Sv: Vårmammor 2010 del 8
haha, jag förstår att du blir kokt! Hade någon sagt så hade jag nog tittat frågande på dem. Men, man får väl se det på andra hållet. Vi är så intelligenta och instinktiva, medans männen är helt jävla tafatta, så folk blir chockade när dom lyckas ta hand om sitt barn mellan varven
Word
Man kan ju vända det och tänka som du gör, då blir det genast lite lättare att hantera
Roligt att ni diskuterar hushållsgrejer och vad ni respektive er sambo gör i hemmet (och utomhus!)
Jag ser mig själv som ganska flickig, utseendemässigt iaf. Men jag och min sambo har verkligen ett tvärtom-förhållande, om man nu utgår från "hur det var förr i tiden" att kvinnan skötte hushållet och mannen det där utanför, typ. Min sambo sköter mer än gärna hellre insidan av huset (nåväl, lägenheten då....) och det gör ju jag gärna också.
Däremot är jag totalt allergisk att vara beroende av folk och vill kunna sköta mycket på egen hand. I helgen bytte jag från sommardäck till vinterdäck på min bil (pappa är alltid med och ser till så att jag hissar upp bilen rätt och spänner åt de där "muttrarna" lagom hårt), kontrollerade lufttrycken i däcken som åkte på, tvättade mina fälgar som åkte av, fyllde på olja på bilen, bytte en glödlampa på bilen och tvättade slutligen bilen. Jag vill inte bli stående med en punktering någonstans och bli helt handfallen och inte veta vad som ska göras!
Medan min sambo är mer sådan att, så länge det rullar så är det bra. Ändå ska han såklart ha ny fin bil, men helst ska det sköta sig självt
Han byter aldrig däck själv t.ex. utan har sin pappa till hjälp.
Jag är den som målar och renoverar hemma. Eller som min sambo uttrycker det, jag drar igång projekten och han får ta över någonstans i mitten för då blir det för tunga sysslor för mig, och sedan slutför jag projekten
Förresten vet ni vad jag har gjort ikväll? Jag och Milton har varit hos en världscup-ryttare (fälttävlan) och hans sambo (som också hon är ryttare). Känner henne och hon skulle rida min ena kompis häst, jag var mest med som en duktigt nyfiken åskådare :P Lite rolig och helt plötsligt kände jag mig verkligen som en helt vanlig hobby-ryttare...! Jag som inte ens tycker om hoppning, var ju verkligen i helt fel miljö, är ju mer dressyrryttare, om jag nu tvunget ska välja någon kategori =) Roligt var det iaf!