon på några år. Jag lär ju gå klart skolan och få jobb först. Om det nu ens blir några syskon, det beror ju helt på livssituationen då!

Vi har iaf varit på extrakoll på bvc idag, liten är nu 70,6cm lång och väger 8035g. Alldeles perfekt! :)

jag va på bvc för 8-månaderskontroll i onsdags..72 lång å 9990 gr! väldigt nära 10 kg gränsen:)

För övrigt får jag mat på bordet ibland. Å andra sidan är det alltid jag som måste handla hem den :p

Vi handlar oftast tillsammans, men på sista tiden har det blivit jag som handlat. Det är så gott som alltid jag som lagar maten hemma, sambons matlagning brukar sträcka sig till att steka på färdiga köttbullar och koka makaroner (har man riktig tur blir de stuvade!). :p

*fortsätter på samma knapp*

Igår var vi på informationsmöte om babysim, så nästa måndag sätter vi igång och badar! Ska bli jättespännande! :)

Det var flera riktigt små bebisar med. Jag blev nästan lite bebissjuk... :p Här skulle syskontillverkning kunna börja i morgon ungefär (fast både kropp och hjärna sätter nog stopp för det egentligen)... Hugo börjar bli så stor nu. :angel:

Jag är den som har körkort. Har jag jobbat i Malmö så kör jag förbi "vår" mataffär på vägen hem så då är det enklast att jag veckohandlar också. Är det kompletteringshandling så tar jag det på Willys, på vägen hem från stallet.
Varför lagar inte din sambo mat oftare då? Det är ju inte riktigt kärnfysik :p

Det är jag som har körkort här också...

Han lagar nog inte för jag klagar på det han lagar, utan jag gör det så är alla nöjda och glada. Utom när jag kommer från jobbet klockan 21 och får ställa mig och laga mat. ;)

Vore det inte enklare om han lärde sig laga god mat? Så kul är det ju inte att laga mat vid 21, om det är mer ett måste än en önskan.

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 604
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar