Vårmammor 2010 del 8

Sv: Vårmammor 2010 del 8

sen finns de som sagt dessa från Ellas kitchen (finns iaf på Ica Maxi här). Finns i 2 smaker

1073-banana-lg-sweden.png

dessa finns i 5 smaker

1076-sweetpotato-lg-sweden.png

Aha! Tack! :idea: Den har jag nog sett om jag tänker efter.

Shit pomfritt, jag måste vara världens mest lättpåverkade människa. Har druckit ett glas vin och känner mig väldigt lurig. :p Fattar inte riktigt det där med att "dela på en flaska vin", för då skulle jag bli kläppkanon. :D

Själv har jag gjort köttpuré och sås och potais/morot/palsternacka. Använde recept som finns i ett barnmatshäfte vi fick på föräldragruppen.
Så nu är det bara att prova i morgon och se vad damen tycker! Hon måste verkligen gilla det eftersom det blev typ 35 portioner... Men jag har gjort allt för sig så att man kan blanda lite som man vill. Då blir det lite variation i alla fall :)

Shit pomfritt, jag måste vara världens mest lättpåverkade människa. Har druckit ett glas vin och känner mig väldigt lurig. :p Fattar inte riktigt det där med att "dela på en flaska vin", för då skulle jag bli kläppkanon. :D

Jag kan känna av 2-3 vanliga/små klunkar av vin till mat så jag har gett upp det nu och blivit nykterist... eller nåt... nej så illa är det inte men jag orkar inte ta upp kampen om alkoholen för tyvärr så tycker jag vin smakar sprit nuförtiden :(

Visst borde man kunna ge de här yoghurt-blandningar även till ett barn man inte har kommit så långt med på smakisarna?

jadå, de är ingen fara. Gillar hon de så är de juh jätte bra. :laugh: Oftast är de ju lättare att få i dom frukter om dom inte kommit så långt med maten.

Min son älskar smoothies o de från Ellas kitchen (gå in på deras hemsida och kolla). Dom är jätte smarta att ha med om man är borta eller i bilen, enkla att ge (sonen smuttar/suger på den helt själv). Deras smoothie (dom har 3 olika sorter) är endast frukter i.
Tyvärr är dom ganska dyra, så inget jag ger vaje dag utan när vi är borta. :(

*kl*

Totalt onödigt inlägg, med i och med detta inlägg blir jag Galaxhoppare.
Hurra, eller nåt :D;)

Haha, grattis till den nya statusen! ;) och vad häftigt att din snoddas är så snabb med allt.

*kl*

är sååå TRÖTT och less. Selma har kommit in i ngn period där hon stressar upp sig om det blir för många nya människor och olika personer som hon inte känner bär henne. Igår hade sambons föräldrar bjudning för en gammal släkting och jag sa till jeppes mamma att jag inte ville att hon skulle bli buren av en massa olika för att hon blir uppstressad och har svårt att slappna av. Tror ni någon lyssnade? :grin: vart jag än var så var det någon som stod bakom min axel och "jag kan ta henne, jag kan ta henne" vilket gjorde mig jättestressad och då blev Selma ännu mer stissig såklart. Så hon var vaken i 7 timmar igår i sträck och var inte alls sig själv hela kvällen när vi kommit hem. Och gissa vem som sovit jättedåligt hela natten, skrikit så att hon vaknat och blev så uppstissad vid 5-snåret att jag var tvungen att ta upp henne i sängen, vilket i stort sett aldrig hänt tidigare.

Det var verkligen extremt störande. Fick jeppes mamma henne så hade hon gett henne till någon annan i nästa sekund, även efter att jag pratat med henne en gång till att Selma blev stissig om hon slängdes runt bland en massa folk. Blir verkligen less. Jag tänker inte följa med nästa gång med Selma. Tänker säga att hon varit krasslig och stanna hemma eller så får mina föräldrar ta henne. Nästa gång svärmor ringer ska jag säga precis vad jag tycker, för nu är jag fan less på att ingen lyssnar och "vet bäst själv".

Usch vad tråkigt att de inte lyssnar! Det är verkligen att köra över föräldrarna tycker jag. Stackars Selmisen som sov dåligt sen. Inte konstigt alls... Tycker absolut att du ska säga precis vad du tycker! Speciellt eftersom du redan sa innan vad som gällde.

Michellan: Jag känner också av alkoholen redan efter ett par klunkar och det behöver inte vara vin då, utan det räcker med 4,5% cider.

*kl*

I natt har nog varit sämsta natten hittils, A vaknade vid hakv två och har hållt mig mer eller mindre vaken sedan dess. Han började snora i natt så jag fick gå och leta nässpray och nässug. När han sovit så har han sparkat och snörvlat :crazy:

Känner mig inte så pigg på att gå och jobba, men förhoppningsvis så är det lugnt idag med.

var ju och badade med barnen i fredags, A blev först väldigt försiktigt och tyckte nog det var konstigt med så mkt vatten överallt. Och sen var ju mamma med i vattnet!
Efter en stunds tittande så började han plaska och leta med vattenstrålarna i babypoolen.
Vi var där va 1.5 timmar och A somnade innan vi lämnat parkeringen :D

A har inte blivit riktigt stissig av kalas ännu men han kan helt plötsligt och oväntat börja gallskrika om någon ond och okänd människa kommer in genom dörren. Det händer vissa dagar, andra är helt ok. Det kanske har samband med om han har knasiga tänder.

En gång var han till och med ok och hade suttit med farmor och allt, så satte hon sig bredvid honom på en matta - helt hysterisk. Han är lite varierad onekligen. :o

I övrigt förstår jag helt hur du menar, på en fest nyligen funderade jag på om jag kanske skulle vara lite försiktig med att låta honom sitta hos andra. Det är helt omöjligt utan att bli oartig och verka sur. Alla säger -kan jag få honom och sträcker samtidigt armarna efter honom. Nåja blir han mer blyg får jag försöka säga att han är blyg -testa det. (han sträckte armarna efter farfar igår! :)

Senast ändrad:

Vad bra! Då ska jag kika lite extra på de sakerna nästa gång vi handlar :)

Oregano 4,5%?! haha ja det räcker bra med 2,25% också :o ;)

På tal om smaker och så... Jag tycker att mitt smaksinne fortfarande är lite mer känsligt än innan och luktsinnet är det. Kan fortfarande bli lite kvalmig vilket jag ALDRIG varit innan...

Nån mer som är lite mer känslig än innan?

Mitt luktsinne är lika okänsligt som det alltid har varit. Helt ärligt känner jag inte om V bajsat ens om jag sätter nosen på blöjan. :o Jag måste ta av byxan och titta in om jag ska veta om det är bajs eller inte.

Jag är det fortfarande, det försvann aldrig efter första graviditeten. "Turkisk peppar" får jag kväljningar av, samma med getost och älgfärs :confused:

Jisses vilken liten kille du har :laugh: Snacka om snabb!!! Själv njuter vi här till fullo av att Theo bara kan sitta än så länge. Dock har blommorna fått börja utstå ett och annat när han far runt i gåstolen :o

Oregano
Vad duktig du är som har kokat mat!! Ska också ta och storkoka någon dag här framöver. Får hoppas på dålig väder nån dag :D Tycker också att fisk är lättast att få bra konsistens på. Kommer nog köra med det ett tag, vill minnas att syrrans pojk fick lite läskigare skit när han började med kött, det besparar man sig ju gärna ifrån :angel:

Dagens tips
Ge inte bäbisen för mkt gröna ärtor. Theo älskar ärtor men i torsdags blev det nog för många till middan. La av en rejäl bajsblöja på kvällen när han sov och några minuter senare kräktes han ner hela sig, sängen och allt där i :crazy: Kan inte tänka mig att det kan bero på nåt annat än ärtorna....

Visste inte vi tävlade men tack tack :D jag är helt sjukt lättpåverkad och har alltid haft billiga krogrundor under 300 kr inkl. inträde och garderob är (var) inget problem för mig och då kan jag ha varit nykter innan vi har gått ut ;)

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka