Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Åh jag känner igen mig i nästan varje ord du skriver..
Vi köpte vårt hus hösten 2008, ett jättefint litet hus i ett fritidshusområde.
Det är UNDERBART att bo här - när man jobbar. Då kommer man hem, det är lugnt, tyst och skönt.

Nu när jag är hemma på heltid känner jag mig väldigt ensam, då är tystnaden en fiende. Jag och Théa åker iväg nästan varenda dag, hälsar på vänner, min pappa som jobbar nätter..
Min sambo vet inte att jag känner såhär, jag vill dessutom ge det lite tid ändå för jag älskar huset och området är väldigt vackert.
Sen vet man ju inte om man får igen det man la på huset!

Sen nu när Théa bara panikgråter när jag är borta gör att jag nog får skjuta upp att börja rida. Hade hittat en trevlig medryttarhäst men får vänta tills i höst när jag börjat introducerat mat.. Hon hade ju kunnat följa med i vagnen medans jag rider i ridhuset eller på banan, men stallet ligger inte vägg i vägg utan det är några hundra meter att gå = vet inte om det skulle funka.
VILL verkligen rida!!!!!!! Men mitt hjärta går i tu när jag hör henne gråta, känns inte okej att lämna henne med hennes pappa för båda deras skull.

Hur har ni som börjat rida löst det med era barn? Gråter era barn om ni är borta eller tycker dom det är okej att vara med sin pappa några timmar, eller barnvakt?
OM jag hade haft med barnvakt eller pappa till stallet skulle de kanske kunna funka, om de bara är ridtiden hon är utan mig, men har svårt att tro att nån har lust att följa med så där...

Ja, det är kanon med renoverat när man ska sälja! Lite därför vi gjorde det, för att höja värdet, men även för vår egen skull såklart! Men nu när det äntligen är klart vill man flytta, hehe;)

Ja, det är skönt! Han har varit lite inne på det spåret innan, men jag har tvekat för jag har trivts bra. Men nu har det ändrats, nu när man är hemma mkt och man har en liten som man tänker på, hennes framtid osv, så känns det plötsligt lite för ensligt. Hade jag bott på gård och haft pållen hemma och kanske inackorderingar så hade det kanske varit annorlunda..Då hade man kunnat ta att man bodde lite utanför..men nu bor man så långt från alla, samtidigt som man ändå måste ha hästen i annat stall..Då kan man lika bra flytta närmare familj och vänner och fortfarande ha hästen installad hos nån annan.

För nån gård här nere har vi inte råd med just nu, då måste vi bo låångt bort och det är jag inte sugen på..

Då vet du vad jag menar..man blir helt sällskaps sjuk!

Jag har lämnat sambo ocg Nelly hemma..Nu har sambo inte varit hemma så det har ju inte funkat..min mamma har hjälpt mig två gånger, men varit med i stallet. Tur pålle går halvt om halv på bete..

Nu har nelly blivit mer mammig den senaste tiden, så jag hoppas att det funkar nu framöver..för stallet måste jag åka till och behöver det:crazy:

Jag älskar ju mitt underbara barn, men samtidigt vore det SKÖNT att få vara BARA Jenny i nån timme eller två och göra det jag älskar!
T är verkligen en go unge, skriker aldrig FÖRUTOM när jag är borta..
Saknar min egna häst otroligt mycket..

Hur har Nelly varit när du är borta, är hon mammig som min eller funkar det lika bra med pappsen?

Nu sitter jag på hemnet och kollar hus...:o

Nu sitter jag på hemnet och kollar hus...:o

Jag med!:o;) Hittar du nåt? Jag kollar till o med lägenheter(!!??) i min gamla by..Vill iaf inte ha lika sto trädgård som nu, för vi kan inte sköta den..Och just nu skulle jag kunna sätta mig i en lägenhet(dock på landet) bara för att komma närmare alla.

Jo, Nelly har varit skrikig, men det har varit koliken..Nu när den är över vet jag inte hur hon är, eftersom den har gått över nu successivt sen förra veckan, och sambo har som sagt inte haft henne på 2 veckor pga jobbet..men igår satt hon i mormors knä, och när jag lämnade rummet hade hon full koll på det och började gråta..och slutade när jag kom in igen..sen släppte hon inte mig emd blicken;)

Men hon gillar sin pappa, så vi hoppas att det löser sig!

Jag känner samma, jag måste få vara Josse ibland..speciellt eftersom Nelly och vi haft det jobbigt..Stallet är mitt liv, och har alltid varit..och min häst gör jag aldrig av med..

Men jag älskar min underbara unge, och medryttare ska sökas nu när jag har sadel igen, så jag kan få fler dagar med Nelly och Robin, som en familj:)

Nej hittar ingenting, jag är lite kräsen =)
Däremot fick jag en tanke om att ta mig en hyreslägenhet, spara pengar köpa tomt och bygga nytt nånstans mer centralt än vad vi bor nu!
Men i augusti brukar det väl säljas mycket hus och lägenheter så det lär väl komma in mer intressanta objekt om ett tag:o

SKÖNT att koliken gått tillbaka, äntligen! Skriver kanske inte så ofta här men följer vårmammorna typ...Dygnet runt, så jag har ju läst om stackars Nellys kolik. Starkt jobbat av er, hennes föräldrar.
Vad är det för sadel du köpt dig? =)

Ska ni vårmammor åka bort nånting i sommar, som semester? Vi har funderat på nån mindre tripp med bilen inom Sverige, jag är mest inställd på att spara lite pengar och åka till Thailand igen innan Théa fyller 2 ;D

just det, har ni satt era barn i dagiskö? måste göra det på måndag!!!

Senast ändrad:

Vi kommer åka på lite dagsutflykter bara, typ till lite olika outlets, museum och sevärdheter ute. Pensionärsvarning enligt min syster - alldeles lagom med en liten bebis enligt oss. :D Vi vill ju dessutom spara så mycket pengar vi bara kan nu, vi har ju ett helt hus att fylla med nya möbler. :love:

Dagiskö ställde vi S i för nån vecka sen, snacka om att vara ute i god tid. :D Här är det inga större problem med platser, men vi kände ändå att nu när vi fått besked om huset så var det lika bra att ställa oss i kö på det dagiset vi vill ha S på som ligger nära.

*kl*
Visningarna igår gick visst bättre än väntat - båda tjejerna vill ha lägenheten!!! :bump: Så den ena har redan lagt ett bud, visserligen under vad vi vill ha men ändå.. Den andra tjejen väntar fortfarande svar från mäklaren ang. sitt hus hon har till salu, så vi har lovat att avvakta tills på måndag iaf. Då på måndag så ska vi höra med våra säljare om vi kan få tillgång till huset i slutet på augusti, för får vi det så erbjuder vi tjejen som lagt bud redan att köpa lägenheten rakt av för det pris vi lagt ut lägenheten för.

Vet inte om det är den bästa taktiken rent pengamässigt, men vi känner att bara vi får vad vi lagt ut lägenheten för så räcker det, vi vill till huset asap. :o

Senast ändrad:

*kl*

Här är en till litet tjej. Vid sju veckor vägde hon 4190 och var 52 lång.

Sedan några dagar har hon dreglat jättemycket. Dreglade inte alls innan. Gör era det? Vad kan det bero på?

Stella är inte heller någon bjässe, förra besöket på BVC vägde hon 5360 och var nog 59-60 cm lång. Vissa vänner som har monserbebisar säger att S är mager - det håller jag INTE med om. :mad: Okej att hon inte har mullisveck över hela kroppen, men inte fan är hon mager. Hon är ett välmående barn, hon ligger till och med över "normal"-kurvorna och följer sin egen kurva fint. Men det spelar visst ingen roll för vissa som jämför med sina egna bjässar. :grin:

Sant el Falskt??? Är det sant att mjölken är mindre näring på kvällen?? Eller om man är trött?

Jag har gett flaska några ggr på kvällen och hon verkar mer nöjd faktiskt. Min mjölk el ersättning spelar eg ingen roll men många ggr kommer den upp väldigt fort. Ändå sover hon minst två timmar längre på natten.

oops glömde *kl*

En BM här sa att tillägget innehåller mycket mer fibrer och mättar mycket längre. Att de måste få i sej dubbelt så mycket mjölk för att få samma mättnadeskänsla.

*kl*
Här har vi en gnällig dag.. På något sätt är det en annan värme idag och A tycker det är jobbigt. Vill ligga hos mig, men då blir det ännu varmare :crazy:
Nu har han somnat i vagnen medan vi var i stallet, ska kanske bosätta sig i sadelkammaren om värmen ska fortsätta!
Är ändå glad att vi inte är i tyskland, de har lovat 39 grader där....

Har svarat på en annons om fodervärd, är en tjej som söker precis det som min häst har. Får se vad som händer :)

På tisdag är det dags för alex att få sina sprutor. Är det någon som fått dem samtidigt? Alltså att två stycken stuckit på samma gång istället för att dra ut på det med två stick efter varandra?

Jo men e de sant att mjölken vi har blir sämre senare på kvällen?

Jag har börjat med lite tilääg nån gång bara för att testa lite. Får ju ändå inte amma mer än max 2 mån till... Lika bra att ha lite koll. Men det kräks mycket efteråt. Har Mams flaska med napp1.

Théa började också dregla för några veckor sen, göra bubblor och sånt med munnen, det hör väl till kanske? Minns mig att Oreganos kille också gjorde det, jag skrev nämnligen samma sak för ett tag sen;)

Japp, här bubblas det för fullt! Och så rinner det stora dregeldroppar ner för hakan. :banana: Hakklappar är användbara grejer, så slipper kläderna bli så blöta.

Kl
Så fort V ätit klart och sambon kommit in ska jag ringa på en annons. Det finns en Devon Rex-pojke som enligt beskrivning verkar vara precis den kattunge vi söker. :laugh:

Det är sant. Mjölken blir "blaskigare" ju längre in på dagen man kommer. Det är därför vi ger ersättning på kvällen, Selma sover så mycket bättre på det. :)

*kl*

Kom nyss hem och vi är heeelt slut och sönderbrända, iaf jag och sambon, Selma låg tryggt i skuggan hela tiden och är lika blek som vanligt. :p nu har vi haft picnic framför tv:n med rökta räkor, dipper, goda röror, baguetter och ett litet glas vitt vin. Första lördagen sen Selma föddes som det bara varit vår lilla familj, utan några vänner eller familj som hälsat på och det var heeeeeelt underbart. :love:

Åh, vad avis jag blir, härligt att kunna springa. :love: hittade mina löpskor när jag packade upp en flyttkartong, skulle naturligtvis prova att jogga, men insåg ganska snabbt att stygnen i magen inte läkt än... Suck!

Min svärmor konstaterade torrt att det antagligen skulle läka snabbare om jag inte envisades med att göra för mycket själv, men jag förstår inte vad hon menar? :angel:

Själv blöder jag fortfarande lite. Kanske också beror på att man aldrig tillåter sig ta det lugnt och aldrig hinner läka helt, vad vet jag?

Kl
Idag blir det stranden för oss. Blir hög solskyddsfaktor för Milton och parasoll. Något mer att tänka på för hans del?
Pallar inte sitta i lägenheten i denna värme!!

Vad jag förstått det som så bör man inte använda solskyddsmedel på spädbarn, det rekommenderas inte på barn under 1 år. Skugga och tunna, heltäckande kläder är väl vad som gäller för våra småttingar (helt ärligt så kör vi på bara blöja eller kortärmad body i skugga :angel: )

Vi ska också ta oss ut idag, åker nog till landet och svärisarna. Vår lägenhet är ingen bastu, men det är fortfarande inte skoj att sitta här när vädret är som det är.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 550
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 136
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 952
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar