Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Jag skulle inte skrivit att han är frisk som en nötkärna! Vi har haft en hemsk natt med Max 30 min sömn en gång, annars har det varit 15-20 min vi sovit i taget...

Jag tror det är öronen, får se nu när alvedonen verkar och han fått nässprayat.. Jag var öron barn när jag var liten, det är väl inte omöjligt att det går i arv...

*knapp*

Litens fötsta tand känns i underkäken nu! :laugh:
Vad tiden går... Om en vecka är hon 6 mån..!

Nu är vi färdigrenoverade, färdigflyttade å har fått internet så nu kan jag va med igen!!!

min tjej blir 6 mån om två veckor, men hon äter ett mål lagad mat å ett mål gröt varje dag, fick dom rekomendationerna från bvc sist eftersom vi är ersättningsbarn...+ att jag har kört med smakisar sen 4 mån...men hon är otrolig för hon äter verkligen allt! vad man än stoppar i henne för blandning så äter hon utan problem!

imorgon blir de ullared å handla massa kläder till lillan!!

Vad skönt att vara färdigrenoverade! Vi flyttade till vårt hus för två år sen, men har fortfarande tre rum (+ 2 badrum och tvättstugan) kvar att riva upp till bettongplattan. Men vi vet ju vad vi har att roa oss med de närmaste åren...

Hugo är trött och kinkig och har sovit till och från hela dagen. Ingen feber och han verkar inte ha ont eller så. Jag är väldigt förkyld och pappan har varit det, så det är säkert nåt som han också åkt på... :(

Hoppas han hållit sig frisk!

Här är det nu två små hajtänder som kikat fram i underkäken :p
Igår var vi på halvårskontroll på BVC vilket hon firade med att ställa sig på alla fyra på mätbordet :D Första gången hon lyckats med det, nu gör hon så hela tiden! Hon har blivit snabb på att dra sig fram, jag längtar med lite skräckblandad förtjusning till när hon kryper på riktigt...

Härliga tider!! :) Alice har börjat vända runt till alla fyra när hon sitter nu. Men hon står bara en stund och funderar på hur hon ska ta sig därifrån och blir till slut arg för att hon inte kan :D Vi har en känsla av att det kommer att gå fort när hon börjar krypa...! :o :D

För övrigt så var det jobbigt att vara på herrgårds weekend. Rutinerna blev ju rubbade så igår när vi bara var hemma så sov lillan mest hela dagen. Somnade till och med sittande en gång :love: Det är inte lätt att ha semester ;)

Det verkar nästan som det brutit ut på honom i natt, men han har sovit helt okej. Nattmat har dock blivit en vana igen... Mellan 3 och 4 vaknar han och ska över till oss och ger sig inte förrän han fått mat. Fast det gör jag i sömnen vid det här laget, så jag tycker inte det är så farligt. :p

Pappan börjar sin föräldraledighet idag, så i en månad kommer vi vara hemma båda två onsdag-söndag. Sen den 10e oktober börjar jag jobba på schema utan måndagar och tisdagar. Usch, jag vill inte!

Hugo har fattat grejen med gröt nu! Det resulterade i sprängfyllda tuttar för min del. Hade jag varit människa igår kväll hade jag väl räknat ut att pumpa... Men, men!

Ninnurur: Hugo brukar också tycka det är jobbigt med semester. ;)

Kl
Emil har i veckan hunnit bli fem månader. Var på BVC och han vägde 8660g. Längden ville han inte veta av att mäta. Men minst 66 cm iaf. Han fick sina båda sprutor och det gick bra.
I fredags var vi först på babycafe med sångstund och sen babysim på eftermiddagen. Det tycke han var superskoj. Han busade på som attan i badet.

Annars tycker jag det rullar på som vanligt. Han äter gröt på kvällen och sover riktigt bra på det. Dock är det två dagar sen han bajsade så jag börjar bli lite orolig:crazy: hoppas magen hoppar igång imorgon.
Just det, vi har börjat gå på powerbebis med på onsdagarna. Det är ett aerobicspass med bebisen på magen. Det var riktigt kul faktiskt.

Hur går det för alla andra bebisar? Det skrivs ju så lite i tråden. Eller har ni börjat jobba hela högen? Här blir det nog jag som tar hela föräldraledigheten, då sambon precis startat eget

Vi var också på babycafe med sångstund i veckan, dit på tisdag igen!

Igår natt åt Hugo varannan timme, det gjorde han inte ens som riktigt liten... Men han åt dåligt på dagen. tror han får ont i magen av gröten fast han får Sinlac. Han blir ju 6 månader om 1,5 vecka, så vi får nog prova någon annan sort då. Såg att Enago(?) hade mjölkfri gröt från 6 månader.

Igår fick han ingen gröt och var mycket gladare hela dagen och sov till halv fyra igen i alla fall. Sen att han åt klockan halv fyra och fem kan man ju tycka var lite onödigt, men jag tror han somnade ifrån innan han va mätt. ;)

Eller har ni börjat jobba hela högen? Här blir det nog jag som tar hela föräldraledigheten, då sambon precis startat eget

Jag har tänkt vara hemma i ytterligare 2½ år med lillfisan jag, men det är så mycket annat som tar tid, än att skriva i tråden. ;)

Tilde har hunnit bli 6 månader (igår) och är en pigg och glad tjej nu med medecin. Allt fungerar fint i princip. Visst dricker hon dåligt och är inget matvrak precis, men hon mår bra och sover som hon ska, gillar bus och är alldeles underbar! :love:
september2011%2B150.jpg

tror han får ont i magen av gröten fast han får Sinlac. Han blir ju 6 månader om 1,5 vecka, så vi får nog prova någon annan sort då. Såg att Enago(?) hade mjölkfri gröt från 6 månader.

Sinlac innehåller typ släktingar till soja som jag hört att vissa mjölkallergiska barn kan reagera på... Tilde gillar inte Sinlac, utan har ätit enago sedan hon var 4½ månad. Den smakar enligt henne bättre. :)

Vi får ta en tripp till storstan idag och handla gröt tror jag då. Den fanns inte här i byn. När du skriver det så kanske han reagerat när jag ätit sojaprodukter också, utan att jag fattat det... Får fundera på det!

Sinlac innehåller typ släktingar till soja som jag hört att vissa mjölkallergiska barn kan reagera på... Tilde gillar inte Sinlac, utan har ätit enago sedan hon var 4½ månad. Den smakar enligt henne bättre. :)

Hugo gillade Enagos gröt mycket bättre också! :d Jag var tvungen att säga stopp när han ville ha mer. Vi ska inte överraska magen på honom alltför mycket...

Jag har gjort egen gröt som Emil bara älskar. Tänkte ge honom enago sedan när han passerat 6 månader ungefär

egen gröt är bäst, om inte annat för plånboken! =) Jag har provat att koka gröt på ersättning och div olika tex majs, ris osv, men hon vill inte ha. Och att koka på vatten är tydligen inte lämpligt enligt dietisten eftersom Tilde äter så lite. Hon behöver berikad gröt...

*Kl*
Jag går i skolan, jobbar och är i stallet så flest foton är det Appe som tar. Här kommer iaf ett urval, nyast bilder överst:
bild21-764x1024.jpg

IMG_2495-768x1024.jpg

IMG_2702-1024x768.jpg

Svenskt Travderby på Jägersro:
IMG_2671-1024x768.jpg

IMG_2673-1024x768.jpg

idag-768x1024.jpg

IMG_2515-768x1024.jpg

img_2518_162895791.jpg

Grodbebis!
img_2516_162770940.jpg

Mathilde har lärt sig att vända från rygg till mage och det är hon mycket stolt över :p
Igår var vi på min morbrors 60-årsfest och unga fröken verkar vara en riktig partypingla. Hon fick sitta hos många nya människor och blev mer fotograferad än Brangelinas barn :p Glad och nöjd hela tiden så hon charmade nog samtliga :laugh: Hon somnade vid 22-tiden och sov till strax före 1. Sen var hon vaken till 01.45 då vi körde hemåt, vaknade till när vi kom hem och låg i sängen och pratade en stund men somnade snällt igen vid 3-tiden.
Idag har en kompis till mig varit på besök och Mathilde var glad hela tiden. Pratade, skrattade och hoppade omkring. En glad liten studsboll är hon verkligen.

Lill-sötan! Hon ser så stor (alltså utvecklings-stor, inte tjock-stor) ut, fast hon är 2 månader yngre än Hugo! :D

*fortsätter på samma knapp*

Vänder sig alla era mage-rygg och rygg-mage? Hugo har slutat vända till rygg, det verkar helt ha raderats ur hans hjärna. :crazy: Jag lägger honom alltid på rygg när han ska sova, men ganska fort rullar han över till mage. Sen när han inte vill ligga på mage längre skriker han till han får hjälp till rygg igen. :crazy:

Han har dessutom börjat lägga in 2-3 nattamningar per natt också. Nu tar jag krafttag snart och försöker få i honom välling på kvällen. Han somnar så snällt om när han ätit, så han verkar ju faktiskt vara hungrig...

Det är tur för honom att han är så söt! :love:

Våran vänder sig bara från rygg-mage, hon älskar att vara på mage så hon har aldrig vänt sig från mage-rygg. Hon sover på mage, och har nu börjat stå på alla fyra och gunga.

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 608
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18