Vårmammor 2010 del 8

Sv: Vårmammor 2010 del 8

Men herregud- sy knoppar??? Varför??? En flyingeknopp är ju sååå mycket snyggare och minst lika hållbar...
Stackar stackars Lilla Ture. Är det alltid någon i tråden vars barn måste må dåligt :(

O så tipsar jag om Cubus igen på pyjamasarna. De har fötter i minst upp till stl 80 ;) Jag har sonerat terrängen ;)

Hingtsskrället har vuxit och tappat en del överlinje och om jag syr knoppen så blir halsen snyggare. Tror jag. I min fantasi iaf. :)

Jag lider så hemskt med min lilla skrutt. När han vaknar sen ska masken på över ansiktet och det är så jobbigt... Usch,

Cubus hos oss hade inga pyjamas alls. Finns det på nätet?

Åhh, vad jobbigt för stackars Ture! Hoppas hoppas det går över snart. Det finns inget värre än att se sina barn må dåligt!!!
Kul att få omdöme på hingsten! Två år kvar för min lilla skrutt.

Oregano: Det är bara pyjamasen som är stor i storleken, alla andra Lundmyrkläder hon har är små eller normala.

men varför blir de annorlunda när du syr???
Konstigt med cubusaffärerna ju... här är det en ganska stor barnavdelning...

Laredoute har förresten pyjamaser med fötter.

Min dotter älskar bröd... Hur mycket tror ni man kan ge?

Men hur ger du bröd? Och vad för bröd? Jag är så himla rädd för att Vilgot ska sätta i halsen... Han lär få äta puréer tills han fyller 18! ;)

Hon har bara fått mjukt vitt bröd och inga kanter. Tar loss små "tussar" och ger henne. Hon får bara några tussar i taget. Hon är GALEN i det. Jag kan inte ta en macka utan att ge henne.Men jag är lite fundersam på om det är farligt.

men varför blir de annorlunda när du syr???
Konstigt med cubusaffärerna ju... här är det en ganska stor barnavdelning...

De blir bulligare när jag syr, blir inte lika platta. Hrm. Ska se om jag kan hitta bild o förklara! :)

Ture äter inte bröd men har börjat få pilla i sig smörgåsrån. Jag äter nästan bara knäckebröd och det lär får han inte än. ;)

Sitter och tittar på min rosslande lilla pojke som bara åker bakåt när han vill framåt. Hur söt som helst men vad arg han blir. Han sätter i händerna och vill framåt till en sak på golvet men åker bara bakåt. Underbart!

Farligt är det nog inte, gluten ska ju introduceras ganska tidigt och det brukar ju stå om "babymacka" i böckerna. Vi har inte provat än och det är nog mest för att vi aldrig har vitt bröd hemma. Smörgåsrån har han fått, men då har jag tagit bort de slemmiga "flak" som blir vartefter han suger för att han inte ska få dom i munnen (halsen). Hur stora tussar är det du ger? Jag inser ju att jag också måste prova att ge lite större bitar snart, han börjar ju närma sig 8 månader... Men det känns läskigt. :crazy:

Oj, hur stora tussar...Små... En nypa... Tillräckligt små för att de absolut inte ska fastna i halsen. Vad svårt att förklara...

Jag ger Selma både knäckebröd och mjukt bröd. Skär till en bit och så sitter hon och gnager och geggar. En ny poppis sak är ändarna på baguetter, vi åt det igår och idag fick hon en bit och hon har varit heeelt lyrisk. Hon har *pepparpeppar* inte satt i halsen en enda gång. :)

Vi vill ha en till iaf. Min sambo ville ha minst två förut, men efter allt vi gick igenom vid förlossningen så har Han tyckt att det räckt med Selma tills nu då vi ska vara garanterade kejsarsnitt. Jag är ju, till skillnad från dig ;) , inte gjord för att föda barn efter konstant illamående i 4 månader, foglossningar sen v. 18, svullen kropp och en totalt misslyckad förlossning senare, haha, men jag vill inte att Selma ska gå miste om att växa upp med syskon, även fast jag är livrädd för en till graviditet.

Här finns det inte ens chans i världen att det blir några fler barn. Men jag har ju två nu. Är väldigt nöjd med det. Som tur är så är sambon oxå det.

Jag och min sambo har inte direkt gemensam ekonomi. Till viss del men inte helt å hållet. Låter säkert helstört i dina öron men vi har aldrig haft det och fungerar bra för oss. Vi köper saker vi båda behöver tillsammans, men har inget gemensamt konto. Betalar sambon en gång så betalar jag andra gången. Pengarna jag fick till nya byxor kunde vi lika gärna lagt på något annat tillsammans, men jag fick dom själv. (Sambon hade fixat en bil) Det där med bilstolen tyckte jag var jättebra. Då slapp jag bry mig öht, vi hade väl pratat lite om det :laugh: Så för mig är det ingen sjävlklarhet, jag har mina pengar, han har sina! Eftersom jag nu inte får ut så mkt i månaden så har sambon tagit över alla "gemensamma" kostnader ( billån, huslån, elräkning etc vilket vi delade på förr) Jag får även barnbidraget, eftersom det till största delen är jag som sköter inköpen till Theo!

Tror att vi har bråkat om pengar kanske 2-3 ggr under hela våran tid tillsammans (6½ år)

Bor i en villa och jag tycker inte det är så kul att hugga ved i skogen, klippa gräsmattan eller skotta snö så jag städar gärna :D

Ja, så har vi det :laugh:

Ja, det var ju lite skillnad. Jag skäms nästan när jag säger att jag avskydde att vara gravid när det trots allt gick så enkelt när man vet hur andra haft det. Fast jag kan ju bara jämföra med mitt normaltillstånd och att öka nästan 40% i vikt var inte alls kul. Jag bara avskydde mig själv och var totalt livrädd för att inte gå ner i vikt efteråt. Fast när jag var sjuk nådde jag min startvikt på 51,5 kg. :banana: :laugh: Helt fantastiskt verkligen!!

Det måste iaf kännas skönt att få kejsarsnitt garanterat. Var det efter röntgen du fick det? Är det liksom hålet i bäckenet som är för litet?

Jag har en bekant som sprack väldigt mycket och blev akutopererad efteråt. Hon vill inget hellre än att bli lovad kejsarsnitt, men tydligen är Västerås stenhårda på det där. I andra landsting blir tydligen de som spruckit så mycket snittade andra gången.

Du har ju två, så du är ju klar. ;) Men 10 år kan inte jag vänta, då är jag 43 och så gammal vill man inte vara...

Jag är sugen på en till och vi kan inte vänta så länge om det ska bli någon mera.

Fick lite panik när sambon sa att vi skulle sälja babyskyddet, när jag protesterade sa han bara att om det blir fler så skaffar vi ett annat. Vi håller på att röja ur en massa gamla saker och behöver plats nu när vi ska bygga tvättstuga så ju mer vi slipper bära runt på desto bättre.

*kl*
Ni som bytt till den andra bilstolen, hur sover era barn i dem? Vi köpte en Brio Zento och när A somnar så ramlar huvudet framåt så man får sitta med en hand på pannan. Går inte att luta den mera heller. Sidokrocksskydden som sitter bredvid huvudet skulle ju inte hjälpa ett dugg om man blir påkörd när han sover och huvudet hänger framåt framför dem!

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka