Vårmammor 2010 del 8

Sv: Vårmammor 2010 del 8

Ja jag ska inte klaga, det år jättebra med bebis-passning! Och jag hade kunnat lämna betydligt mer än vad jag gör. Problemet är bara det att allt tar så mycket längre tid. Ska asa ut vagn ur bil och upp till deras lägenhet, även få med Milton och skötväska. Sedan måste man ju självklart vara lite social också och inte bara lämna och gå, likaså när jag sedan hämtar honom. Det tar ju lätt en timme längre tid än vad det egentligen hade behövt ta så därför orkar jag inte alltid lämna honom och struntar i att rida.. Skitdumt av mig, jag vet, men ska försöka göra en förrändring.
Sedan tycker jag just nu att det är underbart att vara med Mimton och drar mig för att lämna honom. Men om jag inte vill göra mig av med hästarna då måste jag göra det lite mer, jag överlever några timmar om dagen utan honom och likaså gör nog han :D

Usch, jag kommer också få "skäll"! :D Vad är det med frisörer egentligen, de brukar vara bra på att dela ut små kängor. (Ia* - berätta för oss! ;)) Jag är i miserabelt skick, senast jag klippte mig var i.. april :eek: Nu har jag mest haft det uppsatt, och det är inte så himla slitet egentligen. Bara väldigt ofrisyrigt liksom :D

Jag behöver dock inte oroa mig för barnaktivering, för Stella lämnar jag hemma. Hennes pappa jobbar ju 2-skift, så jag kan komma ifrån rätt mycket dagtid om jag vill :love:

kl

Vad har hänt med min baby? Från ena dagen till den andra vill hon knappt sova sina timmar mitt på dagen, MEN hon sover mellan 23-9 utan att vakna för mat!!!!

Min frisör klipper av två hårstrån och kör dom i en maskin för att se styrka och förlängning (?) så då blir det svart på vitt hur duktig jag varit med inpackningarna. Men det är iofs rätt bra, för annars hade jag inte trott på sånt där. :p Nu vet jag att inpackningen faktiskt gör skillnad. Det är väl ingenjören i mig, måste ha mätbara bevis för att tro på något! :banana:

Vad har hänt med min baby? Från ena dagen till den andra vill hon knappt sova sina timmar mitt på dagen, MEN hon sover mellan 23-9 utan att vakna för mat!!!!
Vet inte riktigt! :p Men min bebis har *peppar peppar...* också börjat sova riktigt bra på nätterna igen. Han kanske har kommit över värsta separationsfasen nu och insett att mamma och pappa finns alldeles bredvid även på natten. Inatt sov han mellan 19:30 och 05:00 utan att vakna. 07:30 gick vi upp. Det har inte hänt på ca två månader.

*kl*

känner era bebisar igen sitt namn?

Ropar man eller säger Iggys namn vänder han sig om eller avbryter det han håller på med och tittar på dig.
Han vet även vart lampan och vovven är :laugh: Han känner även igen flaggstänger, flaggor är det roligaste som finns, när han ser en flaggstång tittar han alltid upp och finns det då en flagga som vajjar i vinden då vet han inte till sig av glädje :D

Tycker det är så häftigt att våra små som nyss var små "klumpar" och bara låg o sov, har nu blivit små gubbar och gummor som man kan kommunicera med. Nästan iaf ;)

Jodå, Vilgot lystar till sitt namn. Jag är också ganska säker på att han vet vad "mamma", "pappa" och "katten" är. Kanske även "lampan". "Mat" och "gröt" känner han nog också igen i kombination med att man sätter honom i stolen, för då blir han alltid ledsen och skriker (otålig som få!) innan maten kommer.

Det roligaste Vilgot vet är kattungen. Han blir alldeles tokig när han ser henne och det är såklart extra kul eftersom hon gärna håller sig i närheten av honom. Några gånger har hon fått rejäla nyp i öra, päls/skinn, ben och svans, men jag hoppas att hon lär sig att hålla sig undan. Han blir gladare av att se kattungen än av att se mamma... :crazy:

Isabella lyssnar också på sitt namn men sen tror jag vi går bet på det andra, låg på golvet med henne för en stund sedan och pekade på en gris och sa "grisen, nöff nöff" "fåret, bää bäää" och jag tror hon mest skrattade åt mina ljud ;)
Kan vara så att hon kanske förstår mer än vad man tror men just att hon vänder sig om när man säger hennes namn har kommit på riktigt senaste veckan.

oj oj oj.. Nu har ni hunnit med att snacka så där jättemycket igen. Å jag har inte varit in på evigheter eftersom vi är sjuka som bara den. Usch (klago-risk!!) det är rätt så tufft att vara dundersjuk med en 8-månaders som är sjuk och en 3,5-åring som är sjuk, samtidigt som man har 5 hästar att sköta, och ett jobb som inte kan vänta..Blääh

Min lilla skrutt lyssnar bra till sitt namn. Ropar man så kommer han mot en. Hasandes eller springandes i gå-stolen.

Han gör mig livrädd (precis som Svartfot skrev) när han ställer sig upp mot saker, och sen släpper taget.. Shit.. Så gjorde aldrig storebror. Han stod upp mot saker men höll alltid i sig.

Theo lyssnar ganska bra till sitt namn, tror jag iaf :laugh:

*kl*

Igår blev jag liiite små grinig på sambon. Jag åkte bort några timmar. Han och Theo skulle hämta hem skotrarna å lite sånt med traktorn. Innan jag for såg jag till att Theo sov eftersom sambon "bara" skulle hjälpa sin pappa först...

Innan jag åker så har svärmor vart och hämtat Theo vid garaget...sambon är kvar där inne så klart...
När jag kommer hem igen runt middagstid så är dom så klart inne hos svärföräldrarna, skulle äta middag där. Men blir lite ledsen då jag inser att sambon endast gett lunch och mellis till Theo, övrig tid har han vart ute i garaget och Theo inne hos svärmor..

Theo stinker kräk, alldeles kladdig efter mellisen fortfarande. Kläderna är skitiga och kräkiga, sävrmor säger att "Ja han har bara sovit 30 minuter i dag" :eek: Han som vanlig vis sover typ 3 timmar efter lunch.

Har inget emot att Theo är med sin svärmor eller så absolut inte MEN tycker det är lite dålig stil av sambon. Han har vart borta 2 helger i rad så jag tyckte att han kunde "offra" 5-6 timmar av den här helgen å vara med Theo...

Sen hade dom så klart gett han potatis och jätte salt sås (samma som vi åt till middag) till lunch och till mellisen gröt med äckligt söt äppelmos. Blir bara så ledsen att dom inte fattar att jag inte vill att han ska äta massa socker och salt, har sagt till säker 20 gånger tidigare. Dom ska jämt hålla på att ge han knäppa saker, senast i går gav svärfar han pepparkaka :eek: Och VARFÖR söver man inte ett barn som vanligtvis sover 3 timmar på dagen?! Varför kan man bara inte respektera mina invanda rutiner?! Svärmor vet mkt mkt väl att Theo ska sova efter lunch....neee...tappade väldigt mkt förtroende i går...:cool: Är dock inte lönt att försöka konfrontera sambon, då blir han bara förbannad...

kl

Jobbigt det är med en ny op'ad bebis, min annars alltid glada lilla tjej kan när som bli jätte ledsen och snudd på otröstlig. Det räcker med att hon nyser så blir hon ledsen, märks att all smärtlindring är borta nu och kvar är ganska menlösa alvedonen.
I kväll tar vi äntligen sista dosen av den superäckliga (banan-vanilj-smak) penicillinet så då kanske hennes mage blir bra igen så hon slutar vara ledsen när hon är hungrig samt nyäten. Tror penicillinet gör henne både illamående och ger henne magknip.
Tycker så synd om min lilla fnula :(

Men gud!! Jag hade blivit totalt oxtokig!!! :devil: Det finns ju en anledning till varför de inte ska äta salt. Och socker är också ett jäkla gift som iaf vi tänker undvika så länge det bara går. Dessutom finns det säkert en massa konserveringsmedel och grejer i (köpt) äppelmos som inte heller lämpar sig så väl för små knattar. Förstår att du är arg!!

Sen ang din sambo, så vet jag inte vad jag ska säga faktiskt, :grin: med tanke på saker du skrivit tidigare... Ursäkta mig, men han känns väldigt omogen i mina ögon.

Fast jag tycker absolut du ska konfrontera din sambo men på ett vänligt sätt (så han inte bara går i försvar) i alla fall angående maten, för salt är långt i från bra för deras icke helt utvecklade njurar!

Sedan kan jag ibland fundera på varför en del killar gärna vill ha barn men de vill inte umgås med barnen utan kan komma på många "roligare" saker att göra. Så kan min man också göra som t.ex. vara ute i trädgården eller spela tv-spel och bara ha kvantitettid i soffan istället för kvalitettid med sin dotter.

Sedan kan jag ibland fundera på varför en del killar gärna vill ha barn men de vill inte umgås med barnen utan kan komma på många "roligare" saker att göra. Så kan min man också göra som t.ex. vara ute i trädgården eller spela tv-spel och bara ha kvantitettid i soffan istället för kvalitettid med sin dotter.

Precis sån där är min sambo! Han kan vara på jobbet hela dagen o kommer hem och sätter sig vid datorn med Iggy i knät iofs, men fokus är på FB eller nåt annat :grin:

Emmah.S
Jag hade oxå blivit vansinnig :devil: och vad är det för omdöme av din svärmor?

Jag måste faktiskt ta tillfället i akt och berömma min man, även om han inte läser här. Han skulle aldrig någonsin göra något annat än att umgås med Vilgot när han kommit hem från jobbet. Skulle vara att laga mat eller nåt, men inget annat. Han byter blöjor, leker, matar och nattar. När golfsäsongen varade åkte han iväg efter att V somnat på kvällen.

Han är helt enkelt en alldeles fantastisk pappa! :love: :bow:

Senast ändrad:

Eller en alldeles normal pappa...

Kan inte låta bli att tycka att det verkar krävas lite mer för att vara en helt fantastisk mamma än för att vara en helt fantastisk pappa.

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka