Vårmammor 2010 del 8

Sv: Vårmammor 2010 del 8

Lugn han menade säkert inget allvarligt med det. Han är mkt troligt bara stressad och slutkörd! Man säger mkt då som man inte menar! Å så är han säkert avis på att du ska få komma iväg och ha kul, vem är inte det? :p hihi! För hoppninsvis säger han förlåt när han kommer på vad han sagt och det hela har lugnat ner sig lite! Skickar en tröstkram så länge!!

Min filosofi är att om man inte menar något, varför säger man det då? :devil: vad förbannad jag hade blivit om min man sagt något liknande, att man inte menar det är ingen ursäkt.

Ia* - bli förbannad istället, han beter sig ju som en gris!:mad: Är man vuxen och har barn får man ha lite självkontroll, det är inte ok att tappa humöret och vräka ur sig saker på det sättet. Jag antar att ni hade pratat om att du skulle åka iväg innan och att han var med på det? Då finns det ju inga som helst ursäkter för att bete sig som han gör. Och det kunde han gott få veta också. Usch, jag blir arg bara av att läsa om det!

Som sagt - bli inte ledsen, bli arg! Och det är inte ok att strunta i att komma hem när man har ansvar för ett barn, är han fem år gammal, eller?

Jag brukar ha lätt till att bli förbannad och han tvärtom. Men nu känner jag mej helt tom och jätteskyldig :cry: :cry:Ha låter så arg och nästan föraktfull. Känner inte alls igen honom... Han har vetat om det här sedan slutet på sommaren.

Tack för ert stöd alla :love:

Ihhh- det värsta är att jag är likadan som hennes gubbe ibland.... Fast iofs blir jag arg på mig själv med då. Det är satan så tungt o renovera o hålla på. Förstår att många äktenskap går i kras under tiden. Och andra för att det inte händer ngt.
Jag säger hela tiden. -När vi är klara med detta då ska vi ta det lugn lääänge. Sen går det en vecka INNAN vi är klara och jag har kommit på ngt nytt. Jag är hopplös.....
och för tillfället helt slut också.... Jag känner med honom med. Jag vet hur det är...
FAst naturligtvis ska du åka- ni kommer att skratta åt detta när ni har flyttat in och har det lite lugnare :)

Men vad läskigt att han beter sig så där helt plötsligt... :( Han är säkert slutkörd och visst kan man säga dumma saker i stundens hetta. Men när detta har varit bestämt sen länge så tycker jag inte att han har rätt att vräka ur sig nåt sånt. Hoppas han kom hem ordentligt igår och att ni hunnit reda ut det. :)

Det gick ganska bra att sova ensam, men det är inte helt optimalt att sova på en hård 80-säng som står mitt i rummet. Både jag och täcket var nära att trilla ner flera gånger. :D Kl 5:30 kom mannen in och sa att Vilgot var hungrig, så då gick jag tillbaka till stora mjuka sängen. En gång hade mannen fått stoppa in nappen bara, annars hade han sovit jättebra hela natten!

+ ni andra som svarat ang kladd

Då vet jag hur ni tänker :idea: trodde först det var för att de helt enkelt inte fick bli kladdiga.

Min svägerska är sån nämligen. Barn får absolut inte smutsa ner sig. Sitter hemma hos dem nu faktiskt. Man kan inte tro att det bor barn i huset, det finns inte en enda grej som ligger "fel". Jag menar inte att man måste ha stökigt och rörigt för att man har barn. Men när barnen måste be om lov att gå in i vardagsrummet och sätta sig i soffan tycker jag det är lite överdrivet...

Jo då, idag upptäckte jag att det var intorkad majskrok i hennes ena ögonbryn från igår kväll ;)
Låter som en tråkig uppväxt att inte få "vara barn" utan man ska fråga om man ens får vara i ett (i mina ögon) familjerum.

Han kom hem inatt. Och var skitelak, riktigt provocerade. Jag som är det som käftar emot och alltid är för stolt för att ge mej blev riktigt rädd... Men när jag gick emot mitt vanliga beteende med att skrika tillbaka och gick fram och strök honom över kinden istället så bröt han ihop totalt. Sen har han legat och gråtit resten av natten. Han är så slutkörd stackaren och så var han rädd för att vara ensam med Alicia i natt när han är så trött. Han är rädd att han inte ska vakna om hon vaknar.
Jag ringde min chef nyss och det var helt ok att jag stannade hemma. Hon undrade hur kul jag skulle ha under dessa omständigheter och när hon sa så var valet att stanna hemma inte så svårt längre. Underbara chef :love:
Så det är läget. Nu ska jag åka och släppa ut hästar och sedan packa lite och städa.

Önskar att jag hade kunnat göra som du gjorde. Stor eloge!
Och vad modig (eller vad man ska skriva) han är som gråter! Min sambo gråter aldrig.
Inte när hans far dog och inte när Oscar föddes.

Det var ju bra att ni löste det, men förhoppningsvis kan han tala om att han är trött på ett lite mer vuxet vis nästa gång. Det här sättet var ju inte särskilt konstruktivt.

Håller verkligen med!! Men jag tänker vänta med att diskutera med honom tills vi flyttat och han har fått lugna ner sej lite.

*kl*
Blir lite fundersam, hur snabbt ändrar barn sina sovvanor?

Dottern har alltid sovit på förmiddagen och alltid på eftermiddagen, hon brukade sov ca 2 timmar åt gången. Igår var hon vaken från 13-tiden till 18-tiden och sov då 50 minuter när jag körde till min kusin. Hos kusinen var hon vaken tills vi skulle åka hem 23.45 och sedan sov hon till 8 i morse (vaknade när jag flyttade över henne till spjälsängen men somnade om direkt).
Nu är kl. 14 och min dotter har alltså varit vaken i 6 timmar. Är relativt nöjd, gnuggar ögonen och är trött men "vägrar" att somna?

Ska det vara så här? Trodde nog att barnen utökade sina vakenperioder sakta men säkert inte pang boom från ena dagen till den andra?

Kan det inte vara att hon inte har ont längre? Att kroppen inte behöver vila så mycket för den är frisk nu?

*kl*
Hur snabbt går det egentligen!
Oscar Gick ifrån att bara kunna åla sig fram för bara ett par veckor sen till att krypa i 110, sätta sig upp själv och ställa sig upp mot nåt och häva ner allt som låg där på.
Bara just nu när jag skrev detta så reste han sig emot soffan och utan händer vända sig om och hålla i soffbordet istället.
Jag är inte redo för allt detta! Vill ha tillbaks den lilla skiten som låg där man la honom.

Den tanken har också förespeglat mig men hon har ju en infektion i kroppen just nu också? Sedan så vet vi inte om har haft ont tidigare eftersom hon aldrig har visat några tendenser till det :confused: Jätte knepigt, innan har jag ju trott att hon bråds på mig och brorsan som också sov mycket som små men nu vet jag inte längre, kanske detta är hennes sanna jag som du skriver? :)

Oj! Han är verkligen tidig med allt! Han är väl inte ens 7 månader än, eller är han det? Här kommer det att dröja lääänge! Iofs kan han flytta på sig någon meter när han sitter, och igår lyckades han komma för nära kattmatsskålen och grabbade tag i maten med näven. Tror inte att han hann smaka på den, men jag vet faktiskt inte. :o

Apropå mat så lagade jag egen barnmat idag. Är dålig på det och har köpt burkar, men det blir ju faktiskt rätt dyrt i längden att göra det. Jag gjorde på känn bara men det blev en riktig hit och V mumsade med god aptit:

Lax- och potatisgryta
1 laxfilé
4 potatisar
2 morötter
1 palsternacka
1 dl "sommargrönsaker"
dill
persilja
flytande margarin

Sen blandade jag i lite mjölk på tallriken för att få rätt konsistens.

Jag skulle vilja prova att höra typ spagetti och köttfärssås, kyckling och ris och såna saker, men det känns svårare att få till bra konsistens av det. Har någon provat och har nåt bra recept att bidra med? :idea:

Hur är det med yoghurt egentligen? Det står ju att man inte ska ge barn under 1 år det pga att det inte innehåller järn. Men sen när man läser om mellanmålsförslag osv så nämns ofta yoghurt. :confused: Känns så enformigt med bara gröt till mellis...

Hur är det med yoghurt egentligen? Det står ju att man inte ska ge barn under 1 år det pga att det inte innehåller järn. Men sen när man läser om mellanmålsförslag osv så nämns ofta yoghurt. :confused: Känns så enformigt med bara gröt till mellis...

Du kan ge en liten mängd yoghurt, men då tycker jag de är bättre att köpa nestle´s päron och banan yogurt (från 6 mån) som efterrätt än att ta egen yoghurt.

Annars kan du ge smoothie (finns från ella´s kitchen), en bäbis macka eller bara lite fruktpuré. :laugh:

Aha, finns Nestlés yoghurt i kyldisken då? Jag har inte ens tittat bland dom yoghurtarna. Själv äter jag Arlas mild yoghurt med vaniljsmak, men den innehåller ju lite socker, så det kanske är dumt att ge den. Men osockrad sån med lite fruktmos i borde väl funka?

Oscar tycker nestlés yoghurt på burk med banan och grejer i är jättesmarrig :d (mamma med:o)

Oregano. Den finns i barnmatshyllan.

Den har jag aldrig sett... Måste kolla nästa gång... Hur ser den ut?

writepicture.aspx

Denna finns också

writepicture.aspx

Senast ändrad:

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka