Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

kl
Känns e g lite skumt o skriva ut det här, här. Men jag behöver bara hantera det på nått sätt. Fick inga höjdarbesked av läkaren idag. Det är en akutremiss skickad till neurologen och jag är kallad till en ytterligare MR (tredje).

Han har verkligen övat på tekniken den sista veckan. Förut böjde han bak ena benet så han liksom halvsnurrade fram.

Jag är så jäkla trött på mitt vilddjur till katt!!! :devil: Alla leksaksmöss är borta och hon är helt galen... När hon för 5:e gången på rad, trots tillsägelse, kastade sig upp i fönstret och hoppade efter prydnadsgeejerna som står i en hög (redan trasig pga henne) vas, så slängde jag in katten i badrummet. Där står hon och skriker nu. Jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra med henne när hon blir så där överbusig....

Ficklampa eller laserpenna, det fungerade super på våran katt när han var innekatt, då blev rusningarna lite mer kontrollerade och inte som tjurrusningarna i pompalona/pampalona ;)

Svartfot: vad tråkigt :( har de någon sorts teori eller är det bara flera tester som gäller?

Men självklart känns det viktigt att Tuvs får vara hemma tills hon kan börja förskola, vilket troligtvis blir i aug :)

Det är väl de flesta barn? De brukar ju kunna börja vid ett års ålder, och föräldraledigheten är 13 månader.

Det tror jag inte har så mycket med delandet att göra, det blir ju inte färre dagar för att man delar på dem!:)

Vi har också delad ekonomi, men jag buffrar med sparpengar för större utgifter, plus att jag betalade väldigt lite till det gemensamma nu när min man hade full lön och jag fem dagars fp baserat på min lilla lön. Delar ni lika på utgifterna även när en är hemma och har lägre inkomst?

Blev visst ganska långt, men blir lite trött på dessa "det är oftast en prioriteringsfråga"! för alla är det inte det.
Livet har en tendens till att ändra sig åt alla möjliga håll ovasett hur man planerat innan ;)

Fast mycket går att planera för. Eller åtminstone ta höjd för, så att man kan fortsätta på den plan man hade innan.

Jag inser att jag är lite udda i det här sammanhanget, men ganska snart efter att min man och jag träffades för sju år sen kom vi fram till att vi skulle vilja ha barn, och att vi skulle vilja dela på föräldraledigheten då. Sen har vi haft sju år på oss att ordna vårt liv så att det blev möjligt, för oss var det tillräckligt. Det innebar t ex att jag inte skaffade häst, och att vi bodde kvar i en liten billig lägenhet väldigt länge, vilket har gjort att vi nu har den där bufferten som gör att vi har råd att dela.

Det som jag först skickades till MR för e inga problem. Inga trånga kanaler. Utan detta är fynd som gjordes under undersökningen. Som ledde till andra undersökningen. Ja, jag fick en känsla av att läkaren viste en del men inte ville ta det via telefon.

fast alla barn är ju inte planerade :)
När jag träffade sambon för dryga 5år sedan hade vi verkligen inga planer på barn och jag gick ännu på gymnasiet.

Det som jag först skickades till MR för e inga problem. Inga trånga kanaler. Utan detta är fynd som gjordes under undersökningen. Som ledde till andra undersökningen. Ja, jag fick en känsla av att läkaren viste en del men inte ville ta det via telefon.

Får du träffa läkaren snart? Det är ju lätt att man går och spekulerar och oroar sig... Och det är ju inget kul att ha det så :(

*kram*

Oj vad jobbigt. Vet inte riktigt vad jag ska skriva faktiskt för jag kan inte göra det bättre för dig :( håller tummarna att det ordnar sig i alla fall!

fast alla barn är ju inte planerade :)
När jag träffade sambon för dryga 5år sedan hade vi verkligen inga planer på barn och jag gick ännu på gymnasiet.

Nja, fast det finns ju preventivmedel och abort, så i någon mån är väl de flesta barn planerade? Alltså att föräldrarna fattat ett medvetet beslut om att de vill ha barnet.

Menar du att ni då var helt säkra på att ni aldrig ville ha barn, men att ni ändrat er? Eller att ni inte ville ha barn just då, men förmodligen senare någon gång?

Vet man att man någon gång kommer vilja ha barn, så kan man ju planera utifrån det.

Usch, låter inte kul... Hoppas hoppas du får bra besked efter kommande undersökningar! Kram

så sött han tar sig fram :)
Alla sätt är bra utom de dåliga säger man ju. Och han kommer ju dit han vill. Gosis

kl
Känns e g lite skumt o skriva ut det här, här. Men jag behöver bara hantera det på nått sätt. Fick inga höjdarbesked av läkaren idag. Det är en akutremiss skickad till neurologen och jag är kallad till en ytterligare MR (tredje).

usch, stackars dig.. Trist att inte få veta mer :confused:

Skickar en styrkekram till dig!

Jo, men det som ffa skiljer våra utgifter åt är de 6500 kr min häst kostar mig i månaden... Men sambo köper något lite mer mat än mig... Men å andra sidan äter han mkt mer än jag gör...

Vi hade väl aldrig ens funderat på barn alls :) eftersom det inte var aktuellt...

Sen är ingen av oss sån att vi planerar saker flera år i förväg.
och när vi då kände oss redo för barn, så ville vi inte vänta kanske 5år eller så på att "få ordning" på livet.
Man vet ju ändå aldrig vad som händer :)

Gissar att hästen går på ditt hobbykonto då? Vi delar inte heller på kostnaden för ridningen, det får var och en betala själv.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 555
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 140
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V