Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Vi får se. Han är väldigt bra på mycket annat, så att jag kan stå för matlagningen känns rätt okej ändå. :)

*fortsätter på samma knapp*

Varit upp på BVC idag. 8 månader lite drygt väger Hugo 8985g och är 71,5 cm lång!

Gjorde också ett så kallat "BOEL-test" där man kollar barnets hörsel och så. Hugo skötte sig utmärkt och fick full pott. Han ville dock inte ha nån pinne han skulle ta av sköterskan, men den va okej att få av pappa. ;) :D

ha ha, var den där pinnen en del av testet alltså? Det fattade aldrig jag. :o

På våran 8 månaderskontroll plockade sköterskan också fram en "pinne" som Tilde kastade sig över och slet tag i. Inte förstod jag att det var ett test! :D (jag undrade lite varför hon först tog fram en pinne och sedan la bort den, och tänkte att hon kanske planerat att använda den till ngt, men ädnrat sig...)

I övrigt håller Tilde och Hugo ganska jämna steg i tillväxten. På sin 8 mån kontroll var hon 71cm och vägde 9,3... :laugh:

Det var tydligen meningen att de ska kunna ta tag i pinnen och stoppa den i munnen. Jag skulle nog reagera om en åttamånaders inte stoppade allt i munnen... Menmen! :) Hon berättade det när Hugo inte ville ta pinnen, att det var en del av testet, annars hade nog inte jag heller fattat det. :p Men, det gick ju bra när den kom från pappa i alla fall.

Det går så fort med våra små bebisar. :) För övrigt så vaknade jag at att Hugo la sig PÅ mig och sov i morse. Mysunge!:love:

*KL*

Min tjej hon är fortfarande inte intresserad av å krypa...men nu står hon på alla fyra å gungar en stund när man ställer henne där...nee hon ska BARA sitta:)...å leker (just nu är en genomskinlig bunke det roligaste, den kan man titta igenom å sen ha på huvudet, de ekar väl eller nåt, ser väldigt kul ut iaf!) Däremot är de en riktig teaterapa:grin:...hon pratar å gör olika ljud å grimaser HELA tiden..hon säger även hejhej när nån kommer, eller mer "äjhäj", titta, kolla å mamma...de visade hon även upp på bvc sist :)..hon kommer nog prata mer först å sen ge sig iväg...ibland är de ju så!

Btw så snöar det!!

På bara några dagar har H börjat krypa och ställa sig! När jag kom från jobbet i fredagskväll kom han själv och mötte mig i hallen! :eek:

Nu är han överallt och ingenstans ju! :p

jag är glad så länge hon inte kryper faktiskt..nu sitter hon där jag sätter henne! vi har även provat pulkan idag, den va fantastisk rolig:laugh:

gillar även att F har två tänder nere, å fått två uppe...inte dom två i mitten utan på var sida om mitten. hoppas att framtänderna kommer innan dom andra hinner växa ner allt för mycket, eller är de en vampyr vi fått?! morrar gör hon iaf:eek:

kl
Idag blev lille Emil 8 månader, vilket firades med ett besök på BVC. Han var 71,5 cm lång och vägde 10,55kg;)
De gjorde även ett test för att screena för adhd och autism (vilket är standard här om man vill vara med) Men han har inga sådana tendenser. Han fick lite klossar att leka med och han visade att han kunde slå ihop två klossar i varandra.

kryper gör han inte, men ibland lyckas han åla sig framåt en liten liten bit. Han har ju sin gåstol så han springer helst runt i den;) Varför ligga still på golvet när man kan springa runt liksom.

Idag somnade han redan tio över sju, så det blir lugn myskväll för mig. Känns fint. Det är man inte bortskämd med

Idag somnade han redan tio över sju, så det blir lugn myskväll för mig. Känns fint. Det är man inte bortskämd med

:eek: Här är vi glada om lilla skräpet somnar innan 22! :crazy: Igår åkte vi bil en halvtimme vid 21 = vaken bebis till 00.20... Och vaken 8.30 som vanligt.

De va nog samma test som vi fick göra! för jag tror vi tillhör samma landsting så antar att de är samma!

Oj, jobbigt. Men jag kan inte skryta med några sovmornar till 8.30 heller. Nej här vaknar vi runt sex på morronen:crazy:
Innan somnade han med runt 22, men vi började successivt att lägga honom tidigare när han var runt 4 månader och nu har han en rätt ok dygnsrytm och somnar ofta runt halv åtta. Lägger man honom senare så hinner han ofta bli övertrött och tar tid att lägga. Idag gick det dock som sagt helt vansinnigt smidigt:love: Hoppas bara jag får sova inatt med:crazy:

*Delvis kl*
Mathilde är i en tråkperiod vad det gäller sovandet. Hon vaknar flera gånger per natt, utan att vilja äta eller vara smutsig i blöjan. Två tänder har hon fått i underkäken men sovgnällandet började efter att första tanden kommit fram och den andra kom redan dagen därpå.

20111201-175332.jpg

Vad det gäller krypandet så är det full fart, från morgon till kväll. Hennes pappa far ständigt lyfta bort henne från vägguttag, DVD-spelare och annat icke lekvänligt.
Igår slog hon hål i läppen genom att dunka huvudet i TV-bänken. Efter knappt 30 sekunders gråtande så gick det över och hon fortsatte att krypa som om inget hade hänt, med blodet droppandes från läppen. Det är en tuff unge :p

Idag ställde hon sig upp, med hjälp av soffan. Hon kan ha ställt sig upp själv tidigare men jag tror inte det. Hon har ett par veckor kunnat stå med stöd om någon ställt henne där :p

388248_10150594110306102_598856101_11488603_805513437_n.jpg

Stora tjejen! :)

Här har det inte kommit några tänder än. De syns ju, vilket de gjort i närmare ett halvår... Men de kommer väl antar jag.

Förra veckan när jag jobbade kväll fick jag mat på bordet när jag kom hem varje kväll! :love:

Snart sju månader gammal så visst är hon stor, mest lång dock :D

Så bra att du fick mat direkt du kom hem :D Har H börjat äta bättre nu? Äter med gott mod gör Mathilde alltid (peppar peppar) men sömnen är det kinkigare med, envisa unge!

de e så kul å följas åt när dom är i samma ålder nästan å ändå så olika!

vi har 4:e tanden på g redan..men inget kryp å inget stå..bara sitta :)

Och Mathilde sitter inte alls :p Åtminstone inte på gumpen. Hon sitter som en groda med benen hopvecklade under sig :rofl: Så sitter gör hon väl men kanske inte så som man tänker sig att sitta är.

Vidar har 4 tänder nu, tack o lov att framtänderna är igenom nu, det har vart en riktig pärs! Men nu är han go och glad igen! Kryper gör han inte ännu. han sitter eller rullar mest runt på sin filt å kollar på saker, burkar och hinkar med små lock är roligast just nu :) Igår va vi ute och gick med pulka för första gången å vad mysigt det va! Idag har snön regnat bort så vi får väl se när det blir nästa gång..
386173_10150602926374554_720024553_11755878_1410230990_n.jpg

Han har börjat äta lite bättre i alla fall, men inte med god aptit om vi säger så. Vi gav upp helt och slutade så fort han började pipa. Så nu får han bara mat om han är glad, vilket verkar fungera bättre. Jag kände att vi var tvungna att göra att äta till något positivt igen. Jag tror det är på gång att gå vägen. :)

Hugo brukar också sitta som en groda. Han sitter stadigare så än på rumpan. :o :D

LillaSmilla: Vad mysigt det ser ut! Här väntar vi lite med pulkaåkning, men så fort det blir lite mer snö (och inte bara slask) så åker det fram en pulka här också! :D

Så skönt att det släppt lite med maten :laugh:

Vi har ingen snö alls. I söder bara blåser det. Mycket. Inatt åskade det också.

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 604
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10