Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Big news! Hugo har i natt sovit mellan 21.30-6.45! Ett kort uppvaknande vid 2 för att komma över till oss bara. Jag är pigg idag och solen skiner, måste bli en bra dag! :D

de är så kul å se dom små liven, dom är juh på samma nivå i utvecklingen med å upptäcka saker mm men sen olika när dom sitter/krllyper/rullar runt mm..min vän fick samma dag som jag, de skiljer 8 min mellan våra barn å hennes försöker inte ens tänka på att sitta medans min tjej vill bara det, så olika de är!

Kul med häst trazel! min unghäst har fått nån hov/kotledinfl troligtvis så åker fram å tillbaka till atg, så drygt. Jag har juh en till å rida men denna vecka har jag bara varit trött på allt vad rida å hästar heter...som de blir ibland, så tar ut dom å släpper in dom, hade juh bokat träning å allt med ungisen å såg fram emot detta då vi verkligen kommit igång å gjort framsteg..så får väl ta gammeltanten på träning...usch så dryyygt!!

En annan sak nu såhär på hösten..jag tycker de är skitsvårt med kläder på de små..vad har ni på dom?! jag har "bara" en vindjacka med tunt tunt foder i, mössa, vantar å tossor för jag är juh typ ute hela dagarna..sen sitter hon i liggdelen i vagnen så de blir juh lite dragfritt å filt över benen, har en vindoverall så får nog ta till den snart för de äär kallt när de blåser...

Hugo har fortfarande liggdelen. I den har han en tjockare tröja/jacka och mössa över en långärmad body och sen har han sina vanliga byxor och strumpor. När det varit lite kallare har han haft raggsockor också. Han har inte varit kall med det. Han har en fleecefilt över benen i vagnen också.

Vad tråkigt med unghästen! Hoppas den blir bra fort!

Vi använder också fortfarande liggdelen. Tilde har en kudde bakom sig och sele på, så hon kan sitta upp.

Vi använder fleeceoverall ovanpå vanliga kläder nu när det varit lite kallare. Och fårskinn i vagnen. Då har hon hållit sig lagom varm...

Apråpå hästar... Jag har sålt mina. De hämtas om en vecka. :cry: Min kropp klarar varken ridningen eller körningen längre, och oftast inte ens skötseln. Och min stora häst är arbetsnarkoman, hon trivs inte alls med att skrota i en hage, så det fick bli så här... :cry:

Usch, sånt är aldrig kul. :( Man får ju ändå gå efter vad som hästarna mår bäst av... :cool: Det verkar som du vet var de hamnar och kan "ha lite koll" i alla fall? :)

Åh, fårskinn i vagnen. :idea: Kanske ska stoppa tillbaka det där idag! Det tog jag bort i våras, men nu är det ju faktiskt bara 10 grader ute! :eek:

Jag har med fårskinn i. Har haft det hela sommaren, för det var svalkande då. Tycker med det börjat bli svårt med kläder. Nu när man sovit ute på morgonen när jag gjort stallet har han bara haft mössa, långärmad body och byxor på sig och så två filtar. Det har räckt. Har köpt en vindfleeceoverall som jag provade idag, men den är ju rätt stor. Köpte för han skulle kunna ha den hela vintern:angel:

Igår hittade jag även en maträtt som Emil inte grimanserar åt. Pastasås på broccoli, purjolök och lax kryddad med franska örter. Sen färsk pasta till det med smak av tomat och spenat. Det var en riktig höjdare och idag åt han nästan tre iskuber till lunch:eek::banana:
Provade även Enagos köpegröt med äppelsmak idag och den gick hem. Jäklar vad söt den var, även om det står att den inte innehåller socker. Min hemmagjorda är inte alls så söt, men tänkte det kunde vara bra med de tillsatta mineralerna m.m

Usch, sånt är aldrig kul. :( Man får ju ändå gå efter vad som hästarna mår bäst av... :cool: Det verkar som du vet var de hamnar och kan "ha lite koll" i alla fall? :)

Det är jag ganska säker på. Det verkar vara en jättebra och seriös tjej men fina framtidsplaner för Dimma, och hon tar dessutom bägge hästarna så de får fortsätta vara tillsammans.nMen det känns jobbigt... Jag har ju haft egen häs alternativt jobbat heltid med hästar, de senaste 15 åren... Och nu är det slut... :cry:

J
Igår hittade jag även en maträtt som Emil inte grimanserar åt. Pastasås på broccoli, purjolök och lax kryddad med franska örter. Sen färsk pasta till det med smak av tomat och spenat. Det var en riktig höjdare och idag åt han nästan tre iskuber till lunch:eek::banana:
Provade även Enagos köpegröt med äppelsmak idag och den gick hem. Jäklar vad söt den var, även om det står att den inte innehåller socker. Min hemmagjorda är inte alls så söt, men tänkte det kunde vara bra med de tillsatta mineralerna m.m

Det var en avancerad rätt! :laugh: Just nu gillar Tilde ingenting av det jag bjuder på, förutom äpple-jordgubbspure. (Jag gör jättesatser på ett par liter, kokar äpplen från trädgården till mos, bara äpplen, inget socker eller så... Sedan mixar jag i jordgubbar. Det kan även vi andra i familjen äta det, blir som en extraordinärt lyxig kräm. Man känner inte direkt ngn smak av äpple, de sötar bara och ger krämkonsistens. Smaken blir som lättsockrade,mixade jordgubbar!)

Enagos gröt äter hon också. Ja är egentligen anti pulvergröt... Men då hon äter så lite fortfarande så är det bra med berikat... (Dessutom ratar hon al tänkbar hemmagröt, och då får hon ju i sig ännu mindre, det känns som ett dåligt alternativ just nu)

Usch, riktigt jobbigt. Jag hade hållit på med hästar dagligen hela livet när vi fick ta bort vår sexåring för ett och ett halvt år sedan. Det var också riktigt jobbigt, fast det var det enda rätta eftersom han inte kunde gå i hagen utan att ha ont ens...

Jag sitter och ska ha Hugo att sova middag nu. Han ligger i sin säng och säger "iiirrrrrr, irrrrr!" inga problem med r:en här inte! ;) Om några timmar ska jag rida, wihooo! :D

Den purén lät fantastiskt god! Jag försöker laga vår egen mat utan salt så jag kan mixa till Emil. Spagetti och köttfärssås däremot var ingen höjdare. Inte dillkött heller. Vet inte om köpegröt är att föredra, det är ju tillsatsen av järnet man vill åt. Det går ju avsevärt snabbare att göra.

Funderade på om jag skulle kunna hitta på någon bra rätt med sötpotatis i.

Alice åt ett mos av kålrot och morot med lite olja och basiika som smakis till middagen idag, den gick hem! Även rå purjolök var gott :)

Vad avancerad mat era små äter. Tilde äter ju bara det, så hon måste väl ha av "allt" visserligen. Hugo har glatt fått nöja sig med frukt och grönsaker och rotfrukter hittills. På onsdag blir han ett halvår och då ska han serveras fisk! ;)

H har gått och blivit jätteförkyld stackarn. Han snorar och hostar en hel del. Precis som pappan gjorde för två veckor sen och jag för en vecka sen... Sen kom febern som ett brev på posten för oss båda, så nu väntar jag väl bara på att han ska få feber också... :(

Hans största hobby för tillfället är att sitta i gåstolen och dra i vaxduken på köksbordet. Jag måste få tummen ur och sätta fast den ordentligt, det är bara en tidsfråga innan han lyckas dra ner den...

Jag nös precis och Hugo härmade! Haha, sötunge! :love:

Förresten så red jag ju igår! De hästarna jag ridit tidigare har varit framåt och fullblodsmodeller. Det här är en bastant dam med gammaldags halvblodsstam. Hon har ändå placeringar i 1,20 och det verkar som att jag får rida hur mycket eller lite jag vill och träna och tävla om jag vill det. Ägaren är supertrevlig och litar på mig i det jag gör. Tror det kan bli toppenbra! :)

Här är vi också supersnuviga, Vidar har inatt fått sova halvsittandes i sin babysitter imellan oss i sängen, först då kunde han sova gott! är i övrigt go och glad, äter nu som en häst nu när han får "riktig" mat dvs sånt som vi äter, spagetti å köttfärs är bäst :)

Usch. Jag har med blivit förkyld. Hoppas hoppas att Emil ska klara sig, men det är nog att hoppas på för mycket. Idag tycker jag att han har varit lite gnällig. Ville inte ha gröt till kvällsmat, varken köpe eller hemlagad:( Så jag får nog en jobbig natt med amningar.... Lär ju vakna var tredje timme eller nått

Kul att du hittat en häst. Perfekt när man kan rida lite efter hur man hinner.

Vad era ungar äter! Hugo fick smaka kokt torsk idag. Det var ingen höjdare alls enligt honom... Han knaprade i sig en majskrok istället. Jag tycker han generellt äter rätt dåligt för tillfället. Han äter smakisarna och gröten glatt, men det är ju inte mycket (han äter ungefär en halv portion)... Amma gör han i ca 5 minuter och inte lika ofta längre. Men jag tror visserligen att han hinner tömma bröstet på den tiden. Väldigt sällan vill han ha andra bröstet. Men, men... Det är väl nån period eller nåt...

Vad avancerad mat era små äter. Tilde äter ju bara det, så hon måste väl ha av "allt" visserligen.

Jo det är väl så. Dock tycker hon för stunden inte att det är särskilt gott. Gröt och fruktpureer kan hon äta 1dl av, men lagad mat blir det bara ett par tsk.

Idag ska vi på 6-månaderskontrollen (läkarkontroll) Egentligen skulle hon vaccineras också, 5-månadersvaccinationen... Men hon är busförkyld, så det fick vänta.

Hej! Är lite nyfiken på hur ni gör på natten, sover bebisarna i ert rum eller eget? Jag funderar på att flytta ut Vidar till sitt rum då jag tror att vi stör han, fast samtidigt känns det ju tryggt att ha han intill sig...

Hugo äter också lite tycker jag... Fick en kallellse till BVC på posten idag. Tiden var om två veckor, så det blir nog bra med en avstämning då så det inte rasar...

LillaSmilla: H sover i sitt rum sen en vecka tillbaka. Vi bara väckte varandra på nätterna. Det går bra, men eftersom han fått för sig att äta på nätterna (gjorde han redan innan han flyttade) så brukar han bli kvar hos oss efter han ätit. Jag tycker det känns som prio ett att han somnar i sitt rum.

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 607
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar