Sv: Vårmammor 2011, del 2!
*kl*
Sorry att jag bara öste ur mig och sen inte uppdaterade er sist men jag har fullt upp med skolan! Har iaf klarat alla tre tentor vi haft hittills med över 75% på alla
Så det går bra nu. Sambon har, efter ett sammanbrott från min sida där jag helt enkelt sa som jag kände och att om han inte respekterade mina känslor så skulle jag hoppa av skolan och då får han försörja mig
, blivit mycket bättre! Det funkar verkligen bra för honom och Alice nu. Det går nästan ännu bättre hemma hos mormor.
Vi ammar fortfarande till största delen, jag pumpar när jag är i skolan så att den som är hemma med A kan ge mjölk i flaska. På förmiddagen får hon gröt och sen äter hon mat med oss vid middagen. Favoriten hittills har nog varit kyckling (kokt färs) och broccoli. Men det finns nog inget hon har ratat! Inte ens när farfar stoppade in en sked vitchokladmousse i munnen på henne
Kan ju säga att de har försuttit sina chanser att få barnvakta 10 ggr om nu. Jag förstår varför sambon har svårt för närhet för han har nog aldrig fått det från sina föräldrar!
Om Alice blir ledsen när hon är hos farmor så löses det inte genom kram, gos och kärlek. Nä, upp med henne på axeln så hon får stirra in i väggen och skrika, det blir nog bra. *suck* Tillbaka till mat, jag kan tipsa om att överkoka pasta och sen pressa den i vitlökspress! Då blir den geggig nog att mata med. Jag blandade dessutom med kalvfärs och olja så blev det ännu bättre
På måndag är det dags för 6månaders koll för oss. Det ska bli kul att se hur mycket hon har växt för det har verkligen satt fart nu när hon äter mat regelbundet och ammar lika mycket som innan (fortfarande på natten 1-2 ggr). Mormor ska följa med för att prata med läkaren om laktoskänsligheten, hon vet ju hur det var med mig så jag känner att det blir lättare.
Just nu i skrivande stund är vi snoriga båda två, min näsa gör aj aj ont!
Får se om det blir skola imorn, annars blir det sjukstuga hos mormor med storkusin A som verkar ha samma förkylning som vi.
Nåt bra som Alice verkar ha ärvt från mig är kärleken till djur. När Misse sitter i soffan så kryper hon nästan! Annars så vänder hon mest till alla fyra från sittande men blir stående. Än så länge iaf
Bjuder på en bild från stallet idag, hon tog mantag självmant och var toklycklig!
Blev riktigt sur när jag tog ner henne