Vårmammor 2010 del 8

Sv: Vårmammor 2010 del 8

Precis sån där är min sambo! Han kan vara på jobbet hela dagen o kommer hem och sätter sig vid datorn med Iggy i knät iofs, men fokus är på FB eller nåt annat :grin:

Fast det händer väl inte varje dag hemma hos er? För det gör det inte här men ett par gånger i månaden händer det nog att han vill hellre göra något annat och jag kan nog ha lite förståelse för det. Jag vill ju också göra saker jag tycker är roligt ibland.

Senast ändrad:

Eller en alldeles normal pappa...

Kan inte låta bli att tycka att det verkar krävas lite mer för att vara en helt fantastisk mamma än för att vara en helt fantastisk pappa.

Ja men så är det väl? En pappa behöver bara engagera sig lite och en mamma ska fixa hushåll, helst göra all mat från grunden, baka allt matbröd själv och helst kärna sitt egna smör till brödet också för att vara en fantastisk mamma.

För att klassas som en helt fantastisk pappa i mångas ögon så verkar det räcka med att vara hyfsat närvarande, ta en blöja nån gång då och då och veta sitt barns personnummer typ. :grin:
Nu menar jag inte att någon här inne anser det, utan mer allmänt och framför allt verkar det vara den äldre generationen som ser det så.
Stellas pappa har fått så mycket beröm av äldre släktingar - för han är ju "såååå DUKTIG" som umgås med sin dotter och framför allt för att han byter blöjor. Undrar om jag också är lika duktig när jag gör det? :angel:

Gör som Oregano och öser lite beröm över vår alldeles normala pappa, han är bäst. :love: Nu lagar han mat samtidigt som han roar Stella, och jag sitter här och slösurfar. Himla skönt!

Men stackarn!! Skönt att det är sista gången med medicinen ikväll! Å att hennes smärta efter op. försvinner snart! Skickar lite cyber *krya på dig kramar* till lillstumpan!

Eller en alldeles normal pappa...

Kan inte låta bli att tycka att det verkar krävas lite mer för att vara en helt fantastisk mamma än för att vara en helt fantastisk pappa.

Jo, jag håller med, men tyvärr verkar det vanligaste vara att pappor tar mindre ansvar för barnen än vad mamman gör.

En tjej i föräldragruppen hade inte fått någon som helst hjälp med nånting av sin man när bebisen föddes. Tjejen var helt utmattad och blev tillslut vansinnig på mannen. "Jag visste inte att du inte klarade av att bli mamma" hade han svarat. Iofs var han från ett land i mellanöstern och det var nog lite kulturkrock där, men ändå. VILL man inte umgås med sitt barn? :confused:

VILL man inte umgås med sitt barn? :confused:

Det där undrar jag med över ibland! Jag skulle sakna ihjäl mig om jag inte fick umgås med min son på en hel helg! Men då är ju jag mamma också, men man tycker ju att det inte borde vara någon skillnad! :confused:

Jo, jag håller med, men tyvärr verkar det vanligaste vara att pappor tar mindre ansvar för barnen än vad mamman gör.

En tjej i föräldragruppen hade inte fått någon som helst hjälp med nånting av sin man när bebisen föddes. Tjejen var helt utmattad och blev tillslut vansinnig på mannen. "Jag visste inte att du inte klarade av att bli mamma" hade han svarat. Iofs var han från ett land i mellanöstern och det var nog lite kulturkrock där, men ändå. VILL man inte umgås med sitt barn? :confused:

Ännu märkligare är väl att de kom på först efter det att de fått barn att de hade helt olika syn på föräldraskap? Sånt pratar man väl om innan man får barn?

Nja allt som oftast händer det faktiskt, tyvärr. Vi har bråkat en del om detta och nu orkar jag inte ta upp det fler gånger. Det är upp till honom själv.
Men har man vart på jobbet hela dagen då borde ju sitt barn vara det roligaste att umgås med medan han är vaken. FB, playstation eller ringa kompisen i mobilen kan man ju göra när Iggy sover... eller tänker jag helt galet :confused:

Laga mat skulle sambon aldrig göra om jag inte sa till honom innan, inte diska, städa eller någon annan hushållsuppgift heller för den delen. Nu är det tex inte diskat här sen i torsdags. Jag gör det "sen" sa han. Det där "sen" väntar jag fortfarande på :grin: Barnslig som jag är vägrar jag att göra det när han sagt att han ska göra det. Ibland känns det som jag bor med två bebisar...

Sådär nu har jag också spytt ut lite skit över min sambo :devil:

Min sambo är fantastisk när man berättar vad hn ska göra ;) Han kan lätt glömma bort lite annars. o dessutm prioriterar vi inte samma saker...
På helgen tar han alltid upp henne ena dagen så jag slipper alla måsten men tyvärr är han så barnslig att han inte vågar ta en natt utan att låta bli att sova- och jag vill inte födärva en helg för att få sova en natt.... Ebba vaknar ju fortfarande minst 3 ggr per natt.
Dock är det lite käpigt att höra om alla er som inte har barnet 24/7 i veckorna. Visst är det mysigt men nu när jag ligger med 38.6 i feber är det inte jättekul att vara ensam ;)

Vi pratade faktiskt inte heller så mycket innan vi började med produktionen. Tycker det är svårt att parata om saker som man inte vet nånting om. Fast å andra sidan kände vi varandra så pass bra innan att det inte behövdes. Jag hade en bild av hur han skulle bli som pappa och den har han uppfyllt med råge. :laugh:

Innan vi fick barn så hade vi en deal att den som lagar mat behöver inte diska för att man inte ska behöva vara i köket hela kvällen, kan säga att här hemma är det inte diskat sedan fredag/lördag och det är jag som lagar mat. Jag är lika barnslig som du :angel:
Dammsuga gör faktiskt min man men dammsugaren räcker tydligen inte in i hörnen när han dammsuger ;)

Sedan håller jag med du att PS3 m.m. kan man göra när barnet sover, om inte allt förlänge till så är det inte ens lämpligt att han spelar de spelen när Bellan är vaken.

Men stackarn!! Skönt att det är sista gången med medicinen ikväll! Å att hennes smärta efter op. försvinner snart! Skickar lite cyber *krya på dig kramar* till lillstumpan!

Jag försökte fasa ut alvedonen eftersom ändtarmen kan bli jätte känslig men hon mår bättre när hon får alvedon. Hoppas verkligen att hon läker ihop snabbt nu... hon tar tacksamt mot cyberkramarna :)

Vi pratade faktiskt inte heller så mycket innan vi började med produktionen. Tycker det är svårt att parata om saker som man inte vet nånting om. Fast å andra sidan kände vi varandra så pass bra innan att det inte behövdes. Jag hade en bild av hur han skulle bli som pappa och den har han uppfyllt med råge. :laugh:

Men det är väl inte så svårt? Man vet ju att nån kommer behöva vara föräldraledig, att nån kommer behöva ta nätter, om man ser barn som ett gemensamt ansvar eller bara den ena förälderns, och att barnet kommer behöva uppfostras?

Att skaffa barn är ju det största man kan göra tillsammans med någon annan, jag skulle aldrig våga göra det om jag inte visste att vi hade ungefär samma idé om hur man är förälder.

På helgen tar han alltid upp henne ena dagen så jag slipper alla måsten men tyvärr är han så barnslig att han inte vågar ta en natt utan att låta bli att sova- och jag vill inte födärva en helg för att få sova en natt.... ;)

Varför vågar han inte sova?

Åh jo, det gör han nog. Till slut. Har han provat att försöka sova bredvid en gallskrikande bebis? Såvida han inte är döv så borde han vakna.

Sover ni tillsammans alla tre? Då kan ju du lova att puffa på honom ifall han inte vaknar (vilket jag tror han kommer göra), så vet han det och kan våga somna. Men min gissning är att det inte kommer behövas, det finns få ljud som är värre än bebisskrik på högsta volym. Det verkar ju lite galet att du ska ta alla nätter när det inte behövs.

Alltså min plan var faktiskt att lägga mig i gästrummet för att få sova helt utan ljud en natt. Antagligen skulle jag inte ens klara det nu...
Men jag är helt säker på att han skulle vakna om han låg brevid henne såklart. Men för att slippa så överdriver han såklart...
en det är ju jag som är mammaledig... ALLA tips på hur jag kan få henne att sova halva natten åtminstonde är bra tips.
Jag har provat vatten, napp, lägga sent. tanka full tank...

:rofl: Är vi ihop med samme man ;) vår dammsugarslang är också för kort... Spelar han Call of Duty också?

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka