Vårmammor 2010 del 8

Sv: Vårmammor 2010 del 8

Jag trodde jag tittat på Lindex (men det var nog en månad sedan, då måste de fått in! pyamasproblemet har hägrat i två månader men det är nu det börjar bli akut):) jag får rusa dit igen :laugh: tack!

Usch, jag kommer också få "skäll"! Vad är det med frisörer egentligen, de brukar vara bra på att dela ut små kängor. (Ia* - berätta för oss! ) Jag är i miserabelt skick, senast jag klippte mig var i.. april Nu har jag mest haft det uppsatt, och det är inte så himla slitet egentligen. Bara väldigt ofrisyrigt liksom

Jag är så rädd för de där utskällningarna att jag slutat klippa mig hos frisör :D

haha, jag förstår att du blir kokt! Hade någon sagt så hade jag nog tittat frågande på dem. Men, man får väl se det på andra hållet. Vi är så intelligenta och instinktiva, medans männen är helt jävla tafatta, så folk blir chockade när dom lyckas ta hand om sitt barn mellan varven;)

Word :bow:
Man kan ju vända det och tänka som du gör, då blir det genast lite lättare att hantera :D

Roligt att ni diskuterar hushållsgrejer och vad ni respektive er sambo gör i hemmet (och utomhus!) :p Jag ser mig själv som ganska flickig, utseendemässigt iaf. Men jag och min sambo har verkligen ett tvärtom-förhållande, om man nu utgår från "hur det var förr i tiden" att kvinnan skötte hushållet och mannen det där utanför, typ. Min sambo sköter mer än gärna hellre insidan av huset (nåväl, lägenheten då....) och det gör ju jag gärna också.
Däremot är jag totalt allergisk att vara beroende av folk och vill kunna sköta mycket på egen hand. I helgen bytte jag från sommardäck till vinterdäck på min bil (pappa är alltid med och ser till så att jag hissar upp bilen rätt och spänner åt de där "muttrarna" lagom hårt), kontrollerade lufttrycken i däcken som åkte på, tvättade mina fälgar som åkte av, fyllde på olja på bilen, bytte en glödlampa på bilen och tvättade slutligen bilen. Jag vill inte bli stående med en punktering någonstans och bli helt handfallen och inte veta vad som ska göras!
Medan min sambo är mer sådan att, så länge det rullar så är det bra. Ändå ska han såklart ha ny fin bil, men helst ska det sköta sig självt :D Han byter aldrig däck själv t.ex. utan har sin pappa till hjälp.

Jag är den som målar och renoverar hemma. Eller som min sambo uttrycker det, jag drar igång projekten och han får ta över någonstans i mitten för då blir det för tunga sysslor för mig, och sedan slutför jag projekten ;)

Förresten vet ni vad jag har gjort ikväll? Jag och Milton har varit hos en världscup-ryttare (fälttävlan) och hans sambo (som också hon är ryttare). Känner henne och hon skulle rida min ena kompis häst, jag var mest med som en duktigt nyfiken åskådare :P Lite rolig och helt plötsligt kände jag mig verkligen som en helt vanlig hobby-ryttare...! Jag som inte ens tycker om hoppning, var ju verkligen i helt fel miljö, är ju mer dressyrryttare, om jag nu tvunget ska välja någon kategori =) Roligt var det iaf!

Jag tror jag kan ha sett den idag, grå, urmysig, men den var så dyr. Och inte helt min stil utseendemässigt. Kanske något att önska sig i julklapp!

Lindex.se så slipper du rusa iväg! Ifall det är så att de inte har någon som passar dig!

hmm såg att du ville ha ballongmodell, det vet jag inte om de har.... Men med tryckknappar i grenen har de!

S är så liten och smal så alla hennes kläder sitterpösigt ;)

Senast ändrad:

Ja, den har vi. Alicia har haft sin sedan hon föddes och har fortfarande samma i storlek 50. Har bara vikt ner muddarna på benen.

Hon är bara 62 :) Men när hon hade den som nyfödd fick vi vika upp benen. Tror de är rätt stora i storleken.

Jag är ju en sann pyjamasnörd- har hur många som helst....
På Engelbrektsboden har alla pyjamasar knäppe längs hela grenen. Billiga med :)
Cubus har mycket mysiga fina barnkläder. 2st=150:- med knappar i grenen :)

ush då måste jag våga nosa in där. Har inget konto men mannen kanske kan köpa. (Blocket har jag tittat på)

Cubus Uppsala verkar inte ha ett enda ynka barnplagg. Nätet kanske.

Engelbrektsboden verkar hålla till lite söderut.

Konstigt... Dom Lundmyr-bodysar vi köpte var så små i storlekarna att han kunde använda den största ett par ggr, den minsta inte alls. :( Det var i somras när han hade storlek 62 i vanliga kläder och vi köpte en body i storlek 70 och en i 80. Skittråkigt... Inte vet jag om det var anledningen till att de såldes billigt i Vingåker. Får väl vänta på barn nr 2. ;)

Är det nån som är sugen på en till bebis? Jag känner mig otroligt nöjd med min lilla ängel Vilgot och är inte det minsta sugen på att vara gravid, föda, kämpa med amning och bara mata och byta blöjor. Och dessutom riskera att få en bebis som inte är lika lättsam som V. :o Helt ärligt känner jag lite smått panik när mannen säger att vi ska spara babyskydd, skötbord osv. Jag får väl ge det några år. Iofs börjar jag bli "gammal", men vara gravid och föda verkar jag vara gjord för, även om jag inte tyckte om det.

Idag får vi äntligen en markis till sovrumsfönstren! :bow: Persiennerna har varit neddragna i princip konstant ända sen Vilgot föddes och varje sommar innan dess och jag hatar det...

Vi behöver också pyjamasar. Vill dock helst ha med fötter och det finns inte så mycket. Har en Esprit som är underbar, övriga från Lindex o Kappahl o Ellos.

Här sliter vi annars nu med snor, hosta, slem i bröstet och bråkar med inhalator, näsdroppar osv. Han är mycket sämre nu än när vi var på sjukhuset i måndags då han dessutom är jätteförkyld. :( Kan ju ha med tänderna att göra men hur som helst är det jobbigt för honom. Pratade med läkare imorse igen så nu ska han andas i inhalator var tredje timme. När man sätter masken för ansiktet håller han andan i ren panik och andas inte alls. Tills han skriker... Älskade lilla barn. Första gångerna kunde vi leka med den men nu är det inte kul längre och det förstår jag. Hoppas hoppas att det hänger ihop med förkylningen och att det sen släpper. Hålla på med det här hela livet funkar ju inte, då får vi flytta till annat klimat eller vad fasen jag nu kan göra.

Imorgon ska min 2-åring visas. ASVH var snälla och gav mig en sen starttid så mamma hinner hem och ta Ture. Jobbigt att ansvara för både bebis och hingst på visning, så det var jätteskönt. Hingstskrället ska skuras och badas ikväll och imorgon ska jag försöka ge mig på att sy flätor för första gången i mitt liv. Tyvärr har han börjat växa och är inte alls lika snygg längre men nu visar jag iaf.
Ni får hålla tummarna att han inte gör bort sig fullständigt. Det sparas ju dock inga kommentarer nånstans som från 3-års, så det gör ju inget om det skiter sig. :)

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka