Vårmammor 2010 del 8

Sv: Vårmammor 2010 del 8

När var det anmälningen till Secret Santa gick ut? Vet verkligen inte vad jag ska önska mig... :confused:

Vilken tajming att du tog upp det för jag tänkte precis påminna alla om att anmälningstiden går ut den 7Nov! :)
Hoppas på att ännu fler vill anmäla sig så att vi blir några stycken! :)

Ang. ditt problem så skriv tre ledtrådar om dig själv så får den som får din lista komma på vad du önskar dig! :idea:

Skriver som aneka. 3 ledtrådar nämnde jag i min anmälan iaf. Och nåt jag inte tyckte om alls.

Kom igen alla! Tycker vi är för få anmälda :laugh:

Jag ska anmäla mig, men vet inte vad jag önskar mig!

Men jag har en liten fundering/förslag. Nu när jag pysslat med mina Traderaautioner (gammeliPhonen klubbades för drygt 2300 kr!!! :eek:) har jag insett hur dyrt det här med frakt kan vara. Är det inte bättre att sätta ett riktpris inklusive frakt istället för exklusive? Säg 130 kr inkl frakt istället för 100 exkl frakt. Då får alla lägga ut lika mycket pengar oavsett hur mycket presenten väger. :idea: Inte för att jag själv bryr mig så mycket om det där, men jag tänker och tänker och kan verkligen inte komma på något jag önskar mig som kostar så lite som möjligt i frakt för den som köper åt mig...

Vad tycker ni andra?

Skriv ledtrådar ist på något du gillar/föredrar! + något du absolut inte gillar!
Så blir det mkt mera spännande vad du får för något!

Min unghäst har skadat sig och står på boxvila och då de bara är två så är den andra tvungen att vara inne som sällskap, då unghästen får panik om vi tar ut fjordingen. Både vet och vi tycker det känns hemskt onödigt att riskera att han ska skada sig ännu mer, därför så står båda vackert inne dygnet runt. Annars så kommer de bara in när det är riktigt dåligt väder och jag tycker synd om dem (läs regn, blåst och 2 grader varmt), då de har både utestall och fri tillgång på grovfoder ute.

Aha då förstår jag :idea: du hade inte behövt förklara så, det var inte menat som ett påhopp och jag hoppas du inte tog det så ;)

Ska sätta mig och skriva ner det ikväll när lilleman sover :) vill jättegärna vara med nämligen!

Vad lustigt att du skrev så. Precis så gjorde min häst också en gång. Jag hade precis gjort slut med min pojkvän, var deprimerad och skoltrött och skulle hämta in honom i hagen. Då kommer han vankandes och tittar lite besvärat på mig och sen så suckar han och kommer fram till mig och lägger huvudet över axeln. Då bara brast det och tårarna sprutade och jag stod och kramade honom.

Han var verkligen ingen goshäst, tyckte att klappar var för mesar, därför har verkligen det etsat sig fast i minnet. Han var en av anledningarna till att jag inte har skaffat häst igen, han var så speciell så att jag inte trodde att jag skulle kunna få samma band till någon annan. Nu har jag inte samma band till Bajke, men jag känner helt klart att vi kommer att få ett liknande band. :love:

Och ja, kedja över nosen är det framöver och pisk i hand. Det räcker med att bara vifta lite med spöet så att han ser att man har det för att han ska förvandlas till en ängel. Känns som att de som lånat honom tidigare verkar ha haft liknande problem. :p

Nejrå, jag är själv bara så anti över att hästarna står inne om de inte måste, det var därför jag kände att jag ville förklara. ;)

Nu fungerar ju alla hästar olika, men jag har märkt på mina hästar att de trivs bäst att komma in en stund på dagen, vila lite och få lite mat och pyssel, sen vill de gå ut igen. :)

*kl*

Jesus vad jag är skadad asså:D Dagarna i ända får ut på att hålla koll på busen nu när han kryper. Han ska pilla och dra i allt.
Vaknade i natt krypandes på golvet. Letade efter Oscar, hade väl drömt att han hittat på nåt igen :grin:
Jag är helt otrolig när det gäller att göra saker i sömnen.
Prata och bita på tänderna gör jag tydligen varje natt :angel:

Var sover han nu när han kryper ordentligt? Har tänkt på det där sen V börjat sova i vår säng igen, dock mellan oss istället för bredvid mig. Man vill ju inte att bebis ska krypa iväg och trilla ner... Speciellt om han råkar vakna innan vi hunnit gå och lägga oss.

Vilgot är ju lite äldre än de flesta bebisar här, men är det fler som börjat sova märkbart sämre på natten alldeles nyligen? Tror V har hållit på i en månad nu, men det börjar faktiskt bli bättre. Undra om det kan vara separationsfasen som han upplever som extra besvärlig. Nu räcker det oftast att stoppa in nappen, klappa lite på honom, säga att mamma och pappa är här och ev sjunga om ekorren :D. För några veckor sedan var han helt förkrossad när han vaknade och helt otröstlig.

Usch ja, visst får man ångest när de måste stå inne. Mina fick ju stå inne i sex veckor nu när fölis var sjuk. Fast mitt sto trivs inne. Så fort det regnar och är rusk så står hon vid grinden och väntar. Och hon hatar lera, bra i det här vädret :crazy:
När hon stod inackorderad var hennes hage den enda som inte var söndertrampad. Hon gick på en smal stig förbi det leriga vid ingången och bort. Och hon ÄLSKAR att bli ompysslad. En riktig gosegris är hon. Helst ska man ha långa naglar att klia henne på halsen med :D Och hon rullar bara i paddocken där det är sand, aldrig i leran.

Igår kväll när jag kom in i sovrummet för att lägga A såg jag att jag glömt bädda nytt i sängen efter att jag slängt det andra i tvätten. Så jag la ner A i spjälsängen och bäddade nytt. Där hade hon somnat och sov hela natten, men jag sov jättedåligt! Vill ha henne bredvid mej! Men hon sover uppenbarligen bättre...

Vad mysigt! :love: Hästar förstår nog mycket mer än vi anar. Ett annat fint minne var faktiskt när han avlivades, hur konstigt det än låter. Han hade verkligen myror i hela kroppen och i huvudet och jag är säker på att han hade fått diagnosen adhd*10 om han varit människa. Han var extremt beroende av lugn och ro och rutiner och ett tydligt ledarskap. Så fort något var det minsta annorlunda blev han jättejobbig. På avlivningsdagen var verkligen precis allt annorlunda, fel rutiner, jätteledsen matte, folk han inte hade träffat förut osv. Men han var totalt coollugn!!! Under den tiden jag hade honom har jag aldrig sett honom så lugn och tillfreds som han var då.... Ganska skrämmande, men skönt ändå.

*kl*

I fredags var vi och gjorde ett nytt njurfunktionstest (blev inringda sent på torsdagseftermiddagen efter jag hade spytt galla här i tråden) och idag är det torsdag och eftersom ingen har ringt oss än så borde det betyda att hennes njure mår bättre :banana: För Akademiska borde ju iaf ringa om det inte hade varit någon skillnad på testerna eller har jag fel och tar ut lyckan i förskott? Tänkte vi måste ju oavsett åka upp och ta bort katetern så de kanske säger resultatet då men blir det ingen op borde de väl ha ringt? :idea:

Drömde faktiskt i natt om Isabellas kateter och en läkare som tittade på mig och sa "Men det förstår du väl med den lilla urinproduktionen så blir ju inte resultatet bättre än innan". Får hoppas att jag inte drömmer sanndrömmar bara :o

Han sover det mesta av natten i sin spjälsäng, som jag har sänkt botten på nu.
Annars så har jag en 120 säng inne i hans rum som jag sover i. Då ligger han innerst mot väggen. Har spärrat av med en hög av kuddar neråt och så ligger jag ju ivägen. Så han kommer inte långt.
Hoppas snart att våga sova inne hos sambon. Men det känns lite olustigt att lämna honom själv.
Har sovit ifrån sambon nu i 7 månader. För jag grejade så mycket med att gå på toa, vrida och vända mig och läsa vänta barn böcker nätterna igenom sista månaden av graviditeten. Saknar min del av dubbelsängen, inte sambon :angel:

*kl*
Jag är helt otrolig när det gäller att göra saker i sömnen.
Prata och bita på tänderna gör jag tydligen varje natt :angel:

Haha jag törs knappt tala om vad jag gör i sömnen :rofl:
Allt från att klä av mig det lilla jag har på mig till att näst intill ha sex i sömnen :o Har förfört min sambo x antal gånger i sömnen och sen när det är dax att gå vidare vaknar jag och inser att "Nää jag orkar inte" och vänder på mig och somnar om, hehe! :angel: Tror ni sambon brukar vara glad dagen efter sen? :D :p

Saknar min del av dubbelsängen, inte sambon :angel:

Sånt får man ju inte erkänna ;)
Min man har sovit på golvet sedan Isabella blev opererad för att jag skulle kunna ha koll så hon inte river ur katetern. Tyckte faktiskt det var ganska skönt ( :o ) att ha honom på golvet och slippa hans läslampa tänd halva nätterna men nu sover han bredvid oss igen efter klagomål om ryggont.

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka